    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Visa Classic i PIN
    Date: Sun, 18 Jun 2006 11:42:18 +0200

    WR napisał(a):
    > Witam,
    > Kilka dni temu otrzymałem zamówioną wcześniej (i to spory kawał czasu)
    > karte Visa Classic w Banku Millennium. Problemem (?) jest to, że korzystając
    > wcześniej - w tym samym banku - z Visy Electron i realizując płatności kartą,
    > większość punktów handlowych wymagała PINu. W przypadku Visy Classic nawet
    > tam gdzie poprzednio był PIN (dla Electron) teraz jest podpis.
    > Wolałbym aby korzystanie z karty wymuszało znajomość PINu choćby w takim
    > samym zakresie jak w wypadku Visy Elektron (jak wspominałem wiekszość
> [...]

    Spójrz na to od tej strony. Jeżeli ktoś podpatrzy twój pin, i się nim
    "podpisze" po ukradzeniu twojej karty (lub tylko skopiowaniu jej), to za
    chiny ludowe nie udowodnisz że to nie ty wbijałeś ten pin. Chyba że co
    każdą transakcję zmieniasz swój pin telefonicznie :).

    Jeżeli ktoś podpatrzy twój podpis, to jeżeli nie jest specjalnie
    utalentowanym fałszerzem podpisów - pogromcą i strachem grafologów, to
    bez trudu udowodnisz że to nie twój podpis i skutecznie zareklamujesz
    transakcję.

    p. m.