  • 51. Data: 2004-02-05 07:49:34
    Temat: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Dentarg <d...@i...com> wrote:
    > walki taki człowiek się wdroży (specjalnie wybiera się na testach
    > takich co dadzą radę:)). Jak będzie niepotrzebny to się go zwolni,
    > przecież pisałem o umowach na 2-3 miesiące. Raczej by się to opłaciło
    > bankowi, bo zachowałby twarz, klienci byliby zadowoleni z szybkiej
    > obslugi (choć może rzeczywiście mało kompetentnej) i kasa bank
    > szybciej by od nowych klientów dostał.

    By, by, by. Tam pracuowalo 18 osob do tej pory. Nie wiem jak z liczba
    stanowisk - ale to nie jest takie hop siup dokupic dodatkowe stanowisko.
    Wyszkolenie bynajmniej nie trwa 2-3 dni.

  • 52. Data: 2004-02-05 07:54:38
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl> napisał w wiadomości
    > No dobrze, ale jeszcze nikt sensownie nie odpowiedział na pytanie,
    > dlaczego mBank nie wprowadził np. opłaty za korzystanie z konta, albo
    > opłaty za konto o saldzie poniżej Xzł (vide: Inteligo),

    co chwile pojawiaja sie takie postulaty, ale mysle, ze ich system
    organizacyjny nie wytrzymalby mozliwosci zamkniecia kilkusettysiecy kont w
    krotkim (kilkumiesiecznym nawet) czasie, a takie byly by tego konsekwencje

  • 53. Data: 2004-02-05 07:54:51
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Thu, 5 Feb 2004 08:49:34 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >By, by, by. Tam pracuowalo 18 osob do tej pory. Nie wiem jak z liczba
    >stanowisk - ale to nie jest takie hop siup dokupic dodatkowe stanowisko.
    >Wyszkolenie bynajmniej nie trwa 2-3 dni.
    Może się zagalopowałem, w sumie jak rozmawiałem z VWlinką to była
    bardzo kompetentna, więc jej szkolenie w przeciwieństwie do mulinek
    czy mlinek pewnie trwało więcej niz 3 dni :). Tyle, że VWlinka nie
    była zbyt miła ...

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 54. Data: 2004-02-05 08:09:42
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    devnull <d...@n...net> wrote:
    > Daja wiecej za free niz dotychczas w mbanku. Rzeczywiscie widac, ze
    > poprzednich watkow nie czytales, bo bylo to poruszane kilka razy.

    Mozesz mi napisac ktore. Chetnie posprawdzam jaka zajmuja pozycje na rynku i
    jakie oferuja warunki i jakie maja wyniki finansowe.
    Ja pisze ci, ze prezes ING Direct, banku wirtualnego, ktory dziala na 8
    rynkach mowi, ze nie wchodza na rynek gdzie srednia depozytow jest mniejsza
    od 10 tys euro - bo projekt nie osiagnie bep - ty zbywasz ten argument -
    wiesz lepiej....
    Ja pisze o innej sile nabywczej - ty zbywasz to - mowisz o kosztach pracy...
    I tak dalej.
    Stary - chcesz sie przekrzykiwac, czy dyskutowac?
    Nie napisales zadnego merytorycznego argumentu poza biciem piany!

    > Ale tez i wydatki maja wieksze, o czym juz pisalem, wiec ten bilans
    > sie czesciowo rownowazy...

    Jestes pewien? Skad? Ja patrze na przycjhody na jednego pracownika i koszty
    dzialalnosci - i jakos takiej zaleznosci nie widze.
    Ja parze np. na rezerwy obowiazkowe w UE i w Polsce, albo na klasyfikacje
    kredytow i tez tej zaleznosci nie widze. Ty pomijasz to jako rzecz
    nieistotna. Powiedz - jak mozna z Toba dyskutowac? Albo spoecjalnie tego nie
    chcesz zauwazyc, albo sie nie znasz i piszesz dyrdymaly.

    > A byla? Jesli tak to jaka i jak prowadzona w 2001 roku?

    Pisalem ci w jednym z watkow. Bank promowal sie w zupelnie innych mediach i
    w inny sposob niz Inteligo czy mBank.

    > Za to u nas robocizna jest tania.

    Ale mamy przerost zatrudnienia i ci pracownicy sa malo wydajni. Jesli juz
    operujesz tym argumentrem - znaczy sie wiesz. Jaki jest procentowy udzial w
    kosztach banku w Polsce i na zachodzie wydatkow zwiaznych z zatrudnieniem?
    No? Czekam . Czy znowu jakis glodny kawalek wrzucisz, obnazajac wartosc
    twojej pisaniny?

    > Chetnie, tylko jak udowodnic kto z nas mial racje?

    Dla inwestorow liczy sie bep. Taki Lukas osiagnal w zeszlym roku zwrot z
    kapitalu ok 45%. Pekao SA [rawie 20%, PKO BP ponad 20%, AIG ponad 50%. Przy
    obecnej inflacji sa to wyniki porownywalne z najlepszymi bankami zachodnimi.
    Powiedz mi jaki jest sens z punktu widzenia inwestora topienie kasy z
    mglista perspektywa jej odzyskania za kilka lat, skoro zainwestowanie tej
    samej kasy - chociazby w MultiBank da znacznie lepsze i szbsze efekty?
    Nalezy raz na zawsze zerwac z fikcja, ze bank zarabia na kazdym kliencie
    tyle, ze nalezy mu sie darmowa obsluga. Banki zarabiaja na niektorych
    klientach i ich obowiazkiem jest maksymalizacja zysku (ktora w dlugim
    okresie sprowadza sie do zaoferowania inwestorom jak najwyzszej wartosci
    biznesu).

    Co sie zreszta martwisz - przeciez jesli jest tak jak mowisz - to po wjesciu
    do UE czeka nas swietlana przyszlosc! Banki rzuca sie, zeby oferowac ci
    dartmowe konto! (jeszcze doplaca gdybys mial za maly depozyt ;)

    > Nie, oczywiscie, ze dla klientow banku. :P

    Jak sie klientom nie podoba - moga isc do SKOKu ;lub zalozyhc jakis swoj
    wlasny.

    > Zebys sie nie zalamal jak Twoje wyliczenia i prognozy okaza sie do...
    > Nie, oczywiscie, do bledu sie wowczas nie przyznasz, jedynie bedziesz
    > twierdzil, ze warunki sie zmienily... ;)

    No nie wiem. Po wprowadzeniu oplat w VW Banku direct przewiduje fale
    samobojstw, okaleczen, czy chorob psychicznych.... Ja raczej sie nie bede do
    nich zaliczal.

  • 55. Data: 2004-02-05 08:23:50
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Dentarg <d...@i...com> wrote:
> [...]
    > bardzo kompetentna, więc jej szkolenie w przeciwieństwie do mulinek
    > czy mlinek pewnie trwało więcej niz 3 dni :). Tyle, że VWlinka nie

    To wynika ze skali. Przeszkolenie wszyskich mLinek w kontekscie jakis zmian
    to... dwa tygodnie. Inaczej pracuje sie gdy masz 10 osob a inaczej gdy tych
    osob jest np 15 razy wiecej. Jakosc obslugi tez juz leci dodolu. Zobaczymy
    jak sie zwali wiekszosc planktonu co bedzie.
    Moje zdanie znacie ;)

  • 56. Data: 2004-02-05 08:45:29
    Od: "Pawel" <n...@m...pl>

    > Stary daj spokoj. Powiedz mi ktory bieznes jest lepszy - ten ktry
    wczesniej
    > sie zwroci czy ten ktory zroci sie pozniej?
    > A teraz odpowiedz kiedy osiagnie bep VW Bank, kiedy mBank, a kiedy
    Inteligo?
    > Nie odpowiadasz zupelnie na moje pytania.
    > Szkoda z toba gadac.
    > Nie osiagnal zakladanych zyskow, bo zmieniala sie sytuacja na rynku - nikt
    > nie przewidywal wielu rzeczy, a na wiele Lachowski nie mial wplywu.
    > Byc moze od razu bylo bledem oferowanie wszystkich uslug za free i teraz
    > poprawil?
    > Jakie masz powiedz szczerze dane na temat tego o czym piszesz? Jakie masz
    > doswiadczenie/wyksztalcenie, zeby stwierdzac to wszystko z cala pewnoscia?
    > I najwazniejsze - jaki konkretnie popelnil blad, skoro jestes taki madry?
    :D
    > Podaj przyklad - wyliczenia, oraz alternatywna droge.

    Nie chce byc zlosliwy ale jakis miesiac temu czytalem gdzies Twój "och
    achowy" artykul jak to genialnie jest mBank zarzadzany
    jaki to swietny wybral model rozwoju, jak wspaniale wychodzi na prosta i
    zaraz bedzie przynosil super zyski

    a tu pare dni pózniej wychodzi na to, ze aby w koncu osiagnac zysk to jednak
    mBank musi dosc mocno skorygowac cala swoja filozofie dzialania, zmienic
    swoje podstawowe hasla przyciagajace klientów itd - wiec chyba jednak nie
    szlo wszystko tak radosnie jak to pelen zachwytu pisales

    a apropos zmian i sytuacji które sa nie do przewidzenia - to tak sie wlasnie
    sklada ze jak ktos jest szefem to niestety musi umiec przewidywac nawet to
    co dla wszystkich "szaraków" dookola jest nieprzewidywalne bo wlasnie za to
    bierze calkiem niemale pieniadze

  • 57. Data: 2004-02-05 08:50:02
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Thu, 5 Feb 2004 09:23:50 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >osob jest np 15 razy wiecej. Jakosc obslugi tez juz leci dodolu. Zobaczymy
    >jak sie zwali wiekszosc planktonu co bedzie.

    Tak sobie myślę, że się tam nie przeniose skoro nie jestem w ich
    grupie docelowej (bo nawet nie wiem jaka ona jest ;), a po za tym
    tokena ani widu ani słychu.
    Tylko, że chyba powinienem się też wynieść z mbanku, bo w ich grupie
    docelowej też nie jestem (jestem na pewno za mało "gotówkowy", bo wolę
    operacje bezgotówkowe, których oni nie lubią).

    BTW jakie są grupy docelowe tych banków ?

    pzdr,
    Dentarg

  • 58. Data: 2004-02-05 09:05:33
    Od: h...@p...onet.pl

    > Stary - chcesz sie przekrzykiwac, czy dyskutowac?

    przyganial kocio garnkowi...

    pozdrawiam

    romekk

  • 59. Data: 2004-02-05 09:10:22
    Od: h...@p...onet.pl

    > Tak jak pisalem wczesniej - pare dni mnie nie bylo i ominalem "kilka" watkow
    > ;)

    To wcale nie jest zabawne.
    moze nadrob zaleglosci zamiast rozdmuchiwac KOLEJNA TAKA SAMA [BEZSENSWONA]
    dyskusje?
    Czy tak bardzo zalezy Ci na duzej ilosci Twoich postow na grupie?

    pozdrawiam

    romekk

  • 60. Data: 2004-02-05 09:21:23
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Pawel <n...@m...pl> wrote:
> [...]
    > jaki to swietny wybral model rozwoju, jak wspaniale wychodzi na
    > prosta i zaraz bedzie przynosil super zyski

    W ostatnim pisalem juz o problemach z osiagnieciem bep. I pisalem o noym
    modelu - banku pierwszego wyboru - a to przeciez kosztuje.
    Niestety tak jak wszysyc bazuje na informacjach z mediow + to co sie dowiem
    roznymi drogami. O BEP byla mowa caly czas na przelomie tego roku, a co
    wiecej prezes Lachowski potwierdzil mi to osobiscie ;) w Lodzi.
    Sam jestem zdziwiony ta zmiana - ale byc moze wiaze sie to z tym o czym
    pisze od jakiegos czasu - szykujaca sie (?) fuzja z BPH PBK.

> [...]
    > dzialania, zmienic swoje podstawowe hasla przyciagajace klientów itd
    > - wiec chyba jednak nie szlo wszystko tak radosnie jak to pelen

    Na to pytanie bedzie mozna odpowiedziec za jakis czas. Pytanie co sie stanie
    z BRE - to da odpowiedz na temat przyjetej zmiany. Co do zaskonczenia -
    mBankowcow chyba tez to zaskonczylo ;) Chociaz przyznam sie bez bicia -
    owszem jestem tym ruchem bardzo zaskoczony. I raczej nie sadze, zeby odbylo
    sie to bez powodu.

> [...]
    > przewidywac nawet to co dla wszystkich "szaraków" dookola jest
    > nieprzewidywalne bo wlasnie za to bierze calkiem niemale pieniadze

    U lalala ;) A cala banka internetowa? Co na nia powiesz?
    A co powiesz na banki, ktore sie wycofaly juz z Polski, Albo maja mizerne
    wyniki?
    Przewidywanie to jedno, a dosstosowywanie sie do panujacych warunkow to
    drugie.
    Tylko glupi manager bedzie szedl dalej droga, ktora nie ma swojego celu. To
    ze wladowano miliony zlotych w zla strategie nie oznacza, ze nie mozna jej
    (nawet radykalnie) zmienic w czasie trwania gry. Tylko organizacje ktore to
    robia moga przezyc.
    W momencie zakladania mBanku nikt nie zakladal tego co sie stanie. Wazne
    jest, jednak zeby nie trzymac sie kurczowo zalozen - bo wtedy dopiero mozna
    wpasc jak sliwka w kompot.