  • 1. Data: 2005-07-21 17:29:42
    Temat: Visa Classic bez PIN-u
    Od: "Tomek" <g...@o...pl>

    Otrzymalem kredytowa VC z MultiBanku. Zalezalo mi w zasadzie na wypuklej,
    wprawdzie wolalbym debetowa, ta jednak kosztuje 30zl, a kredytowa mam na rok
    promocji :-)) Po roku sie zobaczy, co dalej :-))
    Z powodzeniem aktywowalem ja w serwisie internetowym (jest widoczna jako
    aktywna), jednak nie zdefiniowalem dla niej PIN-u, poniewaz chcialbym w ten
    sposob uniknac podawania PIN-u przy zakupach, a z bankomatow i tak nie bede
    korzystal, bo to przeciez kredytowka :-))
    Wydaje mi sie to bezpieczne, ale moze gdzies sie myle? Czy w ogole bedzie
    mozliwe dokonywanie zakupow? Czy moze sie zdarzyc, ze beda chcieli ode mnie PIN
    i co wtedy?
    Co o tym sadzicie?

    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 2. Data: 2005-07-21 17:50:19
    Temat: Re: Visa Classic bez PIN-u
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Tomek <g...@o...pl> wrote:

    > mozliwe dokonywanie zakupow? Czy moze sie zdarzyc, ze beda chcieli ode mnie PIN
    > i co wtedy?

    I wtedy.... (no - myślimy, myślimy.... spróbuj zaprząc szare komórki do
    pracy.....) bingo - i wtedy... nie zapłacisz.
    Proste, prawda?

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 3. Data: 2005-07-21 17:53:17
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <dbon8r$m3n$1@inews.gazeta.pl>, s...@h...pl says...

    > I wtedy.... (no - myślimy, myślimy.... spróbuj zaprząc szare komórki do
    > pracy.....) bingo - i wtedy... nie zapłacisz.
    > Proste, prawda?

    Hmmm? Wcale nei prawda... w Stanach nawet karta debotowa mozesz zaplacic
    bez pinu (wybierasz opcje credit). Jak bylem ostatio w Polsce to nikt
    mnie sie nie pytal o PIN, nawet do karty debetowej

    AP

  • 4. Data: 2005-07-21 17:56:53
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Wydaje mi sie to bezpieczne, ale moze gdzies sie myle? Czy w ogole bedzie
    > mozliwe dokonywanie zakupow? Czy moze sie zdarzyc, ze beda chcieli ode mnie PIN

    To jest bardzo bezpieczne, poniewaz nie bedziesz mogl dokonywac
    transakcji z PINem ;-)))))))

    Jak dla mnie ROTFL ....

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2005-07-21 18:02:49
    Od: "Tomek" <g...@o...pl>

  • 6. Data: 2005-07-21 18:04:03
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> wrote:

    > Hmmm? Wcale nei prawda... w Stanach nawet karta debotowa mozesz zaplacic
    > bez pinu (wybierasz opcje credit). Jak bylem ostatio w Polsce to nikt
    > mnie sie nie pytal o PIN, nawet do karty debetowej

    Przeczytaj jeszcze raz oryginalne pytanie.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 7. Data: 2005-07-21 18:08:50
    Od: "Tomek" <g...@o...pl>

    > To jest bardzo bezpieczne, poniewaz nie bedziesz mogl dokonywac
    > transakcji z PINem ;-)))))))
    Nie rozumiem co Cie tak smieszy? Wlasnie o to chodzi, ze nie chce dokonywac
    transakcji potwierdzanych w ten sposob. Z bankomatow rezygnuje swiadomie, bo to
    karta kredytowa; natomiast nad bezgotowkowymi sie zastanawiam, jak bedzie sie
    zachowywal terminal w zetknieciu z karta bez PIN-u, a co do tego juz zdania sa
    podzielone.

    > Jak dla mnie ROTFL ....
    ROTFL to bedzie mial, jak ci karte z PIN-em gdzie zeskanuja ;-P

    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 8. Data: 2005-07-21 18:21:30
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomek napisał(a):

> [...]
    > zachowywal terminal w zetknieciu z karta bez PIN-u, a co do tego juz zdania sa

    Ja mam VC z Multi i pinu dla niej nie ustalalem. I dziala.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-07-21 18:27:12
    Od: "Tomek" <g...@o...pl>

    > ... spróbuj zaprząc szare komórki do pracy...
    Daruj sobie te szyderstwa, bo swiadcza o Twoim poziomie :-\
    Po prostu sie zastanawiam, czy karta nie posiadajaca zdefiniowanego PIN-u moze
    w terminalu wygenerowac pytanie o PIN? Bo to przeciez karta ma zakodowane, czy
    ma autoryzowac sie za pomaca podpisu czy PIN-u, prawda?

    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 10. Data: 2005-07-21 18:29:58
    Od: "bez SCIEMY" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomek <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Wydaje mi sie to bezpieczne, ale moze gdzies sie myle? Czy w ogole bedzie
    > mozliwe dokonywanie zakupow? Czy moze sie zdarzyc, ze beda chcieli ode

    Wypuklej kredytowej nie posiadam, plaska owszem i z doswiadczenia wiem, ze
    czy PIN przy zakupach (czyli transakcjach bezgotowkowych) podaje czy nie
    zalezy od rodzaju terminalu w sklepie.