  • 1. Data: 2008-04-13 19:40:14
    Temat: sprzedaz sektora bankowego
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Ile, w skali panstwa,procent sektora bankowego jest sens oddac kapitalowi
    _obcemu_ w sytuacji przejscia do systemu demokratycznego?
    (konkretnie: przez oddanie mam na mysli albo sprzedaz bankow,albo taki w
    nich udzial kapitalu obcego,ze faktycznie jest to bank pod kontrola obca).

    Oczywiscie chodzi mi oto,ze np. po przemianach demokratycznych gospodarke
    chce sie uzdrowic, sektor bankowy unowoczesnic (?), otworzyc (?), itp itd -
    ale oczywiste jest i to,ze jest pewna procentowa granica dla calego sektora
    bankowego, poza ktora nowe/wolne/demokratyczne panstwo nie powinno wychodzic
    w wyprzedazy obcemu kapitalowi.

    Przyklad: gdzies kiedys czytalem, ze Grecja po wyjsciu z epoki "czarnych
    pulkownikow" (nie jestem pewien, czy chodzi o ten czas...),w kazdym razie
    Grecja po wejsciu na tzw. droge demokracji sprzedala/sprywatyzowala
    _swiadomie_i_bezpiecznie_ mniej niz 40% sektora, poprzez albo sprzedaz
    totalna konkretnych bankow kapitalowi obcemu, albo udzialow w nich, czyli
    panstwo greckie zostawilo sobie pod kontrola ponad 60% sektora bankowego.
    W konsekwencji: w Grecji, gdy rolnik potrzebuje kapitalu na hodowle oliwek
    ( czy czegos tam), to nie ma mowy by trafil (prawie) tylko na bank z > 50%
    udzialem np. hiszpanskim , albo w ogole juz tylko hiszpanskim, ktory to bank
    w oczywisty sposob i natychmiast _nie_ da kredytu bo ochroni swojego
    hiszpanskiego rolnika od oliwek :)

    Co wiecie - jako fachowcy - o tej bezpiecznej, pewnie usrednionej, ale
    chyba jednak istniejacej bezpiecznej granicy wyprzedazy sektora bankowego
    obcemu kapitalowi?

    Ile % bankow w Polsce jest pod kontrola wiekszosciowa kapitalu polskiego?
    (chodzi mi o realna,prawdziwa kontrole)? Ile w ogole to banki 1 100%
    polskie?

  • 2. Data: 2008-04-13 20:39:52
    Temat: Re: sprzedaz sektora bankowego
    Od: buraxta <b...@g...com>

    1634Racine wrote:
> [...]
    > udzialem np. hiszpanskim , albo w ogole juz tylko hiszpanskim, ktory to bank
    > w oczywisty sposob i natychmiast _nie_ da kredytu bo ochroni swojego

    Moim zdaniem bank, czy to hiszpański, czy grecki, ma zarabiać... A nie
    dawać zarobić hiszpańskim plantatorom oliwek - no chyba, że to oni
    posiadają kontrolę nad bankiem :)

    --
    // \\
    // // // http://gnu.univ.gda.pl/~buraxta \\ \\ \\

  • 3. Data: 2008-04-13 21:42:50
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    buraxta in news:fttr2o$mc1$1@news.onet.pl
    > Moim zdaniem bank, czy to hiszpański, czy grecki, ma zarabiać... A nie
    > dawać zarobić hiszpańskim plantatorom oliwek - no chyba, że to oni
    > posiadają kontrolę nad bankiem :)

    mniej wiecej wczules sie w klimat zaleznosci miedzy finansami, a polityka, a
    grupami interesow, a tym samym wczules sie w sens mojego pytania :)
    Oczywiscie, ze nie chodzi mi o idealizm, chodzi mi o realizm:
    za wysoce mozliwy uwazam uklad "podstolny" hiszpanskich plantatorow oliwek
    z bankowym kapitalem hiszpanskim w Grecji, czyli "wycinanie" plantatorow
    greckich; ale to w sumie malo mozliwe, ci pojda do banku greckiego, bo takie
    sa w owych okolo 60%!.

    (Grecja, Hiszpania - to tutaj oczywisty skrot myslowy -> nadal aktualne wiec
    moje pytanie o filozofie sprzedazy sektora bankowego, czyli ILE SREDNIO
    PROCENT sektora bankowego powinno zostac w krajowych rekach, by chronic
    gospodarke krajowa)

  • 4. Data: 2008-04-13 22:09:33
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > ILE SREDNIO
    > PROCENT sektora bankowego powinno zostac w krajowych rekach, by chronic
    > gospodarke krajowa)

    a co to znaczy w krajowych rekach? masz na mysli bank panstwowy?

  • 5. Data: 2008-04-14 00:37:49
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    RobertS in news:ftu0f4$njm$1@opal.icpnet.pl
    > a co to znaczy w krajowych rekach? masz na mysli bank panstwowy?

    moze bardziej: nie w rekach kapitalu obcego.
    (znasz odpowiedz na pytanie z root posta? lepiej nie rozwijac watku o
    pytania i odpowiedzi pozorne.Mysle, ze wszyscy znajacy sie na rzeczy wiedza
    o co mi chodzi i nie warto rozbijac sie o szczegoly)

  • 6. Data: 2008-04-14 09:54:16
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dokładnie w ten sposób zostały przejęte najwieksze polskie firmy budowlane przez
    kapitał zagraniczny: źródła
    finansowania.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-04-14 11:06:13
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nich udzial kapitalu obcego,ze faktycznie jest to bank pod kontrola obca).

    Uważam, że na tak sformułowane pytanie nie da się sensownie odpowiedziec, bo
    można podac argumenty, że najlepiej nic nie sprzedawać zachowując całkowitą
    niezależność od międzynarodowego systemu finansowego, jak i argumenty, że
    nalepiej wszystko sprzedać korzystając z finansowania zewnętrznego i
    integrując się pełniej z finansowym systemem międzynarodowym.

    marekz

  • 8. Data: 2008-04-14 22:08:00
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    MarekZ in news:ftvduh$gah$1@atlantis.news.neostrada.pl
    > Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
    > Uważam, że na tak sformułowane pytanie nie da się sensownie
    > odpowiedziec,

    twierdze, ze da sie i nie masz w zadnym stopniu racji.
    Sa z pewnoscia przyklady z sektorow bankowych gospodarek swiatowych (w
    czasach tzw transformacji), oceniane jako rozwojowe i zawlaszczeniowe..
    Ale mysle sobie,ze trzeba sie na tym po prostu znac :)
    Oczywiste jest, ze nie ma sztywnej liczby procentowej - jest jakas srednia,
    zrodlo jej jest w wiedzy o procesach.

    > bo można podac argumenty, że najlepiej nic nie sprzedawać
    > zachowując całkowitą niezależność od międzynarodowego systemu
    > finansowego,

    mozna podac takie argumenty

    > jak i argumenty, że nalepiej wszystko sprzedać korzystając
    > z finansowania zewnętrznego

    mozna podac takie argumenty

    > i integrując się pełniej z finansowym
    > systemem międzynarodowym.

    chciales powiedziec - zatracajac sie, tonac, ginac w miedzyn. sys. fin.

    ja nie pytalem o argumenty demagogiczne, o rozwiazania z antypodow, ja pytam
    o bezpieczna praktyke w sytuacji gdy prawa rozwoju podpowiadaja jednak
    "koniecznosc" wpuszczenia jakiejs ilosci kap. zagranicznego w sektor
    bankowy.
    Ale: ile? ile jest bezpieczne? Dlaczego nie 100% (bo jednak oczywiscie:
    nie)? To moze 70%. za duzo? dlaczego? to moze 10%? bez sensu. dlaczego bez
    sensu.
    Ale gdzie jest granica poza ktora wyprzedaz sektora bankowego jest
    zgubna,niebezpieczna?

    Czy ktos z grupy _zna_sie_ na tym "systemowo"?

  • 9. Data: 2008-04-16 13:48:04
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    1634Racine pisze:
    > Ale gdzie jest granica poza ktora wyprzedaz sektora bankowego jest
    > zgubna,niebezpieczna?

    Pewnie tam, gdzie zaczyna sie paranoja.

  • 10. Data: 2008-04-17 21:10:42
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Czy ktos z grupy _zna_sie_ na tym "systemowo"?

    Uważam, iż nie jest wykluczone, że ktoś za mocno zamieszał ci w głowie
    różnymi ekono-bredniami.

    Jesteś na najlepszej drodze aby każdy napotkany wykres obudowywać kreskami
    oraz twierdzić, że analiza szeregów czasowych to twarda nauka i ekstra
    narzędzie do prognozowania, a nie paranauka.

    Kolejnym etapem może już być chyba tylko astrologia finansowa. ;-)

    Ale jak już ustalisz tę graniczną wartośc procentową, wróć i powiedz nam ile
    ona wynosi.

    pozdrawiam, marekz