  • 1. Data: 2018-12-14 11:15:32
    Temat: ING a akcje Banku Slaskiego.
    Od: "n" <...@...e>

    Obiło mi się o uszy, że w tym roku ING rozsyłał informacje do posiadaczy resztówek
    akcji po Banku Śląskim, znajomej wyliczyli wartość około 6 tys. zł (nie wiem za ile
    akcji, czy może tyle być za 3 szt.).
    Czy coś ktoś wie bliżej?

  • 2. Data: 2018-12-14 11:32:37
    Temat: Re: ING a akcje Banku Slaskiego.
    Od: "n" <...@...e>

    Oj, nie sprawdziłem, że to chyba te same akcje, na dziś kurs 186 zł/szt.
    https://stooq.pl/q/?s=ing&c=mx&t=l&a=lg&b=0
    Ale ciekawi mnie, czy ING coś w tym roku rozsyłał do posiadaczy akcji, jakieś
    wezwania?

  • 3. Data: 2018-12-14 12:10:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "n" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >zł/szt.
    >https://stooq.pl/q/?s=ing&c=mx&t=l&a=lg&b=0
    >Ale ciekawi mnie, czy ING coś w tym roku rozsyłał do posiadaczy

    Wezwanie bylo, ale w 2001

    https://dziennikpolski24.pl/ing-wzywa-do-sprzedazy-a
    kcji-banku-slaskiego/ar/2328884

    I takie wezwania chyba sa publiczne, zna w ogole gieldowa spolka
    swoich udziałowcow, zeby moc im cokolwiek rozeslac ?

    J.

  • 4. Data: 2018-12-14 12:44:56
    Od: "n" <...@...e>

    No wiesz, jeżeli akcjonariusze są uprawnieni do brania udziału w walnym zgromadzeniu,
    to zna.
    Ale na ile szczegółowo?

    -----

  • 5. Data: 2018-12-14 13:04:43
    Od: w...@g...com

    W dniu piątek, 14 grudnia 2018 11:15:34 UTC+1 użytkownik n napisał:
> [...]
    akcji po Banku Śląskim, znajomej wyliczyli wartość około 6 tys. zł (nie wiem za ile

    To nie chodziło o resztówki, ani o wezwanie. Były rozsyłane pisma z przypomnieniem do
    osób, które na przełomie 1993/1994 roku zakupiły akcje w ofercie publicznej Banku
    Śląskiego, a potem nic z nimi nie zrobiły, tzn. akcje spoczywały przez cały czas w
    rejestrze sponsora emisji. Na skutek redukcji zapisów każdy inwestor otrzymał po 3
    akcje, jednak w roku 2011 nastąpił split w stosunku 1:10 i z 3 akcji zrobiło się 30.
    Z kolei cena jednej akcji na początku tego roku wynosiła ok. 200 zł i stąd kwota 6
    tys. zł podana w piśmie z banku.

  • 6. Data: 2018-12-14 17:44:34
    Od: "n" <...@...e>

    Wielkie THX :-))
    A jesli akcje znalazły się w jednym z biur maklerskich (konkretnie wówczas BM WBK) i
    od 20 lat posiadacz akcji nie kontaktował się z tym biurem, a zmienił adres i zapewne
    z tej przyczyny nie otrzymywał żadnej korespondencji?
    Ciekawe też, czy po 20 latach akcje z rachunku w biurze maklerskim nie przepadły ?

    -----

  • 7. Data: 2018-12-14 18:04:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 14 grudnia 2018 17:44:38 UTC+1 użytkownik n napisał:

    > Ciekawe też, czy po 20 latach akcje z rachunku w biurze maklerskim nie przepadły ?

    Raczej zapytaj, ile narosło opłaty za prowadzenie rachunku maklerskiego. Hmm, może w
    regulaminie jest o tym, że w takim wypadku akcje są przymusowo sprzedawane na spłatę
    - a szukać właściciela zaczną dopiero jak sprzedadzą już wszystko?
    Ja tak wspaniale wyszedłem na pomyśle "dematerializacji" świadectw udziałowych, a
    potem ich zamiany na akcje NFI. Miałem chyba 4 takie świadectwa, przez 4 lata
    płaciłem za rachunek maklerski w pekao, gdzie leżały one, a potem akcje NFI - a jak w
    końcu te akcje sprzedałem, to z ponad 50% nich miałem okrągłe 0, bo wszystko zjadła
    prowizja, a to, co dostałem z pozostałych, to było mniej więcej tyle, ile przez te 4
    lata zapłaciłem za rachunek maklerski :(

  • 8. Data: 2018-12-14 18:20:23
    Temat: Koszty rachunku maklerskiego w (BZ) WBK przez 20 lat
    Od: "n" <...@...e>

    To miało być następne pytanie ;-)
    Przy wartości 6 tys. zł za 3 szt. akcji może na prowizję za 20 lat by starczyło?
    Dobre pytanie: ujawniać się, czy nie ujawniać?

    Ma ktoś rachunek maklerski w BZWBK? Czy i jaka jest stała opłata miesięczna?

    -----

  • 9. Data: 2018-12-14 20:33:41
    Od: zaqu <r...@g...com>

    brak opłat za prowadzenie rachunku (wymagane jest przeprowadzenie co najmniej jednej
    transakcji w miesiącu. W przypadku braku wymaganej transakcji pobierana jest opłata w
    wysokości 6 złotych od Klientów z dostępem do serwisu internetowego i 10 złotych od
    Klientów bez dostępu do serwisu internetowego);

    Jeśli ktoś nie logował się i nie korzystał przez 20 lat i był brak transakcji to masz
    minimum 72 zł (lub 120 ) rocznie. To masz 1440 lub 2400 zł kosztów. To z aktualnej
    taryfy, nie wiem jakie opłaty były wcześniej.

  • 10. Data: 2018-12-14 20:40:54

    A BM samo z siebie nie zamykało nieaktywnych rachunków?

    -----