  • 1. Data: 2003-12-05 15:40:20
    Temat: Wypłaty z bankomatów obcych w całej UE
    Od: "miecznik" <m...@p...onet.pl>

    Czytam sobie różne ciekawe wątki o podwyżkach za wypłaty w bankomatach
    zagranicznych i włos mi się jeży na głowie!
    W UE jest regulacja nakazująca bankom, aby wypłaty z zagranicznych bankomatów
    były obciążone takimi samymi prowizjami jak z bankomatów obcych w kraju
    macierzystym.

    Czy z tego wynika, że jeżeli np. VE VW Bank direct można za darmo wypłacać w
    Polsce (od 400 PLN wzwyż), to po 1.05 bezprowizyjność będzie rozszerzona na całą
    UE?

  • 2. Data: 2003-12-05 17:44:00
    Temat: Re: Wypłaty z bankomatów obcych w całej UE
    Od: "Piter" <p...@o...pl>

    Raczej tak. Ja na przyklad mam konto w jednym z holednerskich bankow,
    zalozone podczas mojego pobytu tamże. Zwykła karta maestro (z chipem, tak na
    marginesie) umozliwiala mi bezprowizyjne wyplaty we wszystkich bankach
    krajow UE. W praktyce jednak to nie zawsze dzialalo, bo czasami kasy nie
    moglem wyciagnac ale prowizji mi nigdy nie naliczono.
    Pozdr.

  • 3. Data: 2003-12-05 18:55:51
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@g...pl>

    Użytkownik miecznik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:6...@n...onet.pl...
> [...]
    | Polsce (od 400 PLN wzwyż), to po 1.05 bezprowizyjność będzie rozszerzona

    TAK. Jednakże myślę, że do tego czasu niektóre banki zmienią swoją politykę
    dostępu do gotówki poprzez bankomat.
    Z drugiej strony wypłaty za granicą będą takim samym kosztem dla banku i
    będzie ich zdecydowanie mniej.

    Tomasz

  • 4. Data: 2003-12-05 18:57:17
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@g...pl>

    Użytkownik Piter <p...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bqqf1u$pf2$...@n...onet.pl...
> [...]
    | krajow UE. W praktyce jednak to nie zawsze dzialalo, bo czasami kasy nie
    | moglem wyciagnac ale prowizji mi nigdy nie naliczono.

    To że nie udało Ci się wypłacić to raczej problem techniczny. Brak prowizji
    zgodnie z zasadami o których pisał przedmówca.

    Tomasz

  • 5. Data: 2003-12-06 17:34:20
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-12-05, Piter <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > krajow UE. W praktyce jednak to nie zawsze dzialalo, bo czasami kasy nie
    > moglem wyciagnac ale prowizji mi nigdy nie naliczono.

    Podaj w jakim banku sobie zalozyles, w jakim oddziale, i czy musiales
    miec jakis lokalny adres, czy cos, czy jak przyjade z polskim
    paszportem na 1 dzien to tez zaloza?

    No i co do samego banku wrazenia.

  • 6. Data: 2003-12-06 22:53:44
    Temat: Odp: Wypłaty z bankomatów obcych w całej UE
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Nowak <n...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bqqkiu$lq4$...@i...gazeta.pl...
    > TAK. Jednakże myślę, że do tego czasu niektóre banki zmienią swoją
    politykę
    > dostępu do gotówki poprzez bankomat.
    Prawdopodobne
    > Z drugiej strony wypłaty za granicą będą takim samym kosztem dla banku i
    Hmm... chyba jednak nie.
    > będzie ich zdecydowanie mniej.
    Czego będize mniej?
    Wypłat?
    Sądzisz, że po wejsciu do Unii tak zbiedniejemy, że nas ZDECYDOWANIE nie
    bedzie stac na jeżdżenie do Unii? Toś wiekszy pesymista niż ja....Bo ja
    sądzę, ze tylko troszke zbiedniejemy...