  • 1. Data: 2003-12-23 09:25:00
    Temat: Uwaga - Prowizja z POS PKO PB - 10 zl
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    Wypłaciłem w oddziale w Centrali PKO BP (Puławska 15) gotówkę z karty Inteligo.
    Po sprawdzeniu salda okazało się, że obciążyli mnie kwotą powiększoną o
    prowizją w wys. 10 zł
    (o tyle okazała się mniejsza kwota "dostepnych środków").

    Czy po rozliczeniu transakcji sami zrobią uznanie, czy trzeba reklamować?
    - Wypłaty z POSów PKO BP miały być podobno bezprowizyjne.

    Jestem zaskoczony, bo nie przypominam sobie by ktoś informował na p.b.b.
    o podobnym przypadku, więc gdyby ktoś planował n.p. nastepnego dnia podjąć
    "resztę" w bankomacie lub zapłacić kartą, to okazaloby się niespodziewanie, ze
    "brak srodków"... (bo pomniejszone o 10 PLN)
    - Okazuje sie, że trzeba sie liczyć z takim scenariuszem.

    Miał już ktoś taką historię?

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 2. Data: 2003-12-23 23:08:45
    Temat: Re: Uwaga - Prowizja z POS PKO PB - 10 zl
    Od: "Michał Witkowski" <m...@N...pl>

    Użytkownik "Mariusz Mroczkowski"
    <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > prowizją w wys. 10 zł
    > (o tyle okazała się mniejsza kwota "dostepnych środków").

    Mial. Konto zostanie obciazone tylko kwota wyplaty.

    --
    Pozdrawiam, Michal Witkowski
    Usun NOSPAM z adresu

  • 3. Data: 2003-12-24 09:21:56
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

> [...]

    > Czy po rozliczeniu transakcji sami zrobią uznanie, czy trzeba reklamować?
    > - Wypłaty z POSów PKO BP miały być podobno bezprowizyjne.

    Zaksięgują poprawnie.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    wojciech (at) nawara.info

  • 4. Data: 2003-12-24 11:30:01
    Temat: Re: Uwaga - Prowizja z POS PKO PB - 10 zl -c.d.
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    23 Dec 03 10:25, Mariusz Mroczkowski pisal do All:

> [...]
    MM> "dostepnych środków").

    MM> Czy po rozliczeniu transakcji sami zrobią uznanie, czy trzeba

    Rozliczyli i sami zrobili uznanie - (nie trzeba reklamować pobrania prowizji).
    Natomiast trzeba mieć na uwadze, że taka prowizja zmmniejsza czasowo stan
    dostępnych środków.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 5. Data: 2003-12-24 11:58:12
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    > Rozliczyli i sami zrobili uznanie - (nie trzeba reklamować pobrania
    prowizji).

    Znaczy zaksięgowali sumę blokady, a później zrobili uznanie, czy od razu
    zaksięgowali poprawną kwotę ?

  • 6. Data: 2003-12-24 18:03:35
    Od: "sas" <s...@p...pl>

    >Miał już ktoś taką historię?
    >
    >Pozdrawiam!
    >Mariusz

    Ja takiej historii nie miałem, bo nie korzystałem z POS'a w oddziale banku.
    Przestrzegam natomiast przed płaceniem kartą inteligo w urzędach pocztowych!
    Pobierają sobie 5 złotych prowizji! Okazuje się,że ten rozbój w biały dzień
    jest prawnie zalegalizowany, ponieważ POS'y poczty znajdują się na majątku
    banku pocztowego! Prawda, że "nieźle" sobie to wymyslili?
    Pozdrawiam
    SAS
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2003-12-26 10:01:43
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik sas <s...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@p...pl...

> [...]
    banku.
    > Przestrzegam natomiast przed płaceniem kartą inteligo w urzędach

    Nie pobierają. To twoja karta musiała mieć taką prowizję za transakcje
    gotówkowe (bo tak traktowana jest operacja na poczcie).

    > Okazuje się,że ten rozbój w biały dzień
    > jest prawnie zalegalizowany, ponieważ POS'y poczty znajdują się na majątku
    > banku pocztowego! Prawda, że "nieźle" sobie to wymyslili?

    No nie wiem...

  • 8. Data: 2003-12-29 08:16:34
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    sas wrote:

> [...]
    > jest prawnie zalegalizowany, ponieważ POS'y poczty znajdują się na majątku
    > banku pocztowego! Prawda, że "nieźle" sobie to wymyslili?
    Bredzisz. Operacja na poczcie jest traktowana jako wypłata gotówki.
    Przez co gdybyś wziął np. jakąkolwiek kredytówkę, to przejechałbyś się
    jeszcze bardziej.

    KJ

  • 9. Data: 2003-12-29 19:15:49
    Od: "sas" <s...@p...pl>

> [...]
    >Bredzisz. Operacja na poczcie jest traktowana jako wypłata gotówki.
    >Przez co gdybyś wziął np. jakąkolwiek kredytówkę, to przejechałbyś się

    Chyba mnie nie zrozumiałeś?!. Właśnie dokładnie dlatego, że operacja na
    poczcie traktowana jest jako wypłata gotówki. Najwyraźniej nie dostrzegasz i
    nie rozumiesz różnicy między operacją o nazwie "PŁATNOŚĆ" a "WYPŁATA"
    Mimo wszystko z pozdrowieniami.

  • 10. Data: 2003-12-29 20:31:55
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Dec 2003 20:15:49 +0100,
    osoba podpisana: sas <s...@p...pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > nie rozumiesz różnicy między operacją o nazwie "PŁATNOŚĆ" a "WYPŁATA"

    No właśnie o tym mówię. NIe jest to "rozbój w biały dzień"[1] tylko
    operacja pod tytułem "wypłata w gotówki w obcych placówkach" i zostałeś
    za to obciążony zgodnie z cennikiem.

    KJ

    PS. Odrębną sprawą jest informowanie o tym (że "płatność" kartą w
    okienku pocztowym jest operacją gotówkową) przez banki. Ze znanych mi
    banków jedynie Citi uczulał na to swoich klientów. Czy i jak informuje o
    tym poczta to nie wiem, bo na pocztę chodzę jedynie po listy/paczki.

    [1] - abstrahując od poziomu opłat za tego typu operacje w polskich
    bankach.

    --
    Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
    -- Mike Coleman