  • 1. Data: 2002-04-17 11:11:22
    Temat: Dochód netto-brutto
    Od: <k...@g...pl>

    Sorki, może trochę nie na temat, ale inny wątek mnie zainspirował: jeśli ktoś
    ma pensję w zakładzie pracy 1210 brutto, to ILE podatku z tego płaci?? Chodzi o
    sam podatek, ile by miał na rękę PŁACĄC podatek i NIE płacąc go (nie oddając
    zaliczki na podatek do US)? Zakładam, że płacone w każdym przypadku jest
    zdrowotne i inne "pierdółki".
    Wie ktoś? Bo ja już się pogubiłem, ciągle się wszystko zmienia...

  • 2. Data: 2002-04-17 11:44:03
    Temat: Re: Dochód netto-brutto
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > Sorki, może trochę nie na temat, ale inny wątek mnie zainspirował: jeśli ktoś
    > ma pensję w zakładzie pracy 1210 brutto, to ILE podatku z tego płaci?? Chodzi

    1210 brutto

    118,10 -ub.emerytalne
    78,65 -ub rentowe
    29,65 -ub. chorobowe
    =razem na ZUS 226,4
    Kasa chorych 76,23
    Zaliczka na podatek 49,10
    Do wyplaty: 858,27

    Pozdrawiam
    Grzesiek

    PS Jeżeli dochód brutto przekroczy "ograniczenie podstawy wymiaru składek"
    cos ze 60 tys. to ub. emerytalne i rentowe dostajesz do ręki

    Na fundusz emerytalnego wpływa 7,3% pensji brutto
    w tym przypadu będzie to 88,33(chyba, że ZUS doliczy odsetki :) )

  • 3. Data: 2002-04-17 11:57:27
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > 1210 brutto
    >
    > 118,10 -ub.emerytalne
    > 78,65 -ub rentowe
    > 29,65 -ub. chorobowe
    > =razem na ZUS 226,4
    > Do wyplaty: 858,27

    dodajmy, ze pracodawca musi doplacic jeszcze
    118,10 - ub. emerytalne
    78,65 - ub. rentowe
    19,60 - ub. wypadkowe
    razem 216,34
    (nie wspominajac o roznych funduszach)

    czyli, tak naprawde, koszty zatrudnienia brutto: 1426,35
    zarabiasz ok. 60% tego, co pracodawca na ciebie wydaje

  • 4. Data: 2002-04-17 21:29:29
    Temat: DZIĘKI!!!
    Od: <k...@g...pl>

    A swoją drogą: to są złodzieje, bandyci, nie?!? Niby 19% podatku, a do kupy
    zliczyć, wychodzi ponad 30%!!
    Za chwilę wyjdzie, że więcej płacimy podatku niż jest na rękę!! Nawet Rosja
    jest bardziej (pod tym względem) do przodu: mają liniowy chyba 13% i... ludzie
    zaczęli płacić.
    POZDRAWIAM!!

  • 5. Data: 2002-04-17 21:31:55
    Od: <k...@g...pl>

    To jest bandytyzm, nie??? Niby tylko 19% podatku, a ponad 30% znika!!!
    Dzięki!!!

  • 6. Data: 2002-04-17 22:01:36
    Temat: Re: DZIĘKI!!!
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > To jest bandytyzm, nie??? Niby tylko 19% podatku, a ponad 30% znika!!!

    TO NIE JEST BANDYTYZM ANI MAFIA.
    To dla twojego dobra!
    Dzięki tym odłożonym na później pieniądzom będą autostrady, dostaniesz
    emeryturę, będziesz darmowo się leczył i kształcił i dostaniesz wiele innych
    ogólnospołecznych przywilejów, choćby ochronę policji, wojska,
    "klawisza"....

    Czy uważasz, że zarabiając rzeczony 1000 zł a nawet dwa tysiące stać by cię
    było na lekarza czy nauczyciela, o bodyguardzie nie wspominając ??

  • 7. Data: 2002-04-17 22:36:34
    Od: jahckal <j...@p...onet.pl>

    Witam, w wiadomości z dnia Thu, 18 Apr 2002 00:01:36 +0200, od
    "inkoguto" <p...@b...pl> napisano:

> [...]
    >
    >Czy uważasz, że zarabiając rzeczony 1000 zł a nawet dwa tysiące stać by cię
    >było na lekarza czy nauczyciela, o bodyguardzie nie wspominając ??

    Na emeryturę oszczędzam sam :) Już niedługo pewnie będzie to zysk bez
    ryzyka czyli obligacje SP.

    MAFIAAAAA i BANDYTYZM

  • 8. Data: 2002-04-18 18:01:00
    Temat: podatki
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "jahckal" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Na emeryturę oszczędzam sam :) Już niedługo pewnie będzie to zysk bez
    > MAFIAAAAA i BANDYTYZM

    Gdyby nie było wogóle podatków czy byłoby lepiej ??? Komu ???