  • 1. Data: 2005-08-27 13:37:02
    Temat: Z cyklu Sędzia potrafi..
    Od: "upadloscian" <u...@p...onet.pl>

    Znany sędzia Dariusz Czajka z największego w Polsce sądu gospodarczego czerpie
    korzyści materialne z ogłaszanych przez siebie upadłości firm. Setki milionów
    złotych fruwają jak jaskółki jak pisze prasa, a sędzia nawet nie został
    wykluczony z zawodu, do czego aktywnie przyczynił się ojciec Jolanty Szymanek
    Deresz - tak się składa zatrudniony w "uczelni prawa" EWSPA, której czajka jest
    założycielem.

    Nie przeszkadzało to widać Prezydentowi RP, który w 2003 roku odznacza
    współzałożycieli tej uczelni wysokimi odznaczeniami państwowymi, w tym
    nawet ... "Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski z Gwiazdą" jak sami w tej
    uczelni się chwalą. Dzieje się to w momencie gdy prasa już od miesięcy opisuje
    aferę sędziego Dariusza Czajki. Nie przeszkadzało to widać też żonie
    p.Prezydenta, pod której patronatem organizowane są imprezy na największym w
    Polsce jachcie należącym do wspomnianej uczelni EWSPA. Jacht ten jak sugeruje
    prasa może mieć również związki z pozostałymi upadkami sędziego Czajki. Jest
    tego znacznie więcej tutaj http://www.upadloscian.org.pl

  • 2. Data: 2005-08-29 07:22:09
    Temat: Re: Z cyklu Sędzia potrafi..
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Znany sędzia Dariusz Czajka z największego w Polsce sądu gospodarczego
    > czerpie korzyści materialne z ogłaszanych przez siebie upadłości firm.
    (...)

    Lubisz odrzewaną zupę, spamerze?
    Czajka juz od dawna nie jest sedzią - ani w warszawskim sądzie upadłościowym
    (XVII Wydział Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy), ani w żadnym innym sądzie w
    Polsce.

    m23m

  • 3. Data: 2005-08-29 09:20:50
    Od: "upadloscian" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > (XVII Wydział Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy), ani w żadnym innym sądzie

    Widzę że temat Ciebie zafrapował - gdyby nie te wyzwiska, to uwieżyłbym że
    jesteś moim przyjacielem.

    Co do meritum:
    sędzia nie został wykluczony z zawodu, nie poniósł żadnej kary.

    Może robić co chce i jak chce bo jest wolny i czysty jak łza. Na przykład może
    ponownie sędziować, bo obecnie z własnej inicjatywy postanowił zająć się
    biznesami, które wcześniej zakładał. Przypomnę, że chodzi między innymi o
    zarzut ogłoszenia upadłości firmy przez sędziego Czajkę, której majątek został
    przejęty przez biznes powiązany z tym samym sędzią Czajką. Dzisiaj tam mieści
    się "uczelnia prawa" EWSPA, w której Dariusz Czajka "uczy prawa" młode czajki.
    W tej samej uczelni urzędują również sędziowie, którzy współorzekali z Czajką
    inne kontrowersyjne upadłości firm (CLiF i Eko-Mysiadło). Takich powiązań jest
    znacznie więcej i wszystkie one funkcjonują dzisiaj bez zmian - co jak śmię
    twierdzić zagraża bezpieczeństwu obrotu gospodarczego.

    Skoro jest wina; musi być też i kara. Dotychczas prokuratura okręgowa w
    warszawie umorzyła wszystkie postępowania w sprawie i Dariusz Czajka jest
    czysty i wypolerowany jak wzór i autorytet. Pisze nawet książki
    pt. "przestępstwa menadżerskie" - widać dużo wie.

    http://www.upadloscian.org.pl/prasa/dariuszczajka/wy
    borcza02.html

    Sędzia się wykaraskał
    Gazeta Wyborcza 18-03-2005

    To mógł być honorowy koniec jednego z dwóch z czarnych symboli polskiego
    sądownictwa. Bo tak o Dariuszu Czajce mówili wczoraj w Sądzie Najwyższym
    przedstawiciele wymiaru sprawiedliwości. Drugi symbol to toruński sędzia
    Zbigniew Wielkanowski, którego prasa oskarżała o związki ze światem
    przestępczym.

    Czarna sława Czajki szybko nie przeminie. Wczoraj Sąd Najwyższy uznał, że
    za "grzechy", jakich dopuścił się, pełniąc przez wiele lat funkcję
    przewodniczącego stołecznego sądu upadłościowego, wystarczy go relegować za
    stolicę. Przepadł jednomyślny wniosek Krajowej Rady Sądownictwa, Ministerstwa
    Sprawiedliwości i rzecznika dyscyplinarnego o wydalenie go z zawodu. Czym
    zawinił Czajka? Pracę sędziowską doskonale połączył z jednoczesnym budowaniem
    układu towarzysko-biznesowego.

    Co dalej będzie z sędzią? Dwa miesiące temu sam odszedł z zawodu, po 20 latach
    pracy. Teraz może zostać adwokatem lub radcą prawnym, a po pięciu latach - jak
    kara się zatrze - znowu ubiegać się o sędziowską togę, np. w stolicy. Do tego
    czasu może zarządzać Europejską Wyższą Szkołą Prawa i Administracji na Pradze
    Północ, którą zakładał (notabene mieści się ona w budynku byłego zakładu Leda,
    którego upadłość współogłaszał jako sędzia). Będzie pracować z siostrzenicą
    oraz sędziami, których uczelnia pozatrudniała, gdy Czajka trząsł bankructwami.
    Na liście wykładowców są koledzy, z którymi orzekał w upadłości, sędziowie NSA
    oraz sądu okręgowego, który go zatrudniał. Okazyjnie gościli tu politycy SLD:
    Józef Oleksy, Jerzy Jaskiernia czy Ryszard Kalisz, obecnie minister spraw
    wewnętrznych. Dziekanem wydziału prawa jest były prezes Sądu Najwyższego
    Tadeusz Szymanek. Jeden z trzech obrońców Czajki w procesie dyscyplinarnym,
    prywatnie ojciec Jolanty Szymanek-Deresz, szefowej Kancelarii Prezydenta RP.

    Czajka w wolnych chwilach będzie mógł popływać na żaglowcu uczelni "Fryderyku
    Chopinie", na którym przed laty gościła pani prezydentowa Jolanta Kwaśniewska,
    w ramach akcji dla uczniów "Płyniemy ku Europie". To od niego zaczęły się
    kłopoty Czajki. Zainteresowała się nim prasa. Na jaw wyszło, że współorzekał o
    upadłości Centrum Leasingu i Finansów, o co wnosił m.in. Kredyt Bank, który
    tanio sprzedał uczelni żaglowiec.

    Czy wyrok Sądu Najwyższego jest sprawiedliwy? Na pewno ostateczny. I pomyśleć,
    że gdyby Dariusz Czajka choć trochę sobie pofolgował i usiadł za kierownicą po
    kielichu, z zawodu sędziowskiego wyleciałby z hukiem.

  • 4. Data: 2005-08-29 17:16:09
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Widzę że temat Ciebie zafrapował
    Ani trochę. Jest stary i przebrzmiały.

    > - gdyby nie te wyzwiska,
    "Spamer" to nie wyzwisko tylko stwierdzenie faktu.

    > to uwieżyłbym że jesteś moim przyjacielem.
    Nie jestem twoim przyjacielem. Dariusza Czajki zresztą też nie.

    > Co do meritum:
    Dla mnie EOT.

    m23m

  • 5. Data: 2005-08-29 18:57:36
    Od: "berber" <2berber(cv)@gazeta.pl>

    Użytkownik "m23m" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jestem twoim przyjacielem. Dariusza Czajki zresztą też nie.
    Nie wolno bagatelizować przestępstw sędziego Dariusza Czajki.
    Inaczej korporacje zniszczą obojętnych.
    Brb

  • 6. Data: 2005-08-29 19:02:43
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    berber wrote:
    > Użytkownik "m23m" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wolno bagatelizować przestępstw sędziego Dariusza Czajki.
    > Inaczej korporacje zniszczą obojętnych.

    Oflaguj się - byle nie na pbb, bo to NTG :-) A jak wiesz o przestępstwie, to
    złóż doniesienie do prokuratury zamiast zaśmiecać listę.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 7. Data: 2005-08-30 14:01:12
    Od: "upadloscian" <u...@p...onet.pl>

    > Oflaguj się - byle nie na pbb, bo to NTG :-) A jak wiesz o przestępstwie, to
    > złóż doniesienie do prokuratury zamiast zaśmiecać listę.

    Prokuratura - jak najbardziej, październik 2005r. Może być?

    Temat bezkarnej Czajki jest wiecznie żywy i warto go kontynuować, tak długo jak
    długo pozostaje on bezkarny. Przypominam, iż chodzi o czerpanie korzyści
    materialnych z prowadzonych przez niego spraw (zarzut karny, zagrożony karą
    więzienia). Sprawy nie dotyczą uprowadzenia krowy, czy połamanej łopaty, ale
    potężnych firm, które za sprawą sędziego nagle znikały z rynku. Smiem
    twierdzić, iż jest to wyjątkowa szkodliwość czynu, raz bo likwidowane były
    firmy zatrudniające ludzi, a dwa bo sędzia podważył fundamenty praworządności
    państwa - czyli zaufanie do bezstronności sędziego.

    Sędzia do dzisiaj nie został rozliczony; nie został wykluczony z zawodu, a
    prokuratura dotychczas umarzyła z automatu wszystkie postępowania w sprawie.
    Tymczasem nawet przedstawicielie wymiaru sprawiedliwości uważają go za jeden z
    dwóch czarnych symboli polskiego sądownictwa - jak pisze GW.
    http://www.czarnalista.com/1dariuszczajka.html Co więcej sędzia nadal występuje
    w roli autorytetu (szkoli młode czajki w "uczelni prawa"; występuje na
    szkoleniach sędziów i prokuratorów; prezesuje OW Zrzeszeniu Prawników
    Polskich) - co jest już absurdalne w kontekście powyżej przedstawionej sprawy.

    Specjalnie dla Ciebie jestem skłonny tymczasowo zmienić temat na znający się na
    upadłościach firm Kredyt Bank (chyba na tamat, co?) szczególnie w kontekście
    sędziego Czajki, żaglowca Chopin i J.Kwaśniewskiej. Może być?

  • 8. Data: 2005-08-30 18:45:24
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    upadloscian wrote:

    > Prokuratura - jak najbardziej, październik 2005r. Może być?
    /ciach/

    Dlaczego październik? Wiesz o przestępstwie to idź i to zaraz zgłoś, a nie
    zawracaj gitarę na pbb. EOT.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 9. Data: 2005-08-31 07:46:23
    Od: "upadloscian" <u...@p...onet.pl>

    > Dlaczego październik?

    a dlaczego nie? spieszy Ci się? bez obaw, czajka nie ucieknie.

    Prokuratura Okręgowa w Warszawie zna bezkarną Czajkę i jego upadki, tak więc
    może z własnej inicjatywy w każdej chwili (na przykład rano po śniadaniu)
    postawić bezkarnej Czajce zarzuty karne za czerpanie korzyści materialnych z
    ogłaszanych przez niego upadłości. Obawiam się, że na zachodzie sędzia dawno
    siedziałby w więzieniu; w Polsce sędzia siedzi - owszem, ale na piedestale -
    uczy młode czajki w "prawa" w EWSPA, szkoli sędziów i prokuratorów, prezesuje
    OW Zrzeszenia Prawników Polskich w którego strukturach zasiadają prokuratorzy,
    a nawet pisze książki pt "przestępstwa menadżerskie" - widać dużo wie.

    > Wiesz o przestępstwie to idź i to zaraz zgłoś, a nie
    > zawracaj gitarę na pbb. EOT.

    jestem jakiś taki nieśmiały dzisiaj.
    może sam zgłoś? przecież to nie jest tylko moja czajka.

    czy jesteś z tych co lubią obserwować zza winkla jak ktoś załatwia się na
    trawnik w parku łazienkowskim? takie to osobliwe, ale przynajmniej nie jest
    nudno. Nawet łabędzie się wtedy gapią. tylko że one głosu nie mają.

  • 10. Data: 2005-08-31 09:40:31
    Od: "czarnalista.com" <c...@p...onet.pl>

    > /ciach/
    >
    > Dlaczego październik? Wiesz o przestępstwie to idź i to zaraz zgłoś, a nie
    > zawracaj gitarę na pbb. EOT.

    co do sformułowania /ciach/ jakie zastosowałeś powyżej, to tak samo mówił inny
    gorliwy obrońca tematu bezkarnej Czajki na tym forum
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
    oc.prawo&aid=37180580 i
    jak widzisz już siedzi cicho.

    A od robienia /ciach/ to jest właśnie prokuratura i październik 2005r.