  • 1. Data: 2008-04-13 21:17:17
    Temat: "Zabranie" ze sobą większych pieniędzy do Niemiec
    Od: "Ath" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam zamiar zrobić w Niemczech grubszy zakup - tuż powyżej 10tys euro.
    Czy jest inny sposób transport pieniędzy na miejsce niż gruba koperta w
    kieszeni? Jakoś mi się to nie uśmiecha.
    Podobno trzeba deklarować na granicy wywóz kwoty > 10tys euro i coś przedstawiać.
    Teraz to już chyba granic brak...

    Pozdrawiam,
    A.

  • 2. Data: 2008-04-13 21:31:48
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Ath" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Podobno trzeba deklarować na granicy wywóz kwoty > 10tys euro i coś
    > przedstawiać.
    > Teraz to już chyba granic brak...

    W praktyce nie trzeba było nic przedstawiać nawet jeszcze przed Schengen.
    10k EUR nie wydaje się kwotą na tyle dużą, aby uruchamiać jakieś szczególne
    procedury. Zawsze możesz tam otworzyć rachunek i puścić sobie przelew.
    Wypłata tylko w banku, takiej kwoty w bankomacie raczej nie wypłacisz w
    ciągu rozsądnej ilości dni. Albo już w Niemczech płatność przelewem lub
    kartą.

    marekz

  • 3. Data: 2008-04-13 21:34:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 13 Kwi, 23:17, "Ath" <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam,
    >  Mam zamiar zrobić w Niemczech grubszy zakup - tuż powyżej 10tys euro.
    > Czy jest inny sposób transport pieniędzy na miejsce niż gruba koperta w
    > kieszeni? Jakoś mi się to nie uśmiecha.

    W sumie ciekawe, ze tak jakos znikla funkcja. ktora towarzyszyla
    narodzinom bankow - wlasnie umozliwienie bezpiecznego przejazdu z
    kraju do kraju bez duzej gotowki i wyplacenie jej w docelowym miejscu
    podrozy. Zbojcy zostawszy celnikami i biurokratami odcieli zwyklemu
    obywatelowi dostep do takich uslug.

    Jesli mozesz zaplacic bezgotowkowo, to (o ile limity transakcyjne
    pozola) moze ponizsze bedzie pomocne

    http://dlaciebie.bzwbk.pl/11077

  • 4. Data: 2008-04-13 22:22:53
    Od: "Ath" <a...@p...onet.pl>

    Kołacze mi się jeszcze hasło "czeki".
    Używa się tego jeszcze?

    Pozdrawiam,
    S.

  • 5. Data: 2008-04-13 23:16:49
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    MarekZ wrote:

    > W praktyce nie trzeba było nic przedstawiać nawet jeszcze przed
    > Schengen. 10k EUR nie wydaje się kwotą na tyle dużą, aby uruchamiać
    > jakieś szczególne procedury.

    Szczególne czy nieszczególne, AFAIK rozporządzenie o kontroli dewizowej
    obowiązuje, dla kwot od 10.000 euro właśnie
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20071260875
    Tylko pojęcia nie mam gdzie tego celnika czy straż graniczną znaleźć.

  • 6. Data: 2008-04-13 23:42:25
    Od: "michal.b" <m...@w...cc>

> [...]
    > Mam zamiar zrobić w Niemczech grubszy zakup - tuż powyżej 10tys euro.
    > Czy jest inny sposób transport pieniędzy na miejsce niż gruba koperta w

    to mamy jeszcze granice z niemcami ??

  • 7. Data: 2008-04-14 00:40:57
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    WDU20071260875
    > Tylko pojęcia nie mam gdzie tego celnika czy straż graniczną znaleźć.

    Słowo "szczególne" dotyczyło procedury innego przekazania tych środków na
    teren Niemiec niż przewiezienia ich w gotówce. 20 banknotów spokojnie się
    zmieści w portfelu, tutaj nawet pisanie o grubej kopercie jest lekkim
    nadużyciem.

    A co do tego 10k EUR, naprawdę juz od dawna nikt się tym nie przejmował.
    Rzeczywistośc a prawo pisane to dwie różne rzeczy na szczęście.

    Kłopot byl ewentualnie powyżej 50k EUR.

    marekz

  • 8. Data: 2008-04-14 05:17:19
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

> [...]
    > Mam zamiar zrobić w Niemczech grubszy zakup - tuż powyżej 10tys euro.
    > Czy jest inny sposób transport pieniędzy na miejsce niż gruba koperta w

    Jak gruba?
    To tylko 20 banknotów, w zwykłym portfelu się zmiesci...

    Sławek

  • 9. Data: 2008-04-14 06:37:59
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Slavekk" <S...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Ath" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak gruba?
    > To tylko 20 banknotów, w zwykłym portfelu się zmiesci...

    Jesli on chce te pieniadze najpierw wyplacic w naszym banku (konto walutowe,
    lokata) to czarno widze, zeby mu wydali 5-setkami..
    Sam niedawno wyplacalem 1000E z bankomatu....dostalem 20stkami :D

    pozdr

  • 10. Data: 2008-04-14 08:29:53
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "Z" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > "Slavekk" <S...@g...pl> wrote in message

    > Jesli on chce te pieniadze najpierw wyplacic w naszym banku (konto
    > walutowe, lokata) to czarno widze, zeby mu wydali 5-setkami..

    A ja widzę jasno...
    W Mille zamawiałem kilkaset EUR do wypłaty i nieopatrznie na pytanie pani "w
    jakich nominałach" odpowiedziałem "wszystko jedno" i dostałem 500+pozostałe
    ;-)

    > Sam niedawno wyplacalem 1000E z bankomatu....dostalem 20stkami :D

    Ale to był bankomat, w banku bez problemu.

    Sławek