  • 1. Data: 2004-12-06 11:45:00
    Temat: VW Bank Direct - uroki tego banku [koniecznie przeczytajcie, uchroni to Was przed przykrymi konsekwencjami]
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Witam wszystkich!

    Ten bank to istna pomyłka... Niestety wszystko wychodzi dopiero "w
    praniu"...
    Jednak jeśli już się na niego zdecydujemy i z uwagi na niskie koszty
    zamierzamy dalej z niego korzystać, to przesyłam opis kilku problemów
    które mnie spotkały.
    Wychodzę po prostu z założenia, iż "lepszy znany diabeł od nieznanego". ;-)

    Oto 3 przykłady z X 2004:

    1. Realizowałem przelew - złożyłem go w piątek po południu - liczyła się
    data zlecenia przelewu... Niestety pomimo przyjęcia z tą datą przelew
    wyszedł w poniedziałek ale z sobotnią datą zlecenia...
    Kiedy od razu zadzwoniłem, to poinformowano mnie, że "to może się
    faktycznie zdarzyć, choć nie musi i lepiej przelew realizować rano,
    wtedy w 99% tego dnia wyjdzie, a jeśli nie to wyjdzie tego dnia, to
    wyjdzie choć z tą datą w następny roboczy." Prosiłem o podanie do jakiej
    konkretnej godziny mogę składać dyspozycję przelewu danego dnia aby ta
    data widniała na przelewie i gdzie mogę znaleźć opis takiego działania,
    jako że wole znać je przed faktem a regulamin milczy na ten temat.
    Niestety nie dotarłem do żadnego oficjalnego i nieoficjalnego zapisu na
    ten temat.
    Złożyłem także oficjalne pytanie w tej sprawie i... nie doczekałem się
    żadnej odpowiedzi... A minęło już 50 dni...
    Kto poniesie karę za opóźnienia?

    2. Składałem zlecenie z datą przyszłą. Przelew został przetworzony przez
    system i miał status AKTYWNY. Niestety przelew danego dnia nie wyszedł,
    bo... trwała wtedy przerwa techniczna, która nie zdążyła się zakończyć w
    terminie zaplanowanym i w efekcie pierwszą sesją nie wyszły zlecenia a
    tylko przelewy... A że zlecenia są realizowane tylko pierwszą sesją moje
    zlecenie w ogóle danego dnia nie wyszło i w ogóle nigdy nie wyszło...
    Prosiłem o szczegółowe wyjaśnienia, gdyż nie mogą przecież takie
    sytuacje mieć miejsca! Nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, przeprosin,
    itp. poza stwierdzeniem o tym, że "przyczyny tego stanu rzeczy tkwiły w
    problemach technicznych".
    kto poniesie koszty strat za brak terminowego przelewu?

    3. Nie korzystajcie z powtarzalnych zleceń!
    Przykładowo: mam do końca danego miesiąca zapłacić składkę do PZU, czy
    do 20 (włącznie) czynsz.
    Jeśli wpiszę jako datę w drugim przypadku 19 danego miesiąca, to jeśli
    akurat w danym miesiącu wypadnie wtedy święto, czy weekend, to przelew
    będzie miał miejsce kilka dni po tej obowiązkowej dacie...
    Oczywiście inne banki np. mBank przelew w takim przypadku realizują w
    pierwszy najbliższy dzień roboczy PRZED tą datą a nie PO!
    Pozostaje zatem albo przelewać z tygodniowym wyprzedzeniem, albo lepiej
    robić to za pomocą licznych zleceń jednorazowych co czynię.
    I najważniejsze: korzystajmy z kalendarza i patrzmy uważnie czy
    przypadkiem nie ma wtedy weekendu, święta, itp. Odliczmy jeszcze 2 dni
    na wszelki wypadek (z uwagi na punkt 2.listu) i realizujmy wtedy przelewy...

    A teraz coś z ostatniej chwili:
    4. Przy wpisaniu dłuższej treści zlecenia, czy nazwy odbiorcy, ale
    treści która jest akceptowana przez system, czasem zdarza się, iż system
    realizując zlecenie wysyła jako treść tylko to co zmieści się w jednej
    linijce... Dlaczego? Hmmm..
    Wcześniej system wprowadza spacje wszędzie tam gdzie będzie dzielił
    treść na wiersze (dla dokumentów międzybankowych) - widać je przy
    podglądzie zlecenia. Swoją drogą wiersze te jednak nie odpowiadają
    wierszom dla potwierdzenia zlecenia, które sami możemy wydrukować...
    Wracając do tematu:
    Z przerażeniem obejrzałem treść wielu zrealizowanych zleceń
    niezawierających m.in. numerów faktur VAT, czy innych niezbędnych
    informacji...

    Złożyłem dziś pytanie w tej sprawie. Może kiedyś odpowiedzą...

    Pozdrawiam,

    Tomasz