  • 1. Data: 2002-04-15 07:37:03
    Temat: Volkswagen Bank - DNO!!! [dlugie]
    Od: "VOJTEK11" <v...@A...onet.pl>

    Witam,

    w trosce o nerwy potencjalnych klientów przytaczam tę ciekawostkę o metodach
    pracy VW Banku.

    Obecnie firma VW szeroko reklamuje się możliwością przyznania kredytu 1% na
    zakup nowego samochodu VW. Mam ponad siedem lat stażu pracy na pełnym
    etacie, wysokie zarobki, brak jakichkolwiek zadłużen wobec banków. Prowadzę
    też nieźle prosperującą, 1-osobową działalność gospodarczą. Poszedłem do
    salonu VW pewny, że kredyt dostanę, tym bardziej, że 70% wartości auta
    miałem w gotówce, a potrzebowałem tylko 30%. Byłem pewien, że kredyt
    dostanę, bo sprawdziłem, że sprzedawcy innych marek samochodów (Renault,
    Nissan, Peugeot, Toyota,... ) w przypadku udziału własnego powyżej 50%
    potrzebują tylko dowodu osobistego i pisemnego oświadczenia "Ja niżej
    podpisany zarabiam tyle-i-tyle. /podpis/". Miałem jeszcze jeden atut w
    rękawie - mam konto firmowe w VW Bank Direct - zawsze mogli sprawdzić
    cash-flow.

    Jakież było moje zdziwienie, kiedy pracownik salonu - po porozumieniu z
    bankiem - zarządał ode mnie porażającej ilości dokumentów - zaświadczenia o
    zatrudnieniu, zaświadczenia o zarobkach, oryginalnych dokumentów PIT, ZUS
    DRA, VAT, ostatnio płaconych rachunków za telefon i za energię elektryczną.
    Rachunków za telefon nie miałem, bo płacę przelewem z internetu i nie mam
    pieczątek "z poczty". Dla VW banku to był "duży problem". Zastanawiali się.
    W końcu (po doniesieniu innych dokumentów) okazało się, że jako osoba
    fizyczna spełniam WSZYSTKIE warunki do otrzymania kredytu, ale... te warunki
    są nieistotne, bo kupuję samochód na firmę. Przyczepili się o co tylko
    mogli. Ta groteska trwała _dwa_tygodnie_. Ja dowoziłem dokumenty, oni
    wynajdywali coś (zwykle absurdalnego), czego brakowało. Ręce mi nie opadały,
    bo specjalnie mi na tym aż tak bardzo nie zależało i powoli zaczynałem się
    śmiać z idiotów, którzy tam pracują. Koniec końców - odmówili mi kredytu. W
    oficjalnej decyzji napisano, że jako osoba fizyczna spełniam wszystkie
    warunki do otrzymania kredytu, ale jako osoba fizyczna prowadząca
    działalność gospodarczą nie spełniam ich wszystkich i kredytu nie dostanę.
    Zapytałem pracownika, który to podpisał jak jedna i ta sama osoba może
    spełniać wszystkie warunki i jednocześnie nie spełniać wszystkich warunków -
    przecież ciągle jestem jedną i tą samą osobą. Wzruszył ramionami i nie
    odezwał się.

    A wszystko poszło o pożyczkę w wysokości... 20.000zł... na 12 miesięcy...

    Przyznam, że w normalnych warunkach nerwy puściłyby mi już dawno, ale
    chciałem grać w tej komedii do końca. VW bank i VW jako firma mnie
    rozśmieszyli. IMHO to wybitne działanie na własną niekorzyść. Już pominąłem
    zapytanie do banku jak oni sobie wyobrażają udzielanie kredytów firmom
    poprzez badanie ich rentowności, a nie wybranego przedstawiciela? Przecież w
    przypadku spółek z o.o. odpowiedzialność jest ograniczona i co w przypadku
    bankructwa? Kredyt przepada? Bank traci? W Toyocie człowiek z działu
    finansowego salonu nie mógł zrozumieć tej filozofii kiedy mu o tym po krótce
    opowiedziałem. U nich w takich przypadkach bada się przede wszystkim
    przedstawiciela jako osobę fizyczną (1-osobowa działalność). Oczywiście w
    Toyocie mnie wogóle nie "badano". Kredyt dostałem w ciągu 10 minut.
    Napisałem krótkie oświadczenie i pokazałem dowód osobisty. Jeżdzę już
    Corollą. Byle dalej od VW...

    Konto firmowe w VW bank direct oczywiście zamknąłem natychmiast. Teraz mam w
    mBanku.

    W oparciu o te przykre doświadczenia, radzę kredytobiorcom szerokim łukiem
    omijać salony Volkswagena...

    Ja osobiście o całej sprawie poinformowałem drogą pocztową centralę
    Volkswagen AG w Wolsburgu. Mam nadzieję, że wyciągną z tego jakieś
    konstruktywne wnioski...

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-04-15 09:19:35
    Temat: Re: Volkswagen Bank - DNO!!! [dlugie]
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    warunków -
    > przecież ciągle jestem jedną i tą samą osobą. Wzruszył ramionami i nie

    To jest absurd. Powiem tylko tyle, ze tam faktycznie pracuja chyba same osly
    ! A tak wogole to dluznikiem przy DG ZAWSZE jest osoba fizyczna !!! "Kij im
    w oko", skoro nie znaja podstaw prawa polskiego.

    > Toyocie mnie wogóle nie "badano". Kredyt dostałem w ciągu 10 minut.
    > Napisałem krótkie oświadczenie i pokazałem dowód osobisty. Jeżdzę już
    > Corollą. Byle dalej od VW...

    Dobry wybor. Tym bardziej, ze po ok. 6 miesiacach zaczynaja sie schody z
    %... ciesz sie ze nie masz tam kredytu, bo umowy z VW Bank sa koszmarne -
    dla klientow oczywiscie.

    > Konto firmowe w VW bank direct oczywiście zamknąłem natychmiast. Teraz mam
    > mBanku.

    Tak trzymac.
    pzd

  • 3. Data: 2002-04-15 09:24:22
    Od: "lupino" <l...@w...pl>

    Użytkownik VOJTEK11 <v...@A...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a9dvu5$ljv$...@n...ipartners.pl...
    > Ja osobiście o całej sprawie poinformowałem drogą pocztową centralę
    > Volkswagen AG w Wolsburgu. Mam nadzieję, że wyciągną z tego jakieś
    > konstruktywne wnioski...

    To fakt, u jednych można kredyt szybko załatwić i wiadomo co trzeba donieść,
    a u innych jak przyniesiesz kopę papieru to i tak za mało i czegoś w kółko
    brakuje, a na sam koniec jestes osoba niewiarygodną dla banku i z kredytu
    nici.

    --
    lupino
    S...@g...de

    Archiwum grup news http://niusy.onet.pl/
    wyszkiwarka grup news http://groups.google.com/advanced_group_search?hl=pl
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=archiwum&group=pl.
    misc.telefonia.isdn

  • 4. Data: 2002-04-15 18:05:55
    Od: Marc <g...@w...waw.pl>

    Witam

    Cos chyba nie budzisz zaufania :)))) Ja w zeszlym roku bralem tez taki
    kredyt i dali mi go od reki bez problemow i zaswiadczen. Wystarczylo na
    ich druku samemu wypisac zarobki, bez potwierdzen i pieczatek.

    Pozdrawiam Marcin.

  • 5. Data: 2002-04-16 16:44:08
    Od: "Leszek Olech" <l...@f...onet.pl>

    "Marc" <g...@w...waw.pl> wrote...
> [...]
    > kredyt i dali mi go od reki bez problemow i zaswiadczen. Wystarczylo na
    > ich druku samemu wypisac zarobki, bez potwierdzen i pieczatek.

    W takim razie jest 1 wytlumaczenie - w TYM salonie pracują IDIOCI. Idioci
    zlośliwi, ktorzy mecza biednego czlowieka przez 2 tygodnie zrazajac i jego
    i innych do zakupu ich samochodu, co oznacza dokladnie odwrotna prace niz
    powinni wykonac.
    Leszek

  • 6. Data: 2002-04-17 07:52:22
    Temat: Re: Już trochę OT- Volkswagen Bank - DNO!!! [dlugie]
    Od: "PJ" <hosi@_NOSPAM_o2.pl>

    Użytkownik "Leszek Olech" <l...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W takim razie jest 1 wytlumaczenie - w TYM salonie pracują IDIOCI. Idioci
    > zlośliwi, ktorzy mecza biednego czlowieka przez 2 tygodnie zrazajac i jego
    > i innych do zakupu ich samochodu

    W sumie to dobrze zrobili zniechęcając go do zakupu samochodu
    spod znaku VW. IMO legenda VW jako samochodu wytrzymałego
    przeminęła wraz z Golfem II. Jego następcy to nieporozumienie.
    Proponuję trochę poczytać na ten temat na www.autocentrum.pl
    opinie użytkowników _nowych_ Golfów IV.

    PJ

  • 7. Data: 2002-04-18 17:38:19
    Od: "FROST" <a...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "PJ" <hosi@_NOSPAM_o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spod znaku VW. IMO legenda VW jako samochodu wytrzymałego
    > przeminęła wraz z Golfem II. Jego następcy to nieporozumienie.

    Eeee! Ja tam wole nawet byle jakie VW od Korei lub Japoni. Nie przypinajcie
    łaty dobrym autom tylko dlatego że w Polsce jakimś debilom sie pracować nie
    chce. IMO gość dobrze zrobił że napisał do Wolfsburga, na pewno będą
    nałożone jakieś sankcje na przedstawicieli w Polsce. Swego czasu pewien
    dealer niemieckich aut w Łodzi został ukarany za niekompetencje zakazem
    sprzedaży tych aut.A co do autocentrum to poczytaj co tam ludziska wypisują
    np. Daewoo Matiz z silnikiem 1,6- to świadzcy tylko o kompetencji tego
    serwisu. Niemieckie auta jeszcze długo będą wyprzedzały technologicznie inne
    (mowa o tych z wyższej półki cenowej). Jednym z argumentów za tym jest to że
    są strasznie popularne wśród złodzieji. Złodziej badziewia nie weżmie. I nie
    mylić z F 126 p które w złodziejskich rankingach jest tuż obok VW i Merca.