  • 1. Data: 2004-10-11 20:50:38
    Temat: Ile jest wart PKO BP ?
    Od: "tester" <t...@g...pl>

    Pod

    http://polityka.onet.pl/162,1192145,1,0,artykul.html

    Mozna przeczytac "Minister skarbu rzuca na rynek 30-procentowy pakiet wart
    5-6 mld"

    Czy to oznacza, ze bank wart jest 15 mld PLN ?
    Czy to co jest warte 5-6 mld zostalo sprzedane za 1,1 mld ?

  • 2. Data: 2004-10-11 20:59:13
    Temat: Re: Ile jest wart PKO BP ?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 11 Oct 2004 22:50:38 +0200, "tester" <t...@g...pl> wrote:

    >Mozna przeczytac "Minister skarbu rzuca na rynek 30-procentowy pakiet wart
    >5-6 mld"
    >
    >Czy to oznacza, ze bank wart jest 15 mld PLN ?
    Nie. Szkola podstawowa.
    6 > 30% x > 5
    stad 20 > x > 16+2/3

    >Czy to co jest warte 5-6 mld zostalo sprzedane za 1,1 mld ?
    Nie.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 3. Data: 2004-10-12 06:18:34
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "tester" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Pod
    >
    > http://polityka.onet.pl/162,1192145,1,0,artykul.html
    >
    > Mozna przeczytac "Minister skarbu rzuca na rynek 30-procentowy pakiet wart
    > 5-6 mld"

    A 30% z tego pakietu jest w postaci lokat prywatyzacyjnych. Prospektu emisyjnego
    oczywiście nie chciało ci się czytać...
    yamma

  • 4. Data: 2004-10-12 07:00:59
    Od: "krab" <k...@k...pl___>

    Użytkownik "yamma" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Prospektu emisyjnego
    > oczywiście nie chciało ci się czytać...

    hi hi - co to prospekt ? byla kolejka - to musi byc ok
    a co do oplacalnosci tego wydatku - to mam swoja teorie (choc sprawdzic ja
    mozna dopiero za rok), ze wiecej zyskaja ci co kupia te akcje za tydzien -
    niz ci co kupili je wczoraj

    te akcje trzeba po prostu opylic przed uplywem roku bo ich wartosc bedzie
    wowczas najwieksza, a pozniej sukcesywnie malejaca - podcza gdy wczorajsi
    stacze nie zrobia tego - bo zal im bedzie 4% - ktore obiecano im dopiero za
    rok.

    srednia zakupu 17ooo - czyli byla masa ludzi co kupowala po ok 1ooo zl, i to
    jest grupa ktora stracic moze najwiecej z tej lokaty, chyba ze ktos im
    obieca prace bez prowizji ? :-)

  • 5. Data: 2004-10-12 07:41:29
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krab"

    > srednia zakupu 17ooo - czyli byla masa ludzi co kupowala po ok 1ooo zl, i
    > jest grupa ktora stracic moze najwiecej z tej lokaty, chyba ze ktos im
    > obieca prace bez prowizji ? :-)

    Dlaczego? Przez rok od wejscia na gieldzie cena akcji ma byc stabilizowane
    na poziomie ceny emisyjnej. Wiec przez ten rok kazdy zarobi jako minimum te
    4% jakie wynosi dyskonto. Chyba, ze czegos nie wiem bo ze wzgledu na brak
    gotowki nie zajmuje sie gielda

    Leszek

  • 6. Data: 2004-10-12 08:16:10
    Od: "krab" <k...@k...pl___>

    Użytkownik "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na poziomie ceny emisyjnej. Wiec przez ten rok kazdy zarobi jako minimum

    hmm, po mojemu te 4% to nie jest zadne gwarantowane minimum, tylko dodatkowe
    akcje jakie otrzymac ma kazdy wczorajszy ich kupiec po roku - bodaj jedna
    akcja za kazde 20 posiadanych. i trzymanych przez rok. (ciekawe ilu nabywcow
    o tym wie?)
    a jaka bedzie cena akcji - hm, no ja nie jestem wrozka :-) a wartosc
    interwenyjna zostala ustalona na maksymalnym poziomie 8% - czyli tyle ile
    mozna stracic na 1 sesji :-) a cos okolo 10% akcji - beda darmowo rozdawane
    pracowniom, a bank zapowiada, ze bedzie mial spore koszty.

  • 7. Data: 2004-10-12 09:25:48
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2004 10:16:10 +0200, krab naskrobał(a):

> [...]
    > mozna stracic na 1 sesji :-) a cos okolo 10% akcji - beda darmowo rozdawane
    > pracowniom, a bank zapowiada, ze bedzie mial spore koszty.

    coś ostro mieszasz - do 22 pażdziernika dyskonto 4% po roku 1 akcja na 20
    czyli 5%. Tak wiec jeżeli na pierwszej sesji sprzedasz zarobisz różnice
    pomiedzy cenami +4% a jak będziesz trzymał rok to extra 5% (to po to pewnie
    żeby za szybko idywidualni nie sprzedali 'banku' ).

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 8. Data: 2004-10-12 17:11:22
    Od: "Jaco" <n...@C...com>

    Użytkownik "krab" <k...@k...pl___> napisał w wiadomości
    [...]
    > te akcje trzeba po prostu opylic przed uplywem roku bo ich wartosc bedzie
    > wowczas najwieksza, a pozniej sukcesywnie malejaca -

    A możesz powiedzieć na jakiej podstawie tak sądzisz?
    Masz jakieś racjonalne podstawy? Czy po prostu jesteś jasnowidzem i
    przewidziałeś koniunkturę na giełdzie w najbliższych 2 latach, przyszłe
    zyski banku oraz posunięcia nowego zarządu PKO i szereg innych rzeczy które
    mają wpływ na wycenę akcji.

    > podcza gdy wczorajsi
    > stacze nie zrobia tego - bo zal im bedzie 4% - ktore obiecano im
    > dopiero za rok.

    Jak ktoś pisze dyrdymały nie poparte niczym to nie różni się specjlanie od
    tych staczy którzy nie wiedzą co kupują.

    Jaco

  • 9. Data: 2004-10-12 17:53:29
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > Jak ktoś pisze dyrdymały nie poparte niczym to nie różni się specjlanie od
    > tych staczy którzy nie wiedzą co kupują.

    W tym bankiem bedzie przeciez zawsze rzadzic koalicja, ktora wygra wybory
    parlamentarne, obsadzac bank swoimi prezesami itd., po drugie jaki postep
    zrobil ten bank w porownaniu do konkurencji to chyba kazdy widzi, jezeli w
    takim tempie bedzie sie zmienial jak dotychczas to czasu mu zabraknie. Jego
    klienci emeryci przywiazani do nazwy PKO powoli wymieraja, takze nie wiem
    czy przyszlosc tego banku jest taka rozowa. Oferta depozytow
    niekonkurencyjna to chyba kazdy widzi.

  • 10. Data: 2004-10-12 18:20:25
    Od: "Jaco" <n...@C...com>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymieraja, takze nie wiem czy przyszlosc tego banku jest taka rozowa.
    > Oferta depozytow niekonkurencyjna to chyba kazdy widzi.

    Ale za to oferta kredytów (np mieszkaniowych) całkiem niezła.
    A ogólnie to ja na to patrzę inaczej, Skoro przy obecnym burdelu jaki panuje
    w tym banku jest on w stanie wygrenerować parę ładnych mld zysku rocznie (co
    ważne ten zysk wykazuje tendencję rosnącą) to chyba jest potencjał w tym
    banku? Teraz wszystko zależy kogo posadzą w nowym zarządzie oraz jak długo
    ten bank pozostanie państwowy. Jak sam słusznie zuwazyłeś zależy to od tego
    kto jest aktualnie przy władzy bo w żadne długofalowe strategie rządu
    odnośnie zachowania struktury akcjonariatu to ja nie wierzę (vide Bank
    Handlowy).

    Jaco