  • 1. Data: 2009-08-07 10:02:18
    Temat: Turcja USD czy EUR
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    a moze wyplata z bankomatu (mBank) ?

  • 2. Data: 2009-08-07 10:45:32
    Temat: Re: Turcja USD czy EUR
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 7 Sie, 06:02, "sensei" <n...@n...pl> wrote:
    > a moze wyplata z bankomatu (mBank) ?

    Czasami GBP. Zalezy gdzie. Turcja to duzy kraj.

    Zeby Ci zycie ulatwic, w miejscowosciach turystycznych jest zazwyczaj
    sporo bankomatow wyplacajacych - poza lirami - i dolary, i euro, i
    funty, ktore sobie mozesz samodzielnie wymienic na liry w kantorze.

    W moim przypadku najbardziej oplacalna byla wyplata w lirach z
    bankomatu, bo przeliczana bezposrednio po kursie Visa.
    Jezeli planujesz uzywac karty mB, moze sie okazac, ze wyplata w Euro
    na miejscu i wymiana w kantorze bedzie bardziej oplacalna, bo nie
    bedziesz placil mB za przewalutowanie TRL-EUR.

  • 3. Data: 2009-08-07 11:02:00
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Uzytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...

    > Czasami GBP. Zalezy gdzie. Turcja to duzy kraj.

    riwiera turecka

    > Zeby Ci zycie ulatwic, w miejscowosciach turystycznych jest zazwyczaj
    > sporo bankomatow wyplacajacych - poza lirami - i dolary, i euro, i
    > funty, ktore sobie mozesz samodzielnie wymienic na liry w kantorze.

    ciekawe

> [...]
    > na miejscu i wymiana w kantorze bedzie bardziej oplacalna, bo nie
    > bedziesz placil mB za przewalutowanie TRL-EUR.

    ale w takim razie jeszcze lepiej przywiezc z kantoru euro?

  • 4. Data: 2009-08-07 11:31:07
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 7 Sie, 07:02, "sensei" <n...@n...pl> wrote:

    > ale w takim razie jeszcze lepiej przywiezc z kantoru euro?

    Nie wiem jak bardzo rozni sie w Polsce kurs Euro w mB od kantorowego i
    ile na tym zyskasz, ale widze podstawowa roznice: jezeli ukradna Ci
    karte to masz problem; jezeli ukradna Ci gotowke to masz problem ORAZ
    nie masz pieniedzy.

    Jezeli chcesz wiezc gotowke, to i USD, i EUR, i GBP mialy bardzo
    przyzwoite kursy w kantorach i przeliczniki nie roznily sie na
    niekorzysc ktorejs z tych walut. Tylko jakies NOK i SEK itp. mialy
    kursy "dowolne".