  • 11. Data: 2006-06-18 10:58:40
    Temat: Re: Visa Classic i PIN
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    Bank decyduje, ale można w terminalu ustawić wymuszenie PINem (chyba jednak
    nikt z tego nie korzysta, żeby uniknąć problemów w przypadku
    pomyłki/sklerozy klienta)

  • 12. Data: 2006-06-18 11:09:29
    Od: "FW" <f...@g...pl>

    WR <w...@n...pl> napisał(a):

    > Wolałbym aby korzystanie z karty wymuszało znajomość PINu choćby w takim
    > samym zakresie jak w wypadku Visy Elektron (jak wspominałem wiekszość
    > punktów wymagała go).

    Wybierając się z gotówka na codzienne, drobne zakupy mam zazwyczaj w portfelu
    nie więcej, niż stówę. Więcej na nabiał, wędliny, pieczywo i coś do picia nie
    trzeba.
    Gdyby mi ukradli resztę, jaka zostanie po zakupach, zakląłbym i powiedział
    sobie, że trudno, stało się.
    Mając przy sobie kartę kredytową mam ze sobą kilkanaście tysięcy złotych
    poważnie zastanawiam się nad bezpieczeństwem moich pieniędzy.
    Dobre podrobienie podpisu jest prawie niemożliwe, natomiast cztery cyfry PINu
    może łatwo podejrzeć kiepsko opłacany ochroniarz za pomocą jednej z wielu
    kamer obserwujących kasy.
    Karta nie musi wcale zostać ukradziona. Wystarczy ją skopiować i znając PIN
    za jakiś czas wybrać pieniądze. Zgodnie z regulaminem nie pozostaje mi wtedy
    nic innego, jak spłacać całe zadłużenie.

    Nie korzystam z kart banków, które nie dbają o bezpieczeństwo moich pieniędzy.
    Takim bankiem jest jedyny w swoim rodzaju Raiffeisen Bank, którego kartę może
    mi łatwo wyczyścić przez internet prawie każdy oraz banki, które wymagają
    autoryzacji przy kasie PINem.

    Autoryzacja PINem może jest i wygodna dla debetówki ze stówą na koncie, ale
    dla karty kredytowej z dostępnymi kilkoma miesięcznymi pensjami robi sie
    niebezpieczna.
    W porządnych bankach transakcje karta kredytową autoryzuje się wyłącznie
    podpisem. Nie dotyczy to Lukas Banku, ale to tylko kolejny przykład, że
    nazywanie tego systemu sprzedaży ratalnej bankiem jest bardzo na wyrost. :-)

  • 13. Data: 2006-06-18 11:14:03
    Od: "FW" <f...@g...pl>

    Pen <p...@g...pl> napisał(a):

    > Bank decyduje, ale można w terminalu ustawić wymuszenie PINem (chyba jednak
    > nikt z tego nie korzysta, żeby uniknąć problemów w przypadku
    > pomyłki/sklerozy klienta)

    A kto pamięta lub w ogóle zna PIN do swojej karty kredytowej?
    Ona nie służy do pobierania pieniędzy z bankomatu.

  • 14. Data: 2006-06-18 12:32:42
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sun, 18 Jun 2006 11:14:03 +0000 (UTC), "FW"
    <f...@g...pl> wrote:

    >A kto pamięta lub w ogóle zna PIN do swojej karty kredytowej?
    >Ona nie służy do pobierania pieniędzy z bankomatu.

    Każdy kto tankuje na Neste :)

    PG

  • 15. Data: 2006-06-18 12:45:48
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    FW <f...@g...pl> wrote:

    > A kto pamięta lub w ogóle zna PIN do swojej karty kredytowej?

    Miliony ludzi.

    > Ona nie służy do pobierania pieniędzy z bankomatu.

    O. Skąd pomysł, że PIN ma służyć tylko do wypłaty z bankomatu?
    Byłeś kiedyś poza Polską i probówałem za coś zapłacić kartą kredytową w
    jakimś automacie?
    Nie wspominając już o tym, że nawet w Polsce są takie miejsca (jak choćby
    wspomniane Neste).

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 16. Data: 2006-06-18 12:53:59
    Od: Jacek Swiesciak <n...@s...invalid>

    Dnia Sun, 18 Jun 2006 09:57:01 +0200, Maciej Oszutowski napisał(a):

    > Coś na ten temat ;)
    > http://www.joemonster.org/article.php?sid=6048

    Na "Customer Copy" to on sobie może mazać co tylko mu do głowy przyjdzie :>

    --
    Jacek

  • 17. Data: 2006-06-18 13:18:44
    Od: "FW" <f...@g...pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> napisał(a):

    > Miliony ludzi.

    Spokojnie, bo będziesz lepszy od Kamińskiego i Bielana zliczających
    elektorat PiSu. :-D
    http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/
    ponad_3_miliony_kart_kredytowych_w_portfelach_polako
    w,display,20554

    > O. Skąd pomysł, że PIN ma służyć tylko do wypłaty z bankomatu?
    > Byłeś kiedyś poza Polską i probówałem za coś zapłacić kartą kredytową w
    > jakimś automacie?

    Nie płaciłem nigdy w kartą automacie ani w Polsce, ani za granicą.
    A w lecie znów zabiorę do portfela wymienione w kantorze Kuny.

    Oczywiście nie płaciłem, ani nie zamierzam płacić kartą w tysiącach miejsc w
    których taka płatność byłaby możliwa.
    Nie opłaca mi sie to. Od lipca na przykład w salonach firmowych Orange można
    będzie płacić dalej karta kredytową, jednak będzie to już płatność gotówkowa.

    > Nie wspominając już o tym, że nawet w Polsce są takie miejsca (jak choćby
    > wspomniane Neste).

    http://www.neste.pl/artikkeli.asp?path=1992;4281;428
    2;4293;4298

    Raczej w najbliższej przyszłości nie będę miał okazji płacić na stacjach
    Neste.

    P.S.
    W dniu, w którym bym musiałbym zapamiętać PIN do mojej wypukłej karty
    kredytowej będzie dniem, w którym przetnę ją na pół i zastrzegę, a w banku
    wypowiem umowę.
    Zostawię sobie jedną kartę z minimalnym limitem, na wszelki wypadek, gdybym
    kiedyś potrzebował niespodziewanie zapłacić kilka stów.

    Operator karty i bank pobierają niemałą prowizję od każdej płatności której
    dokonuję kartą, a także coroczną opłatę za wznowienie karty.
    Za te opłaty mają mi zapewnić bezpieczeństwo moich pieniędzy.
    Autoryzacja PINem to przerzucanie całej odpowiedzialności na mnie.

  • 18. Data: 2006-06-18 13:28:19
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    FW <f...@g...pl> wrote:

    > Spokojnie, bo będziesz lepszy od Kamińskiego i Bielana zliczających
    > elektorat PiSu. :-D

    Komentarz niepasujący.

    > http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/
    > ponad_3_miliony_kart_kredytowych_w_portfelach_polako
    w,display,20554

    O. A gdzie pytałeś o _Polaków_?
    Zerknij sobie łaskawie na swoje pytanie.

    > Nie płaciłem nigdy w kartą automacie ani w Polsce, ani za granicą.

    No to w takim razie rozumiem Twój punkt widzenia :)
    Ale uwierz mi że jest mnóstwo usług gdzie do płatności służy automat, a do
    karty kredytowej potrzebny jest PIN.

    > A w lecie znów zabiorę do portfela wymienione w kantorze Kuny.

    Fajnie :)

    > Oczywiście nie płaciłem, ani nie zamierzam płacić kartą w tysiącach miejsc w
    > których taka płatność byłaby możliwa.

    Dlaczego? Dla mnie płatność kartą jest prostsza i wygodniejsza niż noszenie
    gotówki. Szczególnie jeśli jestem np. w jakimś innym kraju.

    > Nie opłaca mi sie to. Od lipca na przykład w salonach firmowych Orange można
    > będzie płacić dalej karta kredytową, jednak będzie to już płatność gotówkowa.

    Ale chyba ciut odbiegamy od tematu wykorzystania PIN-u? :)

    > Raczej w najbliższej przyszłości nie będę miał okazji płacić na stacjach
    > Neste.

    Wróżka jakaś, czy co? :)

    > P.S.
    > W dniu, w którym bym musiałbym zapamiętać PIN do mojej wypukłej karty
    > kredytowej będzie dniem, w którym przetnę ją na pół i zastrzegę, a w banku
    > wypowiem umowę.

    Rotfl.
    Więc po co Ci w ogóle karta kredytowa?

    > Zostawię sobie jedną kartę z minimalnym limitem, na wszelki wypadek, gdybym
    > kiedyś potrzebował niespodziewanie zapłacić kilka stów.

    Patrz wyżej.

    > Operator karty i bank pobierają niemałą prowizję od każdej płatności której
    > dokonuję kartą, a także coroczną opłatę za wznowienie karty.

    I?

    > Za te opłaty mają mi zapewnić bezpieczeństwo moich pieniędzy.
    > Autoryzacja PINem to przerzucanie całej odpowiedzialności na mnie.

    Aha. A co to ma wspólego z operatorem karty i bankiem?
    Bo chyba nie sądzisz, że to one wymagają np. wpisania PIN-u na stacjach
    Neste?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 19. Data: 2006-06-18 14:14:14
    Od: "FW" <f...@g...pl>

    > Komentarz niepasujący.

    Pasujący znakomicie.

    > O. A gdzie pytałeś o _Polaków_?
    > Zerknij sobie łaskawie na swoje pytanie.

    A gdzież pytałem o globalne dane?

    > No to w takim razie rozumiem Twój punkt widzenia :)
    > Ale uwierz mi że jest mnóstwo usług gdzie do płatności służy automat, a do
    > karty kredytowej potrzebny jest PIN.

    Wierze ci. Tysiąc i jeden. A może i więcej, o jakich nie śniło sie filozofom.

    > Fajnie :)

    Będzie fajnie, jak w zeszłym roku. :-)

    > Dlaczego? Dla mnie płatność kartą jest prostsza i wygodniejsza niż noszenie
    > gotówki. Szczególnie jeśli jestem np. w jakimś innym kraju.

    Ciekawe, czy w tym roku za placki albo piwko nadmorskim ogródku można będzie
    juz zapłacić kartą? Wątpię.

    > Ale chyba ciut odbiegamy od tematu wykorzystania PIN-u? :)

    Może się mylę, bo infolinia była niedoinformowana, ale wtedy płacąc będę
    musiał wystukać PIN, tak jak przy bankomacie. Przez dwa tygodnie można jeszcze
    płacić kartą kredytową i jest to traktowane jak transakcja bezgotówkowa.

    > Wróżka jakaś, czy co? :)

    Nie musze być wróżem, by wiedzieć, że prędzej zatankuję za granicą, niż
    przeprowadzę się w pobliże stacji Neste.

    > Rotfl.
    > Więc po co Ci w ogóle karta kredytowa?

    A to dobre pytanie.

    > Aha. A co to ma wspólego z operatorem karty i bankiem?
    > Bo chyba nie sądzisz, że to one wymagają np. wpisania PIN-u na stacjach
    > Neste?

    Na razie nie interesują mnie stacje Neste, bo nie mam żadnej w okolicy.

    A kiedy autoryzacja płatności PINem stanie się powszechna, to nie będę płacił
    kartą kredytową. Zostanie jedna, o której pisałem, "awaryjna" z małym limitem.

  • 20. Data: 2006-06-18 14:19:03
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > Nie da się 'bo nie' czy może mógłbys to rozwinąć? Czy może Millenium
    > w Polsce tam ma?

    Wydaje mi się, że zależy to od Millennium. Skoro debetówki są na pin (choć
    nie zawsze), to z kredytówkami też tak mogłoby być.
    Bank chyba świadomie wybrał podpis dla kredytówek (chyba wszystkich, jakie
    ma w ofercie?).