  • 1. Data: 2008-04-14 20:10:03
    Temat: Zgłosić konto PayPal w NBP?
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Hej
    W artykule
    http://ehandel.pit.pl/ostatnie_zmiany_podatki_w_inte
    rnecie_2690.php
    piszą, że:
    "Każdy polski posiadacz rachunku w PayPal ma obowiązek zgłosić fakt
    otwarcia tego rachunku w NBP."
    Czy ktoś z was to zrobił? A może ja coś źle zrozumiałem?
    Ktoś może to po ludzku wyjaśnić?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 2. Data: 2008-04-14 21:49:19
    Temat: Re: Zgłosić konto PayPal w NBP?
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Czy ktoś z was to zrobił? A może ja coś źle zrozumiałem?
    > Ktoś może to po ludzku wyjaśnić?

    Bzdury w artykule, Paypal nie jest bankiem.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 3. Data: 2008-04-14 22:56:54
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    Piotr napisał(a):

    > Bzdury w artykule, Paypal nie jest bankiem.

    Ale w tym artykule właśnie napisali, że w Europie jest to już bank, i
    stąd dodatkowe obowiązki.
    Tak więc jeśli uważasz to za bzdury, to musisz się odnieść do ich
    argumentacji, że to jest bank.

    M.

  • 4. Data: 2008-04-15 06:36:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 14 Apr 2008 23:49:19 +0200, Piotr napisał(a):

    > Paypal nie jest bankiem.

    Błąd. Od pewnego czasu jest bankiem.

  • 5. Data: 2008-04-15 06:58:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr wrote:

    > Bzdury w artykule, Paypal nie jest bankiem.

    Akurat tak się składa, że jest.

  • 6. Data: 2008-04-15 07:03:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Miroo wrote:
> [...]
    > otwarcia tego rachunku w NBP."
    > Czy ktoś z was to zrobił? A może ja coś źle zrozumiałem?

    tak,
    zapomnieli dodać, że pisali pod kontem firm i osób prowadzących
    działalność gospodarczą, którzy mają obowiązek zgłosić >wszystkie< konta
    używane do prowadzenia tej działalności.

    Zwykła szara myszka ciułająca grosz do grosza nie musi niczego nigdzie
    zgłaszać.

  • 7. Data: 2008-04-15 07:08:53
    Od: TomekC <t...@a...podaje.w.stopce.pl>

    witek pisze:

    > Akurat tak się składa, że jest.

    Mają licencję na działalność bankową w Luksemburgu - czy oznacza to
    automatycznie, że PayPal jest bankiem?

    ;-)

    --
    Tomek małpka japko kropka info.

  • 8. Data: 2008-04-15 07:26:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > tak,

    Nie.

> [...]
    > konta używane do prowadzenia tej działalności.
    >
    > Zwykła szara myszka ciułająca grosz do grosza nie musi niczego nigdzie

    Akuku. Masz zglosic posiadanie kont zagranicznych.

    MJ
    PS. Oczywiscie wiem, ze absolutnie nikt tego nie robi.

  • 9. Data: 2008-04-15 09:14:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 15 Apr 2008 02:03:04 -0500, witek napisał(a):

> [...]
    > używane do prowadzenia tej działalności.
    >
    > Zwykła szara myszka ciułająca grosz do grosza nie musi niczego nigdzie

    Mylisz się.

    Prawo dewizowe:

    Art. 30. 1. Rezydenci dokonujący obrotu dewizowego oraz przedsiębiorcy
    wykonujący działalność kantorową są obowiązani przekazywać Narodowemu
    Bankowi Polskiemu dane w zakresie niezbędnym do sporządzania bilansu
    płatniczego oraz międzynarodowej pozycji inwestycyjnej.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do banków, oddziałów banków
    zagranicznych oraz oddziałów instytucji kredytowych.

    3. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze
    rozporządzenia, sposób, zakres i terminy wykonywania obowiązku, o którym
    mowa w ust. 1, oraz wysokość kwot, których przekroczenie powoduje
    powstanie tego obowiązku, mając na uwadze zapewnienie danych niezbędnych
    do sporządzania bilansu płatniczego oraz międzynarodowej pozycji
    inwestycyjnej.

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 września 2007 r. w sprawie
    sposobu, zakresu i terminów wykonywania przez rezydentów dokonujących
    obrotu dewizowego oraz przedsiębiorców wykonujących działalność kantorową
    obowiązku przekazywania Narodowemu Bankowi Polskiemu danych niezbędnych do
    sporządzania bilansu płatniczego oraz miedzynarodowej pozycji inwestycyjnej

    § 7.1. Rezydenci posiadający rachunki w będacych nierezydentami bankach,
    instytucjach kredytowych lub innych instytucjach finansowych są obowiązani,
    z zastrzeżeniem ust. 2, przekazywaç NBP:

    1) informacje o otwarciu rachunku, na formularzu, którego wzór stanowi
    załącznik nr 16 do rozporządzenia, w terminie 20 dni od dnia jego
    otwarcia;

    2) kwartalne sprawozdania z obrotów i sald na rachunku, na formularzu,
    którego wzór stanowi załacznik nr 17 do rozporządzenia, w terminie do 20
    dni po zakończeniu kwartału.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do osób fizycznych otwierających
    rachunki w czasie pobytu za granicą, jeżeli takie rachunki są utrzymywane
    nie dłużej niż dwa miesiące od zakończenia pobytu, a stan zgromadzonych
    na nich środków nie przekracza na koniec kwartału równowartości 10 000
    euro.

    Jak widzisz nie ma tam żadnego ogólnego zwolnienia dla OF

  • 10. Data: 2008-04-15 14:28:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TomekC wrote:

    > Mają licencję na działalność bankową w Luksemburgu - czy oznacza to
    > automatycznie, że PayPal jest bankiem?

    No już wszyscy napisali, że jest. Co jeszcze ci potrzeba.