  • 81. Data: 2009-08-10 06:39:22
    Temat: Re: Zafrapował mnie ten post...
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-09, bradley.st <b...@g...pl> wrote:

    [...]

    > A "first, last & deposit" nie funkcjonuje? Albo jakas inna kaucja?

    Funkcjonuje zazwyczaj kaucja w wysokości 1-2 miesięcznego czynszu.
    Czasem się zdarzają kaucje w wysokości 6 tyg.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 82. Data: 2009-08-10 07:53:59
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Aczkolwiek nie wiem w jakim kształcie i czy taki zapis znajduje się w
    > ustawie. Wiem, że tak podobno miało być.

    Za dużo zachodu z poświadczeniami notarialnymi włącznie. W przypadku wynajmu
    na lata, albo przez firmę może to miałoby jakiś sens, ale bądźmy
    realistami - wynajmujący cenią sobie mobilność, część z nich to studenci
    zwalniający lokal na 3-4 miesiące wakacji, by nie płacić itp. W ogłoszeniach
    umowa na rok jest już wielce pożądana przez właścicieli, z uwagi na coraz
    większą podaż, chętnie od zaraz, a tu takie cyrki... mało realne w praktyce.

  • 83. Data: 2009-08-10 07:57:11
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Kaucja to jest max jednomiesięczna opłata za mieszkanie. Niektórzy chcą np
    > dwumiesięczną ale życie ich szybko weryfikuje.

    Dodam, że często kaucję później traktuje się jako ostatni miesiąc opłaty i
    nawet jej nie zwraca.

    > No bo jak to widzisz ? Skoro wynajem kawalerki kosztuje 1500 PLN to ile
    > kaucji ma domagać się właściciel ? 10k PLN ? To kto od niego wynajmie ?

    W dużym mieście. Ale już np. w Ostródzie wynajem kawalerki kosztuje 400zł +
    opłaty. A przecież lodówka czy tam zlew o wiele mniejszej wartości nie ma
    niż w Warszawie.
    Osobiście spotkałem się z kaucjami rzędu jednej miesięcznej opłaty i to jest
    chyba taka standardowa praktyka.

  • 84. Data: 2009-08-10 08:07:14
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    >Pierwszy miesiac z gory, "ostatni" miesiac z gory plus kaucja na
    >pokrycie ewentualnych kosztow malowania / wymiany lodowki, zlewu czy
    >czego tam jeszcze. Taki standard.

    Nierealne w PL. Za dużo mieszkań do wynajęcia, by właściciele mogli dyktować
    takie warunki.

    >10 K moze nie, ale 4 - 5 K z gory to by nalezalo. (W zaleznosci ile
    >kosztuje lodowka / zlew).
    >Zwlaszcza jezeli wlasciciel wynajmuje komus w ciemno, bez mozliwosci
    >weryfikacji historii kredytowej.

    Zauważ, iż mimo kaucji rzędu 1000-1500zł w PL panuje przekonanie, iż lepiej
    kupić na kredyt niż wynajmować (kiedyś bank Millenium reklamował ratę
    kredytu hipotecznego bodaj 444zł/mc). Pewnie to efekt kilkudziesięciu lat
    socjalizmu - wtedy właśnie najważniejsze było mieszkanie, bo praca zawsze
    jakaś tam się znalazła. Kasa też była mało istotna, bo niewiele można było
    za nią kupić. Stąd jest jak jest. Gdybyś teraz próbował młodych ludzi
    przekonać, że na dzień dobry muszą wpłacić 3000 (pierwszy i ostatni
    miesiąc), a do tego jeszcze 5000 kaucji to w ogóle nie byłoby o czym
    rozmawiać. Zwróć uwagę, iż tak naprawdę żadna kaucja nie zabezpieczy tak do
    końca właściciela. Jak trafisz na wesołych studentów, którzy będą robić
    sobie imprezki to zniszczenia po roku mogą iść w nascie tysięcy.

  • 85. Data: 2009-08-10 11:24:28
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 07 Aug 2009 18:25:13 -0700, szczurwa napisał(a):

    > http://forum.gazeta.pl/forum/
    w,383,98486336,98486336,Zwolnienie_z_pracy_a_Citiban
    k_.html

    Do wszelkich takich wylewnych osobistych postów podchodzę z dosyć dużą
    rezerwą. Myślę, że każdy człowiek w takiej sytuacji rysuje sobie jakiś
    plan awaryjny a jedynie w internecie można poszukać szczegółów, drobnych
    niuansów.

    Co do samej kk to sprawa jest prosta - ustawiamy termin spłaty kk w
    okolicach otrzymania wynagrodzenia z pracy (zakładam etatowca) i po
    wygenerowaniu wyciągu i otrzymaniu pieniędzy od pracodawcy spłacamy kk,
    olewając te +/- 20 kilka dni GP - IMO bardzo użyteczne rozwiązanie.

    Xenocide

  • 86. Data: 2009-08-10 15:20:43
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
    On 8 Sie, 05:33, "SQLwysyn" <s...@s...pl> wrote:

    > Nikt nie prosił cię, koleś, o wykład, czym jest karta kredytowa.

    Ani ciebie, bys opuscil ta grupe, bo psychicznych tu nie potrzebujemy.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 87. Data: 2009-08-10 15:22:43
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 8 Sie, 07:15, "u" <u...@w...yz> wrote:

    > Czyli pan prawnik niech spada. Nie mamy dla niego ani odrobiny sympatii.
    > JanW miał rację.

    > Sugerowalbym raczej odpuscic ocene moralna pana prawnika i analize
    przypuszczalnych bledow i mozliwych wypaczen, bo nie o to chodzi.

    A ja bym sugerowal uzyc troche mózgu i wydedukowac to co zostalo
    przemilczane - to co zrobili poprzednicy.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 88. Data: 2009-08-10 15:23:35
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
    On 8 Sie, 13:36, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > To jest właśnie Polska w całej okazałości. Pustosłowie plus nuta
    złośliwej satysfakcji, że rodakowi noga się powinęła. I oczywiście
    podbudowa wewnętrzna, że ja nie taki głupi, jak ten leszcz.

    To idz i mu sam pozycz kasy współczujacy naiwniaku.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 89. Data: 2009-08-10 15:46:07
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 10 Sie, 17:20, "SQLwysyn" <s...@s...pl> wrote:

    > Ani ciebie, bys opuscil ta grupe, bo psychicznych tu nie potrzebujemy.

    Hit the road, peło-dupku.

  • 90. Data: 2009-08-10 15:47:09
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 10 Sie, 17:23, "SQLwysyn" <s...@s...pl> wrote:

    > To idz i mu sam pozycz kasy współczujacy naiwniaku.

    Tobie, debilu, mogę pożyczyć. Ale tylko na lekarza wiadomej
    specjalizacji.