  • 1. Data: 2002-04-17 12:22:08
    Temat: VE i oprocentowanie srodkow zablokowanych
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Witam!

    Ostatnio coraz czesciej zdarza mi sie korzystac z kart debetowych. Wiekszosc
    pewnie zna proces - po transakcji nastepuje blokada srodkow na koncie i
    zwykle w 2-5 dni rozliczenie jej, czyli przeniesienie do historii rachunku.
    Do tej pory uzywalem kart mBanku, Lukasa i Inteligo. Zadalem tym bankom
    pytanie:
    Czy srodki zablokowane sa oprocentowane?
    mBank: NIE
    Inteligo i Lukas: TAK

    Ciekaw jestem jak Wasze doswiadczenia w tej sprawie... Czekam na karte do LG
    netu...
    Pozornie sprawa moze wydawac sie pomijalna - 5 dni na 7,5% rocznie
    (Inteligo) to niewiele. Ale z drugiej strony od zakupow np. za 300zl to
    jakies 25 gr. po podatku. A jesli ktos robi takich zakupow wiecej to w skali
    roku....

    Sam zaluje, ze nie zaplacilem karta Inteligo za samochod :-)) 42.000zl - 5
    dni... hmmm... 34,52zl :-)

    pzdr

  • 2. Data: 2002-04-17 12:46:21
    Temat: Re: VE i oprocentowanie srodkow zablokowanych
    Od: Robert <r...@g...pl>

    Szymon napisał(a):

> [...]
    > Do tej pory uzywalem kart mBanku, Lukasa i Inteligo. Zadalem tym bankom
    wystarczylo poczytac historie swojego rachunku :)

    > Czy srodki zablokowane sa oprocentowane?
    > mBank: NIE
    > Inteligo i Lukas: TAK
    inteligo jest chyba najlepsze, bo w b. czytelnej formie podaje blokady
    na koncie

    > Ciekaw jestem jak Wasze doswiadczenia w tej sprawie... Czekam na karte do LG
    > netu...
    lg jak pamietam tez procentuje

> [...]
    > jakies 25 gr. po podatku. A jesli ktos robi takich zakupow wiecej to w skali
    to moze karta charge - np ta z lg o ile jeszcze zdazysz bo sie lacza z
    nordea

    > Sam zaluje, ze nie zaplacilem karta Inteligo za samochod :-)) 42.000zl - 5
    > dni... hmmm... 34,52zl :-)
    kiedys na grupie bylo ze mozna placic jednorazowo do 30 k pln
    a poza tym sprzedawca nie pozwoli (prowizje)

    robert

  • 3. Data: 2002-04-17 13:05:23
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Robert" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > wystarczylo poczytac historie swojego rachunku :)

    No nie do konca, bo w mBanku mam: 13-04 data transakcji i 16-04 ksiegowania.
    Nie jest wiec takie oczywiste czy oproc. dziala do daty transakcji czy
    ksiegowania.

    > lg jak pamietam tez procentuje

    To jeszcze lepiej, bo maja bodaj 9%. Zaraz pobiegne sprawdzic:-)

    > to moze karta charge - np ta z lg o ile jeszcze zdazysz bo sie lacza z
    > nordea

    Niestety problem polega na tym, iz oddzialu LG nie ma w moim miescie.

    > kiedys na grupie bylo ze mozna placic jednorazowo do 30 k pln
    > a poza tym sprzedawca nie pozwoli (prowizje)

    To tylko teoria. Niemniej - quasikredytowki nam sie zrobily :-) 5dni to
    zawsze cos...

    pzdr
    P.S.
    A czy sprzedawca pozwoli na zakup np. 2,50zl karta jesli musi sie terminal
    laczyc z PolCardem? Przeca to nie bardzo sie chyba oplaca - nie znam sie na
    tym.

  • 4. Data: 2002-04-17 13:35:04
    Od: Robert <r...@g...pl>

    Szymon napisał(a):

    > A czy sprzedawca pozwoli na zakup np. 2,50zl karta jesli musi sie terminal
    > laczyc z PolCardem? Przeca to nie bardzo sie chyba oplaca - nie znam sie na
    > tym.
    broni sie wywieszajac rozne karteczki typu
    "placenie karta dozwolone od 50 pln"
    a potem czytacze z pbb ciagna tam tlumnie aby mu wybic takie pomysly z
    glowy :)

    robert

  • 5. Data: 2002-04-17 13:42:16
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Apr 17, 2002 at 03:05:23PM +0200, Szymon wrote:

    > A czy sprzedawca pozwoli na zakup np. 2,50zl karta jesli musi sie terminal
    > laczyc z PolCardem? Przeca to nie bardzo sie chyba oplaca - nie znam sie na
    > tym.

    Why not? Placilem juz takie kwoty, co prawda wypuklymi, ale dla wielu
    sprzedawcow to nie ma zadnego znaczenia.

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-04-17 15:00:20
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Szymon wrote:

    > Ciekaw jestem jak Wasze doswiadczenia w tej sprawie... Czekam na karte do LG
    > netu...

    wyplaty z wlasnego bankomatu LG sciaga mi po 2 dniach a z euronetu po 3,
    wlasciwie nic nie stoi na przeszkodzie zeby po skorzystaniu z bankomatu
    podejsc kilka metrow i wplacic do kasy banku :), i tak codziennie po 5
    kzl,
    ale na razie szkoda byloby mi dostac wypowiedzenie umowy... jak nordea
    przygra w gumki i bede chcial zamknac to konto to chyba uzyje tej
    metody,
    podejrzewam ze bedzie szybsza od standardowej, a przynajmiej bedzie sie
    oplacac :)))

  • 7. Data: 2002-04-17 15:16:20
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Marcin F" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > metody,
    > podejrzewam ze bedzie szybsza od standardowej, a przynajmiej bedzie sie

    Nie sadze, aby bank mogl wypowiedziec umowe na podstawie tego, ze klient
    wyplaca z bankomatu. Nie zabronione jest rowniez wplacanie.

    pzdr

  • 8. Data: 2002-04-17 15:34:22
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Szymon"
    > Nie sadze, aby bank mogl wypowiedziec umowe na podstawie tego, ze klient
    > wyplaca z bankomatu. Nie zabronione jest rowniez wplacanie.

    to za co posadzili Bagsika ;-))
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-04-17 15:47:22
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > Użytkownik "Szymon"
    >
    > to za co posadzili Bagsika ;-))

    Czyli uwazasz, ze nie wolno korzystac z bankomatu? Z tego co wiem, to
    posadzili go za lapowki i wyludzanie kredytow. Jak sie skonczylo z tym
    oscylatorem to nie wiem. Ale jesli rano wyplacam 10.000, to czy przez caly
    dzien mi nie wolno nic wplacic?

    Kolega mowil o LG i 5000zl, ale sa Lukas ma chyba nawet bez limitow (info z
    www.karty.pl), do wysokosci salda. Skoro tak, to mozna wyjac i duzo wiecej.

    pzdr

  • 10. Data: 2002-04-17 15:50:12
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    blad wrote:

    > Użytkownik "Szymon"

    nie o to chodzi ze cos jest zabronione ale o to ze
    kazda ze stron moze wypowiedziec umowe, skoro ja
    podpisales to powinienes przeczytac regulamin

    > to za co posadzili Bagsika ;-))

    niektorzy prawnicy sa zdania ze w swietle obowiazujacego wtedy prawa
    to wlasciwie za nic :)