  • 21. Data: 2018-03-04 10:32:06
    Temat: Re: Zgodność danych odbiorcy przelewu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Mar 2018 09:54:26 +0100, Marek napisał(a):

    > BRE od czasów altamiry (start mBanku/multi) nigdy nie sprawdzał, to
    > nieficjalnie był taki fullautomat że nawet naczelnik w ciemno
    > podpisywał paczki do kir bez weryfikacji ppbp :)

    Co to jest ppbp ?

    Myslisz ze w innych bankach weryfikowali ?

    Moze kiedys, w czasach marmurku, gdy okienko przyjmowalo z 50
    przelewow na godzine ...

    J.

  • 22. Data: 2018-03-04 14:50:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Mar 2018 10:32:06 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Co to jest ppbp ?

    procedury przeciwko prania brudnuch pieniędzy,

    > Myslisz ze w innych bankach weryfikowali ?

    Zależy jaki, NBP owszem, w 96 mialem postępowanie z powodu przelewow
    podatkowych, które nie dotarły do rachunku US w NBP bo nr budynku w
    adresie US się nie zgadzal na przelewie (?)

    --
    Marek

  • 23. Data: 2018-03-04 19:44:30
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 04.03.2018 o 09:54, Marek pisze:
    > BRE od czasów altamiry (start mBanku/multi) nigdy nie sprawdzał,

    Ba, przez jakiś czas można było zmienić _nadawcę_ przelewu z mBanku, i
    wysłać jaki Mikołaj Święty...

    --
    Alf/red/

  • 24. Data: 2018-03-04 20:20:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Mar 2018 14:50:47 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > podatkowych, które nie dotarły do rachunku US w NBP bo nr budynku w
    > adresie US się nie zgadzal na przelewie (?)

    Zadziwiajace.
    Biorac pod uwage, ze to moze byc
    Urząd Skarbowy Wroclaw Krzyki
    US Ww Krzyki
    US Krzyki
    Urzad Sk W-w Krzyki
    Drugi US ...
    II US ...
    itp

    na ulicy
    Skłodowskiej
    ul Sklodowskiej
    ul. Marii Sklodowskiej
    Curie-Sklodowskiej
    itd

    To im sie nr nie zgadza ?
    No coz, nr sprawdzic komputerom najlatwiej, ale reczna weryfikacja
    tych tysiecy przelewow wplywajacych do US w ciagi kilku dni ...
    No chyba, ze komputer tylko nr sprawdzal :-)

    J.

  • 25. Data: 2018-03-05 11:03:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Mar 2018 20:20:24 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To im sie nr nie zgadza ?

    Hmm usilnie przypominam sobie jak to było. Są dwa urzędy obok siebie,
    mają różne nazwy i być może nr budynków. I problem był w prawidłowym
    oznaczeniem nr rachunku z przypisaną mu nazwą i nr budynku.
    Albo nazwa nie pasowała do rachunku albo nr budynku. Już nie
    pamiętam.

    > No coz, nr sprawdzic komputerom najlatwiej, ale reczna weryfikacja
    > tych tysiecy przelewow wplywajacych do US w ciagi kilku dni ...

    > No chyba, ze komputer tylko nr sprawdzal :-)

    To było z czasów sybira raczej, ten komputer był raczej białkowy.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2018-03-05 11:04:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Mar 2018 19:44:30 +0100, Alf/red/ <a...@u...waw.pl>
    wrote:
    > Ba, przez jakiś czas można było zmienić _nadawcę_ przelewu z
    > mBanku, i
    > wysłać jaki Mikołaj Święty...

    Heh a sztuczkę na wysłanie anonimowego (bez nadawcy w ogóle) znałeś?
    :)

    --
    Marek

  • 27. Data: 2018-03-05 11:42:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >oznaczeniem nr rachunku z przypisaną mu nazwą i nr budynku.
    >Albo nazwa nie pasowała do rachunku albo nr budynku. Już nie

    Dziwi mnie tylko, ze im sie chcialo, szczegolnie przy fantazji ktorą
    wpłacający mogą sie wykazac w nazwie.

    Chyba, ze to juz te czasy, gdy US byly zdefiniowane w systemie ... ale
    przeciez wielu przeleje innymi metodami, czy chocby na poczcie.

    Byc moze komputer sie na numerze domu koncentrowal, bo to w miare
    latwo sprawdzic :-)

    >To było z czasów sybira raczej, ten komputer był raczej białkowy.

    Juz wtedy byla dodatkowa dyskietka, ale moze woleli papier sprawdzac.

    Tylko ze ... ile taki US moze miec przelewow ?
    W duzym miescie stawiam, ze pare tys z okazji VAT i PIT.
    A oddzial NBP obslugiwal chyba kilka US.

    Sprawdzic to recznie ?
    Opoznienia w ksiegowaniu beda spore ... ale co im tam, w sumie to im
    sie nie spieszy ...

    J.

  • 28. Data: 2018-03-06 19:20:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 126jol7bxtuv0$.nluatqibltpn$....@4...net

    96 rok?

    > No coz, nr sprawdzic komputerom najlatwiej,

    W 96 r. dostęp do netu nie był powszechny w Polsce.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 29. Data: 2018-03-07 08:55:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 126jol7bxtuv0$.nluatqibltpn$....@4...net
    >96 rok?

    >W 96 r. dostęp do netu nie był powszechny w Polsce.

    A po co mu net ?
    Sprawdzaja dane w przelewie z danymi w bazie banku.

    Tylko ze numer to bedzie w miare prosto, ulice trudniej, a nazwe
    bardzo trudno :-)

    No chyba, zeby tak czlowieka posadzic, i co zatwierdzi dane odbiorcy,
    to trafiaja do bazy i sa potem zatwierdzane automatycznie :-)

    J.

  • 30. Data: 2018-03-08 10:22:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5a9f9aea$0$990$6...@n...neostrada.pl

    > A po co mu net ?

    Aby sprawdzić (raczej -- poznać) nr rachunku.

    > Sprawdzaja dane w przelewie z danymi w bazie banku.

    Zlecający przelew niekoniecznie ma aktualną bazę
    w swym zasięgu, gdy nie ma dostępu do netu.