  • 1. Data: 2018-03-02 03:05:11
    Temat: Gra w karty...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Najpierw BZWBKKBSg
    - dwie opłaty we wrześniu
    - kolejna opłata, którą reklamuję
    + bank reklamację uznaje bez słowa
    'przepraszam' czy wyjaśnienia
    jadę do sanatorium, więc problem podwójnej opłaty odkładam na później
    - następnie bank nalicza dwie opłaty
    (w dwóch różnych miesiącach) za NIEAKTYWNĄ kartę
    (co bezskutecznie reklamuje)
    - po czym (wczoraj) naliczył kolejne dwie opłaty

    Po BZWBKKBSg napadł Rajfi
    - śląc niezamawianą naklejkę, za którą chciał tylko ;) 15 pln
    + opłatę bezzwłocznie stornuje po telefonicznej interwencji
    - po czym nalicza opłatę za pobór z bankomatu
    (słuszna -- AKURAT tą kartą nie można za free)
    - i dolicza (też słusznie) za nieużywanie karty :)

    Wreszcie odzywa się T-Mobile z Wyższą Kulturą Bankowości
    - aby naliczyć 8 pln za kredytówkę, której chcę pozbyć
    się od kilkunastu miesięcy
    - rok wczesniej ;) ppbiera odsetki za spóźnienie
    związane z Nowoczesnym świętem państwowym Sześciu Króli

    Aż tu nagle i niespodziewanie... Mille...
    ? ten jednak jedynie uruchomił alarmy, ale odsetek nie pobrał...

    Pobieżna kontrola Millennijna wykazała, że w lutym wg Banku
    spłaciłem 0 89 pln za mało -- spłaciłem jedynie 62,99, choć
    na styczniowym wyciągu było do spłaty 151,99, czyli trzy ;)
    jedynki różnicy ;) w złotówkach i dwa zera różnicy w groszach:

    062,99
    151,99

    Prawie nigdy nie sprawdzam kart, ale tym razem sprawdziłem,
    bo chciałem wiedzieć, z której karty zapłaciłem OC za Volvo...
    Uznałem że zapłaciłem Visą -- bo tam mam do zapłacenia 951,2
    a na MC -- 641,96, zaś OC kosztowało ponad 7 stów... Gdy na
    wyciągach nie zobaczyłem opłaty OC, przypomniałem sobie, że
    OC nie mogłem zapłacić kredytówką -- więc zapłaciłem gotówką... ;)

    Teraz quiz ponowny:

    [] Mille obciążył mnie odsetkami od 89 pln?
    [] Mille nie obciążył mnie odsetkami od 89 pln?

    Skąd bierze się owe 89 pln? Na wyciągu jest 151,99, ale IMO
    miałem zapłacić tylko 62,99 -- a po spłaceniu sprawdziłem,
    że spłaciłem tyle, by nie płacić odsetek...

    Otóż w lutym płaciłem za baterie umywalkowe i zlewozmywakowe...
    Zapłaciłem za 5, ale 4 zwróciłem. Zwrot za jedną przywędrował
    przed spłaceniem przeze mnie -- i ta jedna kosztowała 89 pln...

    3 pozostałe zwroty wpadły już po mojej spłacie? Nie wiem,
    kiedy te 3 zwroty wpłynęły. Na wyciągu datą transakcji jest
    19 lutego a ja spłacałem kartę 20 lutego... Ale 19 lutego
    był zwrot w sklepie, niekoniecznie zaś zwrot na konto karty,
    który ma miejsce ze 2 dni po transakcji sklepowej...

    -=-

    Aby było jasne -- wiele razy sumowałem, aby wyjaśnić, dlaczego
    Mille chce ode mnie teraz 951,2, choć suma z wyciągu daje 862.2,
    czyli o 89 mniej... (co to było dla harcerza -- takie liczenia)
    Nie od razu pojąłem, że ostatni wyciąg nie został spłacony do cna...

    Visa jest na wyciągu osobnym, zaś MC -- na zbiorczym, razem
    z 2Pi, Oszczędnym i Profitowym... Ale MC -- też policzyłem... ;)
    Ze zdumieniem odkrywam, jak często wpłacam na Profit...
    I jak często używam i kart, i 2Pi...

    -=-

    Kredytówki w Mille spłacam zazwyczaj ręcznie aplikacją Androidową
    ostatniego dnia z 2Pi, choć mam ustawioną spłatę automagiczną. Ta
    aplikacja podpowiada, ile spłacić, by nie zapłacić odsetek i po
    spłacie ukazuje wyraźny efekt... Po spłacie zwykle zostawiam na
    2Pi szmal -- na wszelki wypadek, aby wyrównać w razie czego... ;)

    Rzadko liczę pieniądze -- tym razem policzyłem.

    -=-

    19 lutego w Mille pomyliłem się przy wpłacaniu surowców
    wtórnych -- myślałem, że mam niespełna 6 stów do wpłacenia,
    ale miałem tylko niespełna 5... Trochę głupio mi było...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,