  • 1. Data: 2002-07-15 13:26:25
    Temat: Wpłata w Holandii na Eurokonto Plus
    Od: "Grover" <n...@b...pl>

    Witam !

    Mam taki problem - jadę do pracy w Holandii na jakieś dwa miesiące. Ponieważ
    mam nadzieję że zarobię trochę pieniążków to nie chciałbym ich wieźć do
    Polski "w skarpecie" :-) Sam nie mam konta, ponieważ nie było mi ono dotąd
    potrzebne. Ojciec ma Eurokonto Plus w banku Pekao S.A. Teraz pytanie - czy
    mogę w jakimś banku (lub innej placówce) w Holandii wpłacić zarobione Euro
    na konto ojca w Polsce i czy będą one automatycznie zamienione na złotówki
    oraz jaka będzie prowizja od takiej transakcji i czy będą jakieś straty na
    zamianie euro na złotówki ?

    Pozdro

    </* Grover *\>

  • 2. Data: 2002-07-15 13:50:31
    Temat: Re: Wpłata w Holandii na Eurokonto Plus
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Grover"
> [...]
    > Polski "w skarpecie" :-) Sam nie mam konta, ponieważ nie było mi ono dotąd

    teraz jest ci potrzebne wiec sobie otworz ;-))
    od pazdiernika bedzie mozna miec konto zagraniczne legalnie bez pytania NBP o
    zgode wiec jak na wyjezdzie zalozysz sobie takie w Holandii to bedziesz mogl je
    zatrzymac.
    Juz teraz mozesz poszukac w Internecie banku ktory nie bralby od ciebie zabyt
    duzej prowizji za prowadzenie takiego konta (polecam
    http://www.0-effort-online-banking.com/ ) lub otworzyc takie konto w Polsce.
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-07-15 14:08:32
    Od: "Grover" <n...@b...pl>

    > teraz jest ci potrzebne wiec sobie otworz ;-))

    Ale nie wiem w jakim banku bo nie mam czasu tego analizować a poza tym
    wyjeżdżam jutro albo pojutrze to już nie zdążę.

    Ale jak to w końcu jest jak bym chciał wpłacić euro w Holandii na Eurokonto
    Plus ?

    Pozdro

    </* Grover *\>

  • 4. Data: 2002-07-15 23:05:36
    Od: "Mscislaw" <M...@n...com>

    "Grover" <n...@b...pl> wrote ...
    > W przeddzień czy nie ale myślałem że tu bez problemu znajdę odpowiedź, a
    > okazuje się że nikt nie umie precyzyjnie mi tego wyjaśnić, jakie są
    > prowizje, czy się waluta automatycznie zamieni itd.
    > 6 - 8 tys. zł nie za bardzo mi się uśmiecha wieźć w skarpecie. To wiesz
    ile
    > będzie prowizja od takiej wpłaty na Eurokonto ? 2 %, 4 % czy więcej ?

    to zaloz se konto w banku gdzie nie ma prowizji przy wplatach - sam moglbym
    podac jeden taki ale wole nie reklamowac znajomych. w ogole przesadzasz: do
    10 tys. zl mozna spokojnie wiezc w skarpecie. zrozum to ze malo kto robi
    takie operacje jak chodzenie do obcego (nie majac tam konta) banku za
    granica i wplacanie kasy na bank polski - bo nie wszystkie banki na to ida
    (no bo to przeciez dobra metoda na pranie pieniedzy kryminalnych) a oplaty
    sa duze.

    wiec przestan kurde narzekac jak dziecko tylko przewiez w skarpecie. 2
    miesiace to jest NIC. to jest bardzo malo.

  • 5. Data: 2002-07-16 09:00:48
    Od: "Grover" <n...@b...pl>

    Użytkownik "Grover" <n...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oraz jaka będzie prowizja od takiej transakcji i czy będą jakieś straty na

    I co, nikt nie wie ?

    Pozdro

    </* Grover *\>

  • 6. Data: 2002-07-16 10:21:17
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mscislaw" <M...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]

    Moze i wie, ale jak sie o takich sprawach mysli w przeddzien wyjazdu...

    > czlowieku, zaloz sobie konto w ING w Polsce - jest to bank holenderski
    > a potem przelej z ING z holandii.

    IMHO to nic nie daje
    ING Polska i ING w Holandii to dwa ROZNE banki.
    Zawsze przelew bedzie cie kosztowal drogo, albo bardzo drogo.
    IMHO przywoz w skarpecie

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2002-07-16 10:57:14
    Od: "Grover" <n...@b...pl>

  • 8. Data: 2002-07-16 11:41:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Grover" <n...@b...pl> writes:

    > 6 - 8 tys. zł nie za bardzo mi się uśmiecha wieźć w skarpecie.

    Popros w czeku bankierskim. Powinno byc taniej, niz przelewac.

    MJ

  • 9. Data: 2002-07-16 13:18:04
    Od: "adamco" <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam
    > mogę w jakimś banku (lub innej placówce) w Holandii wpłacić zarobione Euro
    > na konto ojca w Polsce i czy będą one automatycznie zamienione na złotówki
    Nie jestem pewien czy jest mozliwa wplata gotowkowa. Przelewy sa
    przewalutowywane automatycznie.

    > oraz jaka będzie prowizja od takiej transakcji i czy będą jakieś straty na
    > zamianie euro na złotówki ?
    Wymiana waluty po kursie; prowizja od przelewu 25 PLN
    Potrzebny SWIFT, adres oddzialu banku adres wlasciciela rachunku.
    Pozdrawiam
    adamco

  • 10. Data: 2002-07-16 17:54:28
    Od: <m...@o...pl>

    Przepraszam, ja jestem z innej bajki. Robię test konta.

    MP