  • 1. Data: 2002-01-04 15:12:29
    Temat: Wypłata przez cudze konto a podatki
    Od: Jozef Zbrodel <j...@i...com>

    Pytanie moje jest czysto teoretyczne a narosło na podstawie dyskusji o
    tym czy wystarczzy mieć konto w banku wirutalnym i jak ewentualnie
    wypłacać duuuuuże kwoty.

    Załóżmy że nie mam konta marmumowego i muszę wypłacić z wirtualnego
    bardzo duża kwotę - np. na to przykładowe mieszkanie. Problem
    technicznie prosty - przelewam na konto kogos z rodziny lub przyjaciół
    (mam szczęscie posiadać kilku przyjaciół którym powierzyłbym dowolnie
    dużą kwotę), on to wypłaca i mi daje do ręki...

    Ale...
    ...czy nie przyczepi się do tego Urząd Skarbowy? Czy nie każą
    znajomemu płacić podatku od darowizny? A w sytuacji kiedy on powie że
    te pieniądze mi oddał, czy nie każą płacić także mnie (dwie darowizny
    - ja jemu a on mnie ;-)))? Jak formalnie się przed taką interpretacją
    zabezpieczyć? Jakas umowa, tylko z jakimi sformułowaniami?

    --
    Pzdr
    J. [WaWa]

  • 2. Data: 2002-01-04 15:13:43
    Temat: Re: Wypłata przez cudze konto a podatki
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jozef Zbrodel" <j...@i...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > znajomemu płacić podatku od darowizny? A w sytuacji kiedy on powie że
    > te pieniądze mi oddał, czy nie każą płacić także mnie (dwie darowizny

    Zdecydowanie nie, zeby zaplacic podatek od darowizny musisz miec jakis
    formalny dokument ze taka darowizna miala miejsce. hehe... juz raczej
    zaplacisz predziej podatek od nieudokumentowanyc dochodow ;))). Czego nikomu
    nie zaycze, bo to chyba cos ok 70% ;)

    Maciej

  • 3. Data: 2002-01-04 15:35:36
    Od: "Piotrek" <m...@w...pl>

> [...]
    > formalny dokument ze taka darowizna miala miejsce. hehe... juz raczej
    > zaplacisz predziej podatek od nieudokumentowanyc dochodow ;))). Czego

    Dokladnie 75%, mialem taka sprawe w urzedzie niestety.

    Piotrek

  • 4. Data: 2002-01-04 18:11:45
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

> [...]
    > znajomemu płacić podatku od darowizny? A w sytuacji kiedy on powie że
    > te pieniądze mi oddał, czy nie każą płacić także mnie (dwie darowizny

    Tłumacz się, że ten znajomy, to ktoś znacznie więcej niż przyjaciel...
    Takie dochody są zwolnione z podatku.
    :-)
    --
    Jan Werbinski +48 68 3630000 +48 606 269777
    j...@p...pl ....._[:]) bul, bul, bul, bul

  • 5. Data: 2002-01-04 21:03:54
    Od: "siepacz" <d...@i...pl>

> [...]
    > - ja jemu a on mnie ;-)))? Jak formalnie się przed taką interpretacją
    > zabezpieczyć? Jakas umowa, tylko z jakimi sformułowaniami?

    Ja proponuję tłumaczyć się zawarciem umowy przechowania (depozyt
    nieprawidłowy) bez żadnego wynagrodzenia przechowawcy z określeniem terminu
    w którym rzecz przechowywana (pieniądze) powinna być zwrócona dającemu ja na
    przechowanie. Dający na przechowanie przelewa pieniądze na konto a
    przechowawca zwraca mu je do ręki.
    Regulują to przepisy art.835-845 kodeksu cywilnego.

    pozdrav
    siepacz

  • 6. Data: 2002-01-04 21:34:06
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "siepacz" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Ja proponuję tłumaczyć się zawarciem umowy przechowania (depozyt
    > nieprawidłowy) bez żadnego wynagrodzenia przechowawcy z określeniem
    terminu

    A nie wystarczy tłumaczenie błędnym numerem ????
    Wpłacono mi miliard na konto, a ja UCZCIWIE i zgodnie z prawem oddałem
    właścicielowi walizkę banknotów o wysokim nominale ???
    Zyskałem odsetki za 1 noc :-)))

  • 7. Data: 2002-01-05 08:58:14
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    >A nie wystarczy tłumaczenie błędnym numerem ????

    A po co klamac?
    Pod wzgledem prawnym, to JEST wlasnie umowa przechowania. Zawarta ustnie.
    Wszystko jest w porzadku.
    Michal.

  • 8. Data: 2002-01-07 10:32:24
    Od: Jozef Zbrodel <j...@i...com>

    siepacz wrote:

    > Ja proponuję tłumaczyć się zawarciem umowy przechowania (depozyt
    > nieprawidłowy)
    <ciach>
    > Regulują to przepisy art.835-845 kodeksu cywilnego.

    Dzięki!! Własnie o tego typu magiczną formułkę mi chodziło!

    --
    Pzdr
    J. [WaWa]