  • 1. Data: 2011-09-06 20:23:39
    Temat: Z czym do Bułgarii?
    Od: "newsy" <h...@g...com>

    Witam szanownych grupowiczów.
    Szykuje mi się urlop. Jak za starych dobrych czasów jadę do Bułgarii.
    Kartą którego z banków (płatniczą, kredytowej nie posiadam) warto płacić?
    Tzn. który bank liczy najniższe prowizje i ma sensowne przeliczniki.
    Z małżonką dysponujemy następującymi:
    aliorbank
    ing
    mbank
    toyotabank
    A na marginesie - czy korzystniej jest kupić ichniejszą walutę w Polsce, czy
    kupić euro i tam wymienić. Ktoś może przerabiał?
    Z góry dziękujemy.

  • 2. Data: 2011-09-06 23:13:06
    Temat: Re: Z czym do Bułgarii?
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2011-09-06 22:23, newsy pisze:
> [...]
    > A na marginesie - czy korzystniej jest kupić ichniejszą walutę w Polsce, czy
    > kupić euro i tam wymienić. Ktoś może przerabiał?

    Co do kart to ci nie poradzę, a jeśli chodzi o walutę to bierz euro i na
    miejscu wymienisz na lewa. Przelicznik jest lepszy niż przy kupnie lewa
    w kantorach u nas. Weź tylko na początek kilkanaście - kilkadziesiąt
    lewa. Jak jedziesz samolotem to już na lotnisku są kantory, gdy jedziesz
    do kurortu to kantory będziesz miał praktycznie po kilka na każdym
    skrzyżowaniu a do tego oczywiście praktycznie we wszystkich hotelach. Po
    kilku dniach pobytu zorientujesz się gdzie jest najlepszy przelicznik. Z
    moich doświadczeń wynika iż nie warto wymieniać w kantorach znajdujących
    się w hotelach (słaby przelicznik euro na lewa)

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 3. Data: 2011-09-06 23:13:29
    Od: Olo <w...@j...cy>

  • 4. Data: 2011-09-07 05:53:44
    Od: orcio <o...@o...pl>

    W dniu 2011-09-07 01:13, Olo pisze:

> [...]
    > moich doświadczeń wynika iż nie warto wymieniać w kantorach znajdujących
    > się w hotelach (słaby przelicznik euro na lewa)

    Ja byłem w Bułgarii na początku tego wieku i wtedy kantory robiły wajchę
    i dodawały jedno zero po przecinku np. kurs w banku był 2,15 a w
    kantorach 2,015 więc wymienialiśmy euro na lewy w bankach.

    orcio

  • 5. Data: 2011-09-07 08:05:15
    Od: "Lukasz, sq2dyl" <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 22:23, newsy pisze:

    Hej.

    > Tzn. który bank liczy najniższe prowizje i ma sensowne przeliczniki.
> [...]

    Ja miałem Polbankową MC - ogólnie karty są akceptowalne w wielu miejscach.

    > A na marginesie - czy korzystniej jest kupić ichniejszą walutę w Polsce, czy
    > kupić euro i tam wymienić. Ktoś może przerabiał?

    Tak jak poprzednicy pisali - kup w Polsce kilka drobnych lew na pierwsze
    wydatki, a na resztę EUR i wymieniaj na miejscu.

    W kantorach bądź ostrożny - czasami dają gorszy przelicznik niż jest
    wywieszony, albo potrafią wciskać stare banknoty.

    Ja wymieniałem w hotelu, spokojnie bez tłoku, a różnice w kursach były
    minimalne.

    --
    Łukasz
    http://www.sp-qrp.pl

  • 6. Data: 2011-09-07 20:19:25
    Temat: Re: Z czym do Bu?garii?
    Od: kranu <k...@l...pl>

    W dniu 06.09.2011 22:23, newsy pisze:
    > Witam szanownych grupowicz?w.
    > Szykuje mi si? urlop. Jak za starych dobrych czas?w jad? do Bu?garii.
    > Kart? kt?rego z bank?w (p?atnicz?, kredytowej nie posiadam) warto p?aci??
    > Tzn. kt?ry bank liczy najni?sze prowizje i ma sensowne przeliczniki.
    > Z ma??onk? dysponujemy nast?puj?cymi:
    > aliorbank
    > ing
    > mbank
    > toyotabank
    > A na marginesie - czy korzystniej jest kupi? ichniejsz? walut? w Polsce, czy
    > kupi? euro i tam wymieni?. Kto? mo?e przerabia??
> [...]

    Dzisiaj wróciłem z Bułgarii - przez cały wyjazd używałem karty mBanku
    zarówno do płatności w sklepach jak i do wypłat z bankomatów.
    Wychodziłem podobnie lub lepiej jakbym zabrał ze sobą Euro, ale chociaż
    mnie nikt nie wykiwał w kantorze i w sklepach lubią zaokrąglać przy
    płatności gotówką.
    Z tym, że miałem debetówkę Mastercard bo delfinek Visa wychodzi już
    gorzej (prowizja za przewalutowanie).

  • 7. Data: 2011-09-08 10:32:56
    Od: deree <d...@g...com>

    Jak ktoś ma konto w Pekao SA to może wypłacać bez prowizji gotówkę z bankomatów
    UnicreditBulBank. http://www.unicreditbulbank.bg/en/index.htm
    Ostatnio byłem w Chorwacji i wypłacałem tak gotówkę z Zagrebacka Banka. Kurs kuny był
    bardzo zadowalający, lepszy niż w kantorach.