  • 11. Data: 2002-03-04 19:40:55
    Temat: Re: UWAGA na kredyty w VW BANK !!!
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Marek Bledko" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Od 14 listopada 2001 VW Bank OBNIZYL oprocentowanie o 1%
    > na 16,9% ale TYLKO NA NOWO ZAWIERANE kredyty !!!.
    > Moje interwencje pisemne i telefoniczne nic nie daly.
    > Bank ignoruje wszelkie zasady wspolzycia spolecznego
    > i ignorancko odmawia obnizenia stop kredytu, wychodzac z zalozenia
    > ze klient juz zlapany to nasz klient, ktorego mozna doic.

    Weź kredyt w innym banku, spłać z niego Volkswagena i adieu.

    > Byc moze pomogl by w tej sprawie arbiter bankowy.
    > Nie wiem jednak jak dokladnie sformulowac zarzuty.

    Jeśli w umowie nie masz jakiegoś punktu zaczepienia, to może Ci być
    trudno. Acz fakt, że nowi klienci mają taniej, może mogłby być podstawą
    do oskarżenia o nierzetelne traktowanie.

    W sumie, zgłoszenie takiej sprawy do arbitra większych szans na
    wygranie IMHO nie daje ale na pewno pomogłoby ładnie nagłośnić sprawę.

    > Pewnie zaczekam az splace kredyt i wystapie o zwrot roznicy
    > uzyskanej przez Bank z powodu zawyzonego oprocentowania.

    W to zupełnie nie wierzę. Jeśli zależy Ci na zaoszczędzeniu pieniędzy,
    to raczej próbuj wziąć kredyt gdzie indziej i spłacać.

    --
    ( Marcin Kasperski | A reusable framework that is developed by itself will )
    ( http://www.mk.w.pl | probably not be very reusable. (Martin) )

  • 12. Data: 2002-03-05 00:07:57
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > A gdyby tak powolac sie na:
    > Kodeks cywilny.
    > Art. 358 1.

    Pudlo. Waloryzacja sadowa (tak to sie nazywa) dotyczy "troche" innych
    sytuacji...

    > Tylko czy wysokość odsetek by pod ten art. podchodzila ?

    Absolutnie nie.

    Trafiles w sedno. Zlapali naiwnego (bez obrazy) klienta to go "doja". To
    wlasnie jest ich polityka. Robia promocje ze np. przez 3 lub 6 miesiecy
    bedzie 0,5% p.a., a pozniej dopiero sie zaczyna... Sprobuj inne banki
    sklonic do obnizenia % hahaha. Pewnie RPP tez chcialaby znac takie
    sposoby...

    > Weź kredyt w innym banku, spłać z niego Volkswagena i adieu.

    Jedyne mozliwe wyjscie. Tylko zobacz dobrze umowe, bo widzialem juz pare
    takich w ich wykonaniu i jest b.duzo ukrytych roznego rodzaju oplat,
    prowizji itd. Nie bedzie latwo sie uwolnic :(( Citi przy tym to pecha.

    Bardziej sad antymonopolowy.

    Mowie od razu - nie ma szans. Wiem ze to banal, ale trzeba czytac co sie
    podpisuje.
    pzd

    Ps. DWBH nie jestes pierwszy, znam co najmniej 6 takich osob z tym samym
    problemem i takiej samej opinii o tym banku.

  • 13. Data: 2002-03-05 11:05:47
    Od: "Mariusz A. Jasinski" <N...@p...onet.pl>

    >"Mariusz A. Jasinski" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    >Tylko czy wysokość odsetek by pod ten art. podchodzila ?

    mozna probowac, wydaje sie logiczne, jednak mysle ze aribter nie wezmie tego na
    siebie, a watpie aby chcialo sie komus z taka sprawa isc do sadu :-(

    sensownie jest to naglosnic w prasie, wyslac listy do paru gazet o takich
    praktykach, moze dziennikarze cos wskuraja ....

    w praktyce najbardziej sensowne wydaje mi sie to co MK proponuje:
    wziecie tanszego kredytu w innym banku

    MJ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl