  • 1. Data: 2004-08-25 17:38:09
    Temat: Kartą z firmowego...
    Od: "Stefan" <n...@n...pl>

    Witam!

    -Czy mogę płacić kartą z rachunku firmowego za prywatne zakupy ( np. w
    supermarkecie )?? ( Jestem właścicielem firmy ).
    -Czy nie 'doczepi' się do tego Urząd Skarbowy??

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2004-08-25 21:16:22
    Temat: Re: Kartą z firmowego...
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Stefan" <n...@n...pl> wrote in message
    > Witam!
    >
    > -Czy mogę płacić kartą z rachunku firmowego za prywatne zakupy ( np. w
    > supermarkecie )?? ( Jestem właścicielem firmy ).
    > -Czy nie 'doczepi' się do tego Urząd Skarbowy??

    A planujesz je wrzucic w koszt dzialalnosci firmy? Jesli tak to powinien sie
    'doczepic'.

    Maciej

  • 3. Data: 2004-08-25 21:17:06
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Witam!
    >
    > -Czy mogę płacić kartą z rachunku firmowego za prywatne zakupy ( np. w
    > supermarkecie )?? ( Jestem właścicielem firmy ).
    Jeśli to (choć wątpię) sp. z o.o.(ogólniej f-ma z osobowością prawną)
    to nie radzę.
    Dla "zwykłej" DG nie ma problemu.

    > -Czy nie 'doczepi' się do tego Urząd Skarbowy??
    Zależy czy wciągniesz je w koszty czy nie ;-)

    St.

  • 4. Data: 2004-08-25 21:17:48
    Od: "Stefan" <y...@n...pl>

    > A planujesz je wrzucic w koszt dzialalnosci firmy? Jesli tak to powinien
    sie
    > 'doczepic'.
    >
    > Maciej

    Eeee. Nie planuje

  • 5. Data: 2004-08-25 21:42:20
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Eeee. Nie planuje

    Poczytaj w regulaminie konta firmowego. Ztcp to r-k firmowy mozna uzywac
    wylacznie do wplat/wyplat zwiazanych z firma. Kiedys rowniez mnie to
    zastanawialo i zdania w przypadku dg byly podzielone.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 6. Data: 2004-08-25 22:23:25
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Poczytaj w regulaminie konta firmowego. Ztcp to r-k firmowy mozna uzywac
    > wylacznie do wplat/wyplat zwiazanych z firma...

    A ztcjp to jest nieco inaczej.
    Zastrzeżenia są, ale w regulaminach kont osobistych
    odnośnie operacji związanych z DG, a nie na odwrót.

  • 7. Data: 2004-08-26 07:16:31
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > A ztcjp to jest nieco inaczej.
    > Zastrzeżenia są, ale w regulaminach kont osobistych
    > odnośnie operacji związanych z DG, a nie na odwrót.

    Mozliwe... ale w reg. jest cos takiego: "...służący do przechowywania
    środków pieniężnych oraz przeprowadzania rozliczeń związanych z prowadzoną
    przez Posiadacza Rachunku działalnością
    gospodarczą lub wykonywaniem przez niego wolnego zawodu."

    Pozdr.,
    Piotr

  • 8. Data: 2004-08-26 09:16:26
    Od: SIM <x...@p...pl>

    MK wrote:

    > "Stefan" <n...@n...pl> wrote in message

    > A planujesz je wrzucic w koszt dzialalnosci firmy? Jesli tak to powinien sie
    > 'doczepic'.

    Bardzo dobrze napisane: "planujesz" - w momencie zakupu :) Zawsze możesz
    się później rozmyslić.
    Ja nie dostrzegam przeszkód dla Twojego działania. US też nie dostrzeże.
    Tak samo bank.

    Kuba

  • 9. Data: 2004-08-26 09:18:51
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > przez Posiadacza Rachunku działalnością
    > gospodarczą lub wykonywaniem przez niego wolnego zawodu."

    To zwyczajne określenie przeznaczenia rachunku, nic więcej.
    Jeśli na młotku będzie pisało 'służący do przybijania gwoździ'
    to wcale nie znaczy, że zabronione jest stukanie się nim w głowę ;-)

    > Pozdr.,
    > Piotr

    & St.

  • 10. Data: 2004-08-26 09:51:55
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@c...cz> napisał w wiadomości

    > Poczytaj w regulaminie konta firmowego. Ztcp to r-k firmowy mozna uzywac
    > wylacznie do wplat/wyplat zwiazanych z firma. Kiedys rowniez mnie to
    > zastanawialo i zdania w przypadku dg byly podzielone.
    Doradca twierdzi, ze nie jest to egzekwowane... Tym bardziej, ze dla charge
    zarabiaja na obrocie:-) A w firmie primo masz limit na reklame i mozna tam
    schowac "cuda", albo jak podpowiadaja przedmowcy, nie traktujesz tego jako
    kosztow uzyskania przychodu - inna sprawa, ze dla kart charge powinienes tez
    wyodrebnic czesc prowizji, ktora bedzie KUP.

    Pozdrawiam
    LG