  • 11. Data: 2004-08-26 15:36:48
    Temat: Re: Zastrzezenie dokumentu
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "tomaszek.w " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cgivjn$1tg$1@inews.gazeta.pl...

    > O ile mi woadomo, zadna instytucja w Polsce nie zajmuje sie zastrzeganiem,
    > uniewaznianiem dowodow osobistych.
    > Niestety, jesli ktos utracil dowod, musi sie liczyc z problemami. Ja tez
    tak
    > mialem - dowod stracilem w Hiszpanii.

    jest jedno ALE. jesli masz zgloszony na policji skradziony czy zgubiony
    dowod, nie odpowiadasz juz za zobowiazania zaciagniete na podstawie tego
    dowodu. fakt- jestes ciagany po sadach, bankach i komornikach, musisz sie
    tlumaczyc i okazywac kwit z policji, ale nie musisz splacac czyis kredytow.
    z dwojga zlego dobre i to...

  • 12. Data: 2004-08-26 17:12:11
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Ruua wrote:
    > nie maja prawa tego zrobic,

    tak? a na jakiej podstawie mieliby się tym zająć?
    Utratę dowodu zgłasza się w gminie.

    KG

  • 13. Data: 2004-08-26 17:20:26
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    > tak? a na jakiej podstawie mieliby się tym zająć?

    to dlaczego jednak wiekszosc przyjmuje? widzialam wiele takich zaswiadczen.

  • 14. Data: 2004-08-26 18:06:49
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Ruua wrote:
    > to dlaczego jednak wiekszosc przyjmuje?

    Zostało im ze starych czasów?
    Przyjmują wraz ze zgłoszeniem kradzieży?

    > widzialam wiele takich zaswiadczen.

    Przez kogo wydanych?
    Utratę dowodu zgłasza się gminie. Ta wydaje zaświadczenie i przekazuje
    informację do ogólnokrajowej ewidencji utraconych dowodów.

    KG

  • 15. Data: 2004-08-27 05:14:27
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    > Przez kogo wydanych?

    przez policje. ale zeby miec pewnosc, napisalam do nich maila, jak
    odpowiedza, to dam ci znac, bo sama chcialabym wiedziec. to tak jak z nr
    rejestracyjnymi samochodu. mnie stuknal i uciekl facet, ktory ukradl numery
    innemu samochodowi, ale ze tamten je zastrzegl na policji, to nie poniosl
    odpowiedzialnosci za wypadek.

  • 16. Data: 2004-08-27 08:58:46
    Od: Piotr <p...@t...pl>

    Dnia Thu, 26 Aug 2004 19:12:11 +0200, kam <X#k...@w...pl.#X>
    napisał(a):

    >tak? a na jakiej podstawie mieliby się tym zająć?
    >Utratę dowodu zgłasza się w gminie.

    Utratę w wyniku zagubienia, zniszczenia (np. w pralce) zgłasza się
    tylko organowi wydającemu, natomiast utratę w wyniku kradzieży
    policji. A że czasami nie chcą przyjąć zgłoszenia to też nie jest
    dziwne - jeżeli nikt z takiego dowodu nigdy nie skorzysta to sprawca
    pozostanie nie wykryty, a zatem są *w plecy* bo statystyka
    wykrywalności spada.

    --
    Piotr

  • 17. Data: 2004-08-27 11:58:32
    Od: Piotr Neil Gawronski <p...@p...com>

    ROBBO 2 wrote:

    > teoria mowi ze dowodu osobistego NIE WOLNO wywozic zagranice

    Chyba raczej książeczki wojskowej.

    Gawron

  • 18. Data: 2004-08-27 12:32:51
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Piotr Neil Gawronski said the following on 2004-08-27 13:58:

    > Chyba raczej książeczki wojskowej.
    >
    > Gawron
    Dowodu OIDP, też nie można było. Jak jest teraz, nie wiem.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 19. Data: 2004-08-27 15:53:23
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Utratę w wyniku zagubienia, zniszczenia (np. w pralce) zgłasza się
    > tylko organowi wydającemu, natomiast utratę w wyniku kradzieży
    > policji.

    czyli wniosek z tego, ze trzeba zawsze zglaszac kradziez, nawet jak sie
    zgubilo. bo skutki moga byc takie same, szczegolnie, gdy zgubi sie gdzies w
    miesjcu publicznym.

    w panstwie prawa byloby dziwne.

  • 20. Data: 2004-08-27 21:36:00
    Od: Piotr <p...@t...pl>

    Dnia Fri, 27 Aug 2004 17:53:23 +0200, "Ruua"
    <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał(a):

    >czyli wniosek z tego, ze trzeba zawsze zglaszac kradziez, nawet jak sie
    >zgubilo. bo skutki moga byc takie same, szczegolnie, gdy zgubi sie gdzies w
    >miesjcu publicznym.

    Tak, ale jeżeli wyjdzie to na jaw wówczas odpowiadasz z art. 238 kk
    [Zawiadomienie o przestępstwie niepopełnionym]

    --
    Piotr