    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 7 Nov 2012 03:39:04 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zlecenie zwrotu przelewu
    From: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Lis, 21:14, "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>
    wrote:
    > tak sie zastanawiam, czy istnieje jakas procedura zlecenia zwrotu przelewu?
    > Konto jest Pana Jana Ygrekowskiego
    > Przychodzi przelew gdzie odbiorca to: Kazimierz Iksiński
    > numer się zgadza
    >
    > Czy Ygrekowski może zadzwonić na infolinie lub pójść do placówki (o ile
    > jest takowa) i powiedzieć, że ten przelew jest nie dla niego i niech bank
    > go zwróci ?
    >
    > Czy jednak Ygrekowski sam musi zwrócić tj stworzyć nowy przelew i wysłać?
    >
    > a może Bank sam zwraca ? dawno o tym nie było dyskusji, może sie coś
    > zmieniło w tym temacie ?

    Mialem kiedys taka sytuacje w starym BPH.
    Otrzymalem na swoje konto cudzy zwrot podatku z US. Zorientowalem sie
    po otrzymaniu wyciagu. Dane byly cudze, numer konta moj.

    Bank namawial mnie (przy zgloszeniu telefonicznym) na odszukanie
    wlasciwej osoby i przekazanie jej gotowki, pozniej proponowali zebym
    wykonal (platny, przy okazji) przelew do US omylkowo przelanej kwoty.
    Stwierdzano rowniez, ze w zasadzie, poniewaz numer konta sie zgadza,
    to dla nich wszystko jest w porzadku i ewentualne reklamacje
    powinienem kierowac do US.

    Ja domagalem sie storna przelewu ze swojego konta.

    Kilka razy zglaszalem i.... nic.

    W koncu zostawilem pisemna reklamacje w oddziale, gdzie zaznaczylem,
    ze prosze o usuniecie operacji powstalej w wyniku bledu banku,
    poniewaz z braku kontroli dopuscil do zaksiegowania na moim koncie
    przelewu ewidentnie nie skierowanego do mnie.
    Na nastepnym wyciagu byl przelew zwrotny wykonany przez bank. Odsetek
    (czasy oprocentowanego sezama) za te ponad dwa miesiace nie
    skorygowali, pozostawili.