  • 11. Data: 2004-10-13 11:32:50
    Temat: Re: Zakladanie konta Inteligo w oddziale PKO BP
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> writes:

    > Ech komuna.

    Komuna??? Używasz tego określenia jako epitetu dowolnego zastosowania?
    Co ma wspólnego fakt, że inteligo jest bankiem z dostępem
    internetowo-telefonicznym a nie oddziałowym, z ustrojem polegającym na
    braku własności prywatnej?

    > Debile mogliby zakladac konta od reki i potem przysylac
    > poczta karty. Na dobra sprawe mogliby spokojnie wydawac w oddziale od
    > razu pierwsza karte kodow, a dosylac tylko VE. Zaoszczedziliby kupe
    > kasy i zwiekszyli liczbe klientow.

    Te dane o zaoszczędzeniu kupy kasy i zwiększeniu liczby klientów to
    masz czymś podparte?

    Nie znam tu żadnych szczegółowych uwarunkowań ale wiele sobie
    wyobrażam. Wiesz może np. ile kosztowałoby przeszkolenie pracowników
    PKO by umieli otwierać konta inteligo, ile zaopatrzenie oddziałów w
    karty kodów, ile prowizja dla oddziałów za wykonanie tej usługi, ile
    stworzenie i wdrożenie oprogramowania które by im na to pozwalało, ile
    przeszkolenie konsultantów call-centre do aktywowania kont założonych
    w ten sposób, ile obsługa reklamacji związanych z niewłaściwą obsługą
    w oddziale, itp itd... ? Ja nie wiem. Nawet jeśli wyszłoby to na plus
    to pojawia się pytanie, czy lepiej poświęcić czas i środki akurat na
    to, czy może na jakąś inną usługę (bo ja wiem, wolałbyś np. móc
    zakładać konto w oddziale a nie mieć możliwości kupowania obligacji?)

    Zresztą, jeśli masz jakiś porządny biznes-plan z rozliczeniem kosztów
    i zysków, to może się zgłość do inteligo...

  • 12. Data: 2004-10-13 12:08:02
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Marcin Kasperski napisał:

> [...]
    > Co ma wspólnego fakt, że inteligo jest bankiem z dostępem
    > internetowo-telefonicznym a nie oddziałowym, z ustrojem polegającym na

    Chodzi o komunistyczne myslenie. To myslenie typu: po co mam sie
    wychylac, jeszcze mnie zauwaza i zwolnia lub dowala mi wiecej roboty.
    Dotyczy to wszystkich w PKO od sprzataczki do prezesa.

    > Te dane o zaoszczędzeniu kupy kasy i zwiększeniu liczby klientów to
    > masz czymś podparte?

    Gdybanie. Poza tym co rusz ktos sie tutaj pyta, czy to mozliwe.

> [...]
    > to, czy może na jakąś inną usługę (bo ja wiem, wolałbyś np. móc
    > zakładać konto w oddziale a nie mieć możliwości kupowania obligacji?)

    Nie ma co ukrywac, ze masz racje. Dopoki ktos tego nie policzy nie
    bedzie wiadomo, czy sie oplaca, czy nie. Mi sie _wydaje_, ze to sie
    oplaca. Poza tym wypychajac klientow do inteligo bank zmniejszy
    obciazenie przy okienkach (klient raz przyjdzie, zalozy konto i juz go
    nie ma w przeciwienstwie do klientow standardowych, ktorzy w kolko
    przylaza i cos chca). No tak, ale to juz rewolucja, a tego slowa komuchy
    bardzo nie lubia. :-P

    PKO ma wiele roznych produktow i jesli dalej chce miec, to powinno sobie
    z nimi radzic. Po wyrznieciu epko PKO nie ma w oddziale oferty na konto
    z dostepem przez internet, mimo ze bank taki produkt posiada. Troche
    dziwne nie?

    > Zresztą, jeśli masz jakiś porządny biznes-plan z rozliczeniem kosztów
    > i zysków, to może się zgłość do inteligo...

    Mam lepsze pomysly na zycie.

    Bartol

  • 13. Data: 2004-10-13 12:38:12
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]

    > wychylac, jeszcze mnie zauwaza i zwolnia lub dowala mi wiecej
    > roboty. Dotyczy to wszystkich w PKO od sprzataczki do prezesa.

    Iiii, tego typu myślenie to akurat nie jest specyfika komuny tylko
    specyfika rozwiniętej biurokracji (by daleko nie szukać, prawa
    Parkinsona powstały w państwie, który komunizmu nie oglądał
    nigdy). Oczywiście w komuniźmie była rozwinięta biurokracja ale nie
    jest to wyłącznie jego domena.

    > Gdybanie. Poza tym co rusz ktos sie tutaj pyta, czy to mozliwe.

    Cóż. Jak już gdybamy, czyli dyskutujemy 'co mi się wydaje', to:

    - nie sądzę by możliwość otwierania konta w oddziałach zauważalnie
    wpłynęła na zwiększenie liczby klientów, inteligo jest adresowane do
    ludzi którzy preferują używanie komputera i internetu - a Ci sobie
    obecnie spokojnie poradzą, miłośnicy pań dysponentek otworzą
    Superkonto

    - można by zaoszczędzić trochę na kurierach ale nie wiem czy koszty
    wewnętrzne na zapewnienie obsługi oddziałów były wyższe niż ta
    oszczędność

> [...]
    > nie ma w przeciwienstwie do klientow standardowych, ktorzy w kolko
    > przylaza i cos chca). No tak, ale to juz rewolucja, a tego slowa

    Hmm, ja analizowałem z punktu widzenia inteligo traktowanego jako
    wydzielony fragment. Ty zaczynasz analizować z punktu widzenia całego
    PKO BP. Tu rozważania są jeszcze trudniejsze ale nawet logicznie
    myśląc w opisanym kierunku ('oszczędzajmy przez mniej klientów w
    oddziałach') należałoby raczej kombinować, co tu zrobić, by założyć
    zauważalnej ilości aktualnych klientów dostęp przez internet a nie,
    jak namawiać ludzi by zakładali inteligo a nie Superkonto. Nowi
    klienci w PKO w proporcji do już posiadanych to niewielki ułamek.

    Zresztą, nawet gdyby bankowi się to opłacało, to jak sobie wyobrażasz
    motywowanie dysponentki, by namawiała klientów do otwierania konta w
    sposób, który jej - dysponentki - pracę uczyni zbędną?

  • 14. Data: 2004-10-13 13:06:38
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

> [...]

    > Parkinsona powstały w państwie, który komunizmu nie oglądał
    > nigdy). Oczywiście w komuniźmie była rozwinięta biurokracja ale nie

    No niby tak. Nie chcialo mi sie wiecej wymyslac.

> [...]
    > ludzi którzy preferują używanie komputera i internetu - a Ci sobie
    > obecnie spokojnie poradzą, miłośnicy pań dysponentek otworzą

    I tak, i nie. Ludzie maja rozne tajemnicze opory. Niektorzy bardzo lubia
    otwierac konto w jeden dzien. ;-)

    > - można by zaoszczędzić trochę na kurierach ale nie wiem czy koszty
    > wewnętrzne na zapewnienie obsługi oddziałów były wyższe niż ta
    > oszczędność

    No wlasnie cholera wie.

> [...]
    > jak namawiać ludzi by zakładali inteligo a nie Superkonto. Nowi
    > klienci w PKO w proporcji do już posiadanych to niewielki ułamek.

    No wlasnie. Majac mozliwosc zalozenia rachunku w oddziale dysponenci
    mogliby namawiac obecnych klientow do zmiany konta. Przeciez lepiej zeby
    klienci przechodzili do inteligo, niz zmieniali bank.

    > Zresztą, nawet gdyby bankowi się to opłacało, to jak sobie wyobrażasz
    > motywowanie dysponentki, by namawiała klientów do otwierania konta w
    > sposób, który jej - dysponentki - pracę uczyni zbędną?

    Przy tych kolejkach jakie sa, to nawet 75% ubytek klientow
    przychodzacych nie spowoduje zmiejszenia zapotrzebowania na dysponentki. ;-)

    Zreszta kolejki w oddzialach to typowy przyklad zlej organizacji pracy.
    A to juz inny temat.

    Bartol