  • 1. Data: 2018-12-15 11:11:49
    Temat: Udowadnianie faktu dokonania zapłaty
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Ostatnio nagminnie idioci w bankach likwidują pełną informację o
    przelewach na wszelkich zestawieniach operacji na kontach. Idioci
    w Eurobanku zrobili to bardzo dawno. W Aliorze - ostatnio.
    (Nieliczne banki, które jeszcze tego nie zrobiły, pewnie ulegną
    naciskowi idiotów i też to zrobią przy pierwszej okazji - czyli
    gdy tylko uznają, że trzeba "unowocześnić interfejs.")
    Gdy człowiek skarży się, że w zestawieniu nie widać kto był
    nadawcą przelewu, albo numeru konta, albo jeszcze czegoś, bank
    odpowiada "przecież można kliknąć dany przelew"...
    Skutek jest taki, że albo trzeba wygenerować indywidualny pdf dla
    przelewu, albo nie ma się kompletu danych.
    Generowanie potwierdzenia przelewu na zapas w jakiejkolwiek formie
    jest oczywiście kłopotliwe i zbędne - tak długo, jak się ma
    możliwość zrobienia tego wtedy, gdy to jest naprawdę potrzebne.
    Zatem normalnie tego nikt nie robi - bo po co? Można w każdej
    chwili zrobić to dla tej operacji, której potwierdzenie jest nam
    potrzebne.
    Pomijam tu mniejszy problem (bo on nie jest charakterystyczny dla
    wszystkich użytkowników kont bankowych), związany z odszukaniem *z
    którego banku* zrobiliśmy przelew, co wcale nie musi być proste...

    Ale co zrobić, jak się przestaje być posiadaczem konta w banku?

    Generowanie pdf-ów potwierdzeń wszystkich przelewów na zapas jest
    raczej mało wygodne, gdy z bankiem się rozstajemy - czy to
    dlatego, że przestajemy go lubić, czy też dlatego, że likwiduje
    obsługę rachunków wykorzystywanego przez nas typu (na przykład
    likwiduje rachunki niefirmowe, jak to zrobił Volkwagen Bank
    Direct, przy okazji "połączenia z macierzą"). Zwłaszcza, że wtedy
    dotyczy to zwykle dłuższego okresu. Mało kto ma na to ochotę.

    A tu nagle okazuje się, że musimy udowodnić, że zapłaciliśmy za coś...

    Co robić? Jak żyć?

    witrak()

  • 2. Data: 2018-12-15 11:34:40
    Temat: Re: Udowadnianie faktu dokonania zapłaty
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > Ostatnio nagminnie idioci w bankach likwidują pełną informację o
    > przelewach na wszelkich zestawieniach operacji na kontach. Idioci w
    > Eurobanku zrobili to bardzo dawno. W Aliorze - ostatnio. (Nieliczne

    Eee. Kiedy w aliorze?
    Pobrałem wyciąg za listopad i tam są wszystkie dane (a jeśli czegoś nie
    widzę, to prosze o pokazanie)

    Czy może chodzi Ci o zestawienie transakcji przez www?

    KJ

    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

  • 3. Data: 2018-12-15 13:37:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-12-15 o 11:11, witrak() pisze:

    > Ale co zrobić, jak się przestaje być posiadaczem konta w banku?

    Zapominasz o innym problemie - kiedy znika historia.
    Rok temu chciałem sobie wygenerować pdf-y spłat kredytu (BZWBK) i się
    okazało, że w historii mogę tylko wygenerować za 3 lata wstecz.
    Starszych już nie ma.
    Kiedyś czytałem, że banki mają obowiązek udostępniać historię tylko za 3
    lata, ale wydawało mi się że nie są takie wredne.
    P.G.

  • 4. Data: 2018-12-15 13:46:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 15 grudnia 2018 13:37:08 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Kiedyś czytałem, że banki mają obowiązek udostępniać historię tylko za 3
    > lata, ale wydawało mi się że nie są takie wredne.

    Obowiązek to mają udostępniać 3 ostatnie wyciągi MIESIĘCZNE - i to wszystko. Cała
    reszta to dobra wola.
    Wyciągi należy pobierać i archiwizować - i tam jest wszystko, więc, @OP, szukaj w
    wyciągach, będzie wszystko, a nie w tzw. "historii".
    Kiedyś mnie db zaskoczył, szukałem operacji-opłaty, pamiętam kwotę, biorę filtr - nie
    ma. Daję full - i zonk, historia bodajże od 2014, a operacja grudzień 2013. Wtedy
    właśnie mi bank odpowiedział, co musi (j.w.), ale że mnie lubią to uzupełnili mi
    historię do założenia konta.

  • 5. Data: 2018-12-15 13:56:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-15, witrak() <w...@h...com> wrote:

    [...]

    > Co robić? Jak żyć?

    Wygenerować sobie listę transakcji do Excel/CSV?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 6. Data: 2018-12-15 19:29:51
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2018-12-15 13:56, Wojciech Bancer wrote:> On 2018-12-15,
    witrak() <w...@h...com> wrote:

    > [...]
    >
    > Wygenerować sobie listę transakcji do Excel/CSV?
    > Sądzisz, że (potencjalnie niezaspokojony) wierzyciel, albo sąd,
    zadowoli się wpisem w moim Excelu?

    witrak()

  • 7. Data: 2018-12-15 19:47:45
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-15, witrak() <w...@h...com> wrote:

    [...]

    > Sądzisz, że (potencjalnie niezaspokojony) wierzyciel, albo sąd,
    > zadowoli się wpisem w moim Excelu?

    Sądzę że niezależnie od tego co mu prześlesz i tak zrobi cross-referencję
    ze swoim systemem bankowym. Więc tak, jest szansa że Excel wystarczy jak
    będzie zawierał komplet informacji wystarczających do wyszukania przelewu
    "po drugiej stronie".

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2018-12-15 19:48:28
    Od: "n" <...@...e>

    Generalnie, to jest problem jak opisuje OP.
    Excel czy inny csv może stanowić dowód, ale jeżeli ktoś będzie chciał zaprzeczyć, to
    przynajmniej będzie można wiedzieć, za który miesiąc i rok prosić bank o papierową
    kopię wyciągu - za opłatą 30 zł lub podobnie horrendalnej kwoty.
    Poza tym wierzyciel podobnie jak Ty może mieć problem ze swoimi wyciągami i może nie
    wiedzieć, że mu zapłaciłeś.

    -----

  • 9. Data: 2018-12-23 16:35:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 15 Dec 2018 13:37:14 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Rok temu chciałem sobie wygenerować pdf-y spłat kredytu (BZWBK) i
    > się
    > okazało, że w historii mogę tylko wygenerować za 3 lata wstecz.

    Bo trzeba używać mBank a nie wynalazki bankowe.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-12-23 16:37:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 15 Dec 2018 11:11:49 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:
    > Gdy człowiek skarży się, że w zestawieniu nie widać kto był
    > nadawcą przelewu, albo numeru konta, albo jeszcze czegoś, bank

    Nie rozumiem, a co widać w zestawieniu?
    Samą kwotę?

    --
    Marek