  • 1. Data: 2004-07-15 19:21:35
    Temat: Własny Kąt, jak to właściwie jest z oprocentowaniem, proszę o wytłumaczenie
    Od: "piotrr" <i...@p...onet.pl>

    Witam. W zeszłym roku dostałem kredyt na zakup mieszkania w PKO BP Hipoteczny
    Własny Kąt. Kwota kredytu była 38tys.zł we frankach chf.(nie pamiętam
    dokładnie ile to było we frankach), natomiast ja posiadałem ponad 50% środków
    własnych (mieszkanie kosztowało 78 tys zł. I teraz pytanie: na stronie pko w
    tabeli oprocentowań owego kredytu
    http://www.bankier.pl/centrum/produkty/pko/index_sta
    wki.html
    widać jak byk że w moim przypadku powinienem mieć oprocentowanie 2,88% ("bo
    miałem ponad 50 % wkładu własnego i kwotte kredytu pomiędzy 30 a 100 tys.
    Natomiast na wydruku który dostaje z banku co miesiąc zawsze jest
    oprocentowanie ponad 4% ,aktualnie na msc., czerwiec oprocentowanie wynosi
    4,4008. Niech mi ktoś wytłumaczy skąd sie bierze ta różnica. Dodam tylko że
    posiadam rachunek w pko bp bo przy załatwianiu kredytu pani powiedziała że jak
    sie ma rachunek ROR to po korzystniejszym kursie jest przeliczana waluta.
    Dziękuje.

  • 2. Data: 2004-07-16 05:21:27
    Od: Jarek Dukat <p...@s...xx>

    piotrr wrote:
> [...]
    > miałem ponad 50 % wkładu własnego i kwotte kredytu pomiędzy 30 a 100 tys.
    > Natomiast na wydruku który dostaje z banku co miesiąc zawsze jest

    Czytales swoja umowe kredytowa jak ja podpisywales, czy w ciemno parafy
    waliles?
    Zerknij tam ile bank Ci marzy naliczyl. Pewnie duzo.
    To standardowa praktyka. Ja ostatnio bralem kredyt i co prawda mniej
    krytyczny wariant bo marze za przyznanie kredytu mi walneli 3.5% a sam
    kredyt WIBOR 3S M + 2% marzy. Ale wystarczylo zlozyc pismo z prosba o
    obnizenie prowizji (_przed_ podpisaniem umowy kredytowej) i obnizyli z
    3.5 do 2%. A to co podaja na www to minimalna mozliwa stawka, w praktyce
    zawsze jest wiecej ale i tak ludzie sie na to daja nabierac, czego
    jestes przykladem :)

    Pozdr.
    JD

  • 3. Data: 2004-07-16 09:05:45
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On 15 Jul 2004 21:21:35 +0200, "piotrr" <i...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >sie ma rachunek ROR to po korzystniejszym kursie jest przeliczana waluta.

    Takie oprocentowanie było w momencie kiedy brałeś kredyt i będzie obowiązywało
    do końca trwania umowy.
    Aktualne oprocentowanie ogłaszane przez bank nie dotyczy poprzednio zawartych
    umów.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------