  • 1. Data: 2006-06-18 06:38:40
    Temat: Visa Classic i PIN
    Od: WR <w...@n...pl>

    Witam,
    Kilka dni temu otrzymałem zamówioną wcześniej (i to spory kawał czasu)
    karte Visa Classic w Banku Millennium. Problemem (?) jest to, że korzystając
    wcześniej - w tym samym banku - z Visy Electron i realizując płatności kartą,
    większość punktów handlowych wymagała PINu. W przypadku Visy Classic nawet
    tam gdzie poprzednio był PIN (dla Electron) teraz jest podpis.
    Wolałbym aby korzystanie z karty wymuszało znajomość PINu choćby w takim
    samym zakresie jak w wypadku Visy Elektron (jak wspominałem wiekszość
    punktów wymagała go). Da się to jakoś zmienić?
    Bo w Banku zastanawiają się nad tym pytaniem już 4 dzień.

  • 2. Data: 2006-06-18 07:27:12
    Temat: Re: Visa Classic i PIN
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    WR wrote:
> [...]
    > wiekszość punktów wymagała go). Da się to jakoś zmienić?
    > Bo w Banku zastanawiają się nad tym pytaniem już 4 dzień.

    Hehe, faktycznie sie nie da sie dogodzic wszystkim. A ja specjalnie
    schowalem moja VC z Lukas Banku i wyciagnalem z szuflady ta z Millennium, bo
    mi wprowadzili w LB autoryzacje kredytowki PINem :)

    IMHO: wymuszanie autoryzowania PINem zakupow w marketach przy kasach
    sprawia, ze bezpieczenstwo takiej karty dramtycznie sie pogorszylo. I zadne
    chipy i inne shity nie pomoga. A biorac pod uwage, ze bank nie bierze zadnej
    odpowiedzialnoasci za transakcje autoryzowane PINem to ja dziekuje - wole
    duzo bardziej podpis.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 3. Data: 2006-06-18 07:57:01
    Od: Maciej Oszutowski <l...@m...sig>

    On Sun, 18 Jun 2006 09:27:12 +0200, Lopez wrote:

> [...]
    > odpowiedzialnoasci za transakcje autoryzowane PINem to ja dziekuje - wole

    Coś na ten temat ;)
    http://www.joemonster.org/article.php?sid=6048

    --
    | Maciej Oszutowski | Mowa jest srebrem |
    | imagiATpsytranceDOTpl | a milczenie owiec. |

  • 4. Data: 2006-06-18 08:23:00
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Maciej Oszutowski wrote:

    > Coś na ten temat ;)
    > http://www.joemonster.org/article.php?sid=6048

    I wszystko jasne. To jest dziecinada. Natomiast w przypadku dochodzenia
    swoich praw podpis jest rzecza bardzo mocna. W przypadku duzych kwot warto
    powolac sie na grafologa, no ale jesli swoj podpis traktujesz niepowaznie,
    to mozesz miec zal tylko do siebie. Podrabianie podpisu na calym swiecie
    jest przestepstwem kryminalnym, podejrzenie PINu nie i za jego ochrone jest
    odpowiedzialny tylko wlasciciel. W przypadku transakcji autoryzowanych PINem
    mozesz tylko pojsc cichutko do domu, poplakac sobie w kaciku i splacac
    czyjes zakupy. Brak znajomosci praw rzadzacych tym swiatem nie jest zadnym
    usprawiedliwienim dla auotra tamtej strony. Infantylne.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 5. Data: 2006-06-18 08:51:14
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > Da się to jakoś zmienić?
    > Bo w Banku zastanawiają się nad tym pytaniem już 4 dzień.

    Niech już przestaną się zastanawiać. Nie da się.

  • 6. Data: 2006-06-18 09:39:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Maciej Oszutowski napisał(a):

    > Coś na ten temat ;)
    > http://www.joemonster.org/article.php?sid=6048

    Heh, wielokrotnie się już było na tej grupie że kasjer(ka) nie ma
    uprawnień do decydowania o tym czy podpis jest zgodny czy nie, bo nie
    jest grafologiem.

    Ale wydaje mi się w przypadku podpisu kratką czy ludzikiem może z
    czystym sumieniem kliknąć na "nie" przy pytaniu "podpis zgodny?" :)

    p. m.

  • 7. Data: 2006-06-18 09:42:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    WR napisał(a):
> [...]
    > punktów wymagała go). Da się to jakoś zmienić?
    > Bo w Banku zastanawiają się nad tym pytaniem już 4 dzień.

    Spójrz na to od tej strony. Jeżeli ktoś podpatrzy twój pin, i się nim
    "podpisze" po ukradzeniu twojej karty (lub tylko skopiowaniu jej), to za
    chiny ludowe nie udowodnisz że to nie ty wbijałeś ten pin. Chyba że co
    każdą transakcję zmieniasz swój pin telefonicznie :).

    Jeżeli ktoś podpatrzy twój podpis, to jeżeli nie jest specjalnie
    utalentowanym fałszerzem podpisów - pogromcą i strachem grafologów, to
    bez trudu udowodnisz że to nie twój podpis i skutecznie zareklamujesz
    transakcję.

    p. m.

  • 8. Data: 2006-06-18 09:42:36
    Od: WR <w...@n...pl>

    Lopez wrote:

    > I wszystko jasne. To jest dziecinada. Natomiast w przypadku dochodzenia
    > swoich praw podpis jest rzecza bardzo mocna.
    [..]

    Mój post nie miał nic wspolnego z linkiem wyżej. Poprostu
    jakoś w dobie nie patrzenia nawet na podpis, pewniej czuję sie kiedy
    to pieniędze i karta oraz powiazany z nia PIN należa do mnie i są
    wykorzystywane a nie tylko karta!!!
    Znam argumentację na temat podpisu - tyle, że moje pytanie nie ma z tym
    nic wspólnego - zależy mi na informacji czy można włączyć/wymagać
    autoryzacji PINem czy jeśli jest tylko podpis to tak musi być?

    Czy może ktoś ma VC z Millennium i inna sytuację (wymaganie pinu)?

  • 9. Data: 2006-06-18 09:45:39
    Od: WR <w...@n...pl>

    zycie_po_zyciu wrote:

    > Niech już przestaną się zastanawiać. Nie da się.

    Nie da się 'bo nie' czy może mógłbys to rozwinąć? Czy może Millenium
    w Polsce tam ma?
    Bo z informacji na temat VC wnoszę, że bardzo różnie to wygląda w różnych
    bnkach? A i te same karty w Polsce nie wymagają autoryzacji PINem a juz na
    Słowacji tak.
    Nie rozumiem schematu i kto za to odpowiada (wymóg/sposób autoryzacji).

  • 10. Data: 2006-06-18 10:00:12
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    WR wrote:
> [...]
    > autoryzacji PINem czy jeśli jest tylko podpis to tak musi być?
    >
    > Czy może ktoś ma VC z Millennium i inna sytuację (wymaganie pinu)?

    Mam, nie da sie, na szczescie :) Zawsze mozna zmienic bank i/lub karte, np.
    VC Lukas Banku autoryzuje sie za pomoca PINu - choc nie wszedzie, ale to
    sporadyczne przypadki.

    A dygresje w temacie, sa na newsach dopuszczalne :)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia