  • 1. Data: 2008-03-02 23:17:46
    Temat: Wyplata wiekszej gotowki z konta firmowego
    Od: "Sec Se" <s...@p...onet.eu>

    Witam serdecznie!

    Co jest wymagane przy wyplacie wiekszej kwoty w gotowce (powyzej 500 tys.
    PLN) z konta firmowego?

    Pozdrawiam

    SS

  • 2. Data: 2008-03-02 23:20:57
    Temat: Re: Wyplata wiekszej gotowki z konta firmowego
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Sec Se" <s...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie!
    >
    > Co jest wymagane przy wyplacie wiekszej kwoty w gotowce (powyzej 500 tys.
    > PLN) z konta firmowego?

    Przy takiej kwocie chyba bezwzględnie awizowanie co najmniej 2 dni robocze
    wcześnej.

    marekz

  • 3. Data: 2008-03-02 23:26:20
    Od: "Sec Se" <s...@p...onet.eu>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości

    > Przy takiej kwocie chyba bezwzględnie awizowanie co najmniej 2 dni robocze
    > wcześnej.

    Domyslam sie, ze trzeba bedzie powiadomic bank kilka dni wczesniej.
    Chodzi mi o to czy odbiorca gotowki moze to byc dowolny pracownik firmy, czy
    raczej wlasciciel badz pracownik firmy ochroniarskiej.
    Jakie dokumenty beda wymagane przez bank?

    Pozdrawiam

    Sec Se

  • 4. Data: 2008-03-02 23:40:13
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.03.2008 Sec Se <s...@p...onet.eu> napisał/a:

> [...]
    > raczej wlasciciel badz pracownik firmy ochroniarskiej.
    > Jakie dokumenty beda wymagane przez bank?

    Zapytaj w banku, skąd my to mamy tutaj wiedzieć. Każdy bank ma inne zasady.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 5. Data: 2008-03-02 23:40:18
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > czy raczej wlasciciel badz pracownik firmy ochroniarskiej.
    > Jakie dokumenty beda wymagane przez bank?

    Ze strony banku nie przypuszczam aby mogły tutaj wystąpić jakiekolwiek
    ograniczenia (choć nigdy aż takiej kwoty w gotówce nie wypłacałem).
    Normalnie działają zdefiniowane schematy uprawnień do autoryzowania różnych
    rodzajów transakcji. Jeśli dowolny pracownik firmy może zrealizować taką
    wypłatę, tzn. nie ma zastrzeżenia, iz powyżej jakiejś kwoty jest innych
    schemat autoryzacji wypłaty z rachunku, to bankowi nic do tego czy to 100 zł
    czy milion.

    Bank w drodze grzeczności może ewentualnie zapewnić ochronę transportu tej
    gotówki (płatną lub bezpłatną), ale to już zalezy wyłącznie od woli banku.
    Millenium kiedyś mi tak zrobiło przy sporo niższej kwocie.

    marekz

  • 6. Data: 2008-03-03 17:27:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Sec Se" <s...@p...onet.eu> wrote in message
    > Witam serdecznie!
    >
    > Co jest wymagane przy wyplacie wiekszej kwoty w gotowce (powyzej 500 tys.
    > PLN) z konta firmowego?

    Reklamowke... najlepiej taka zeby nie bylo przez nia widac co jest w
    srodku...

    MK

  • 7. Data: 2008-03-07 01:16:59
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > "Sec Se" <s...@p...onet.eu> wrote in message

    > Reklamowke... najlepiej taka zeby nie bylo przez nia widac co jest w
    > srodku...

    I ochroniarza, o ile wypłacasz na terenie PL.
    k.

  • 8. Data: 2008-03-07 03:20:15
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 7 Mar, 02:16, "kashmiri" <k...@i...pl> wrote:

    > I ochroniarza, o ile wypłacasz na terenie PL.

    Ciekawe czy wyplaca w jakims pomieszczeniu na zapleczu, czy w
    "okienku" gdy nadejdzie kolej na tego klienta? ;)

  • 9. Data: 2008-03-07 07:04:52
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    kashmiri pisze:
    > I ochroniarza, o ile wypłacasz na terenie PL.
    DZIENNIK USTAW Z 1998 R. NR 129 POZ. 858
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    z dnia 14 października 1998 r.

    § 2. Przedsiębiorcy i kierownicy innych jednostek organizacyjnych, w
    celu ochrony wartości pienięSnych, są obowiązani zapewnić
    bezpośrednią fizyczną ochronę budynków, pomieszczeń i pojazdów
    przeznaczonych do ich przechowywania lub transportu lub wykonać
    techniczne zabezpieczenie tych budynków, pomieszczeń i pojazdów.

    § 7. 1. Wartości pienięSne większe niS 1 jednostka obliczeniowa
    transportuje się pojazdami specjalnymi lub przystosowanymi. Warunki
    techniczne, jakim powinny odpowiadać pojazdy przystosowane, określa
    załącznik nr 3 do rozporządzenia.

    § 9. 1. Transport wartości pienięSnych jest chroniony co najmniej przez:
    1) jednego konwojenta - przy przewozie wartości pienięSnych do 5
    jednostek obliczeniowych,
    2) dwóch konwojentów - przy przewozie wartości pienięSnych powySej 5 do
    15 jednostek obliczeniowych,
    3) trzech konwojentów - przy przewozie wartości pienięSnych powySej 15
    do 50 jednostek obliczeniowych,
    4) czterech konwojentów - przy przewozie wartości pienięSnych powySej 50
    jednostek obliczeniowych.

    Tylko czy "zwykli" przedsiębiorcy tym się przejmują?