  • From: "RobertS" <b...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zamkniecie konta w Lukas Banku
    Date: Fri, 07 Sep 2007 22:05:36 +0200

    > Nie musi, a przynajmniej po spełnieniu warunku określonego w art 53
    > wspomnianej ustawy, a to ma miejsce w każdym znanym mi banku.

    Art. 53. Środki pieniężne na rachunku bankowym mogą być oprocentowane
    według stopy stałej lub zmiennej w wysokości i na zasadach określonych w
    umowie. Do obliczania odsetek przyjmuje się, że rok liczy 365 dni.
    gdzie masz info nt wyciągów?

    mam rachunki w kilku bankach i albo otrzymuje wyciag w wersji
    elektronicznej (lub mam mozliwosc sprawdzenia salda przez internet) albo w
    wersji papierowej

    polecam k.c.
    Art. 728. § 1. Bank obowiązany jest przy każdej zmianie stanu rachunku
    bankowego przesyłać jego posiadaczowi wyciąg z rachunku z ustaleniem salda.

    § 2. Posiadacz rachunku bankowego obowiązany jest zgłosić bankowi
    niezgodność salda w ciągu czternastu dni od dnia otrzymania wyciągu z
    rachunku.

    > Wojna z bankiem? Można. ale po obaleniu choćby jednego zarzutu bank
    > sprawdzi czy nie należy się jeszcze więcej.
    > Wybrałbym inną opcję, bo nawet to co autor nazywa naiwnością, to bank
    > weźmie raczej za bezczelność.
    > Prośba o umorzenie tak, ale z pokorą i z użyciem zwrotu na przykład
    > "przynajmniej do kwoty XX PLN.

    jaka wojna? nie przesadzasz troche?
    z pokorą do banku? plizzzzzzzz wiesz jak bank potraktuje takie pismo?
    albo domagasz sie umorzenia calosci i przedstawiasz rzeczowy argument,
    ktory spowoduje, ze bank to zrobi, albo splacasz calosc bez mrugniecia
    okiem i masz doswiadczenie na przyszlosc!

    > Zamknął, bo wiedział że nie rozesłał nowego cennika, więc choćby dla
    > świętego spokoju nie było się o co spierać.
    > Byłoby inaczej gdyby zmiana nie dotyczyła wprowadzenia opłaty, a nawet
    > tylko jej zmiany.

    nie znasz sprawy i komentujesz, bank nie musi rozsylac nowej TOiP,
    wystarczy, ze ja wywiesi w placowkach i poinformuje o tym na stronie www,

    Art. 111. Bank jest obowiązany ogłaszać w miejscu wykonywania czynności, w
    sposób ogólnie dostępny, stosowane stawki oprocentowania środków na
    rachunkach bankowych, kredytów i pożyczek, a także stawki prowizji i
    wysokość opłat, terminy kapitalizacji odsetek oraz stosowane kursy
    walutowe.

    w moim przypadku oplaty sie bankowi nalezaly, ale nie potrafil wykazac, ze
    faktycznie je naliczono, gdyz system ich nie pokazywal, wiec fizycznie ich
    nie bylo; nie jest moim problemem funkcjonalnosc systemu bankowego, gdybym
    na rachunku zobaczyl saldo debetowe to zwyczajnie musialbym uregulowac te
    kwote

    odnosnie przedawnien:
    Art. 731. Roszczenia wynikające ze stosunku rachunku bankowego przedawniają
    się z upływem lat dwóch. Nie dotyczy to roszczeń o zwrot wkładów
    oszczędnościowych.

    czyli oplaty naliczone wczesniej niz 2 lata wstecz przedawnily sie juz

    wystarczy bankowi przypomniec o tych zapisach i rozmowa bedzie latwiejsza
    chociaz oczywiscie nie uwazam, ze klient jest bez winy, zeby to stwierdzic
    nalezaloby dokladniej zbadac przypadek

    pozdrawiam