  • 1. Data: 2002-03-03 21:48:11
    Temat: UWAGA na kredyty w VW BANK !!!
    Od: "Marek Bledko" <m...@p...onet.pl>

    Witajcie !

    Chcialbym ta droga ostrzec innych potecjalnych klientow
    przed praktykami stosowanymi przez Volkswagen Bank Polska.
    Otoz kupilem samochod w sierpniu ur. korzystajac z kredytu
    w VW Bank. Podpisalem umowe na oprocentowanie w PLN wg
    zmiennej stopy procentowej. Wowczas wynosila ona 17,9%
    w skali rocznej dla samochodow nowych, dla kredytow
    zawieranych na okres 18 miesiecy.
    Od 14 listopada 2001 VW Bank OBNIZYL oprocentowanie o 1%
    na 16,9% ale TYLKO NA NOWO ZAWIERANE kredyty !!!.
    Moje interwencje pisemne i telefoniczne nic nie daly.
    Bank ignoruje wszelkie zasady wspolzycia spolecznego
    i ignorancko odmawia obnizenia stop kredytu, wychodzac z zalozenia
    ze klient juz zlapany to nasz klient, ktorego mozna doic.
    Oczywiscie zapisy bezposrednie w umowie i regulaminie nie
    daja mi pewnosci wygrania sprawy na drodze sadowej.
    Dlatego chcialbym ostrzec innych klientow przed tym Bankiem !
    Byc moze pomogl by w tej sprawie arbiter bankowy.
    Nie wiem jednak jak dokladnie sformulowac zarzuty.
    Pewnie zaczekam az splace kredyt i wystapie o zwrot roznicy
    uzyskanej przez Bank z powodu zawyzonego oprocentowania.
    Mam nadzieje ze jak sie uda to tak postapia wszyscy inni
    klienci tego Banku.

    Dodatkowo przytocze kilka faktow, ktore wykazuja jak duze zyski
    Bank moze sobie wypracowac naszym kosztem.
    W regulaminie Banku jest mowa, ze Bank "jest uprawniony do zmiany
    oprocentowania" jesli wskazniki EURIBOR i WIBOR dla depozytow
    3-miesiecznych wzrosna o wiecej niz 0,5 punktu procentowego.
    Co to jest wskaznik WIBOR ?
    Otoz jest to oprocentowanie po jakim banki udzielaja
    pozyczek innym bankom.
    Otoz w sierpniu ur. wskaznik WIBOR 3-mies. wynosil 15,5%.
    Obecnie wynosi 10,2%.
    Czyli obnizyl sie o ponad 5%. Te 5% to jest czysty ponadnormatywny
    zysk Banku, poniewaz od tamtego okresu procentowanie mojego
    kredytu stoi na stałym poziomie, pomimo umowy podpisanej
    na oprocentowanie wg stawki zmiennej.

    Poniewaz w rozmowie telefonicznej pracownik Banku stwierdzil,
    ze decyzje o zmianie oprocentowania podejmuje zarzad Banku,
    ktory bierze pod uwage rozne czynniki (to ze musi obnizyc
    oprocentowanie dla nowych umow bo nie znajdzie klientow a nie
    musi dla juz zawartych bo i tak mu nie uciekna) to musi sie liczyc
    takze z niezadowoleniem takich klientow jak ja. Byc moze zyski
    nadzwyczajne byly duzo wazniejsze od protestow niezadowolonych
    klientow.

    Marek

  • 2. Data: 2002-03-04 09:54:30
    Temat: Re: UWAGA na kredyty w VW BANK !!!
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > takze z niezadowoleniem takich klientow jak ja. Byc moze zyski
    > nadzwyczajne byly duzo wazniejsze od protestow niezadowolonych

    Jednym slowem Ciebie juz stracil jako potencjalnego klienta. A twoim listem
    pewnie pare osob tez sie zniechecilo. I dobrze!

  • 3. Data: 2002-03-04 10:11:30
    Od: "Mariusz A. Jasinski" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >zawieranych na okres 18 miesiecy.
    >Od 14 listopada 2001 VW Bank OBNIZYL oprocentowanie o 1%
    >na 16,9% ale TYLKO NA NOWO ZAWIERANE kredyty !!!.

    Pociesze sie, to jest standard w rzonych firmach ratalnyc
    i tego typu kredytach sprzedawanych bezposrednio w sklepie/salonie.

    >W regulaminie Banku jest mowa, ze Bank "jest uprawniony do zmiany
    >oprocentowania" jesli wskazniki EURIBOR i WIBOR dla depozytow
    >3-miesiecznych wzrosna o wiecej niz 0,5 punktu procentowego.

    i jak widac bank celowo nie napisal: "zostanie zmienione jesli cos tam",
    oprocentowanie Twojego kredytu nie jest SCISLE zwiazane z tym WIBOR-em,
    sadze, ze nic nie wskurasz, bank NIE zobowiazal sie ze MUSI zmienic
    oprocentowanie, moze ale nie musi

    >Co to jest wskaznik WIBOR ?

    wskaznik oprocetowania lokat miedzybankowych w Polsce

    >Otoz w sierpniu ur. wskaznik WIBOR 3-mies. wynosil 15,5%.

    dla lokat 3-miesiecznych

    MJ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-03-04 10:22:57
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Bledko" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Od 14 listopada 2001 VW Bank OBNIZYL oprocentowanie o 1%
    > na 16,9% ale TYLKO NA NOWO ZAWIERANE kredyty !!!.

    W motoryzacji idzie cienko, to chcą zarobić na kredytach.
    Dla przykładu OPEL wyszedł na plus dzięki zyskom z OPEL Banku, gdy
    produkcja samochodów przyniosła straty.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-03-04 12:18:44
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Mariusz A. Jasinski" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > oprocentowanie Twojego kredytu nie jest SCISLE zwiazane z tym WIBOR-em,
    > sadze, ze nic nie wskurasz, bank NIE zobowiazal sie ze MUSI zmienic

    A gdyby tak powolac sie na:

    Kodeks cywilny.
    Art. 358 1. (117)
    § 3. W razie istotnej zmiany siły nabywczej pieniądza po powstaniu
    zobowiązania, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami
    współżycia społecznego, zmienić wysokość lub sposób spełnienia świadczenia
    pieniężnego, chociażby były ustalone w orzeczeniu lub umowie.

    http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=&i
    d=67&pg=16

    Tylko czy wysokość odsetek by pod ten art. podchodzila ?

    Kamil
    c...@h...pl

  • 6. Data: 2002-03-04 13:22:24
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Od dzisiaj w Volkswagen Bank Polska SA obowiązuje niższe oprocentowanie nowo
    zwieranych umów kredytowych w złotych i euro.
    Bank obniżył oprocentowanie w związku ze zmianą stóp procentowych przez Radę
    Polityki Pieniężnej.
    Kredyty złotowe na zakup nowych samochodów są oprocentowane, w zależności od
    okresu trwania kredytu, od 13,9 do 17,9%. Prowizja bankowa wynosi 2-4% kwoty
    kredytu.
    Bank kredyty na samochody używane oferuje z oprocentowaniem od 14,9 do
    18,9%. Prowizja bankowa wynosi 3,5-4,5% kwoty kredytu.
    W przypadku kredytów w euro na samochody nowe oprocentowanie wynosi od 7,9
    do 10,4%. Bank pobiera prowizję w 2-4,5% kwoty kredytu.
    Kredyty w euro na samochody używane są oprocentowane od 8,9 do 11,4%. W tym
    przypadku prowizja bankowa wynosi 3,5-4,5% kwoty kredytu. (AN)

    (WP)

  • 7. Data: 2002-03-04 13:44:41
    Od: "|nz_Mamon" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > zwieranych umów kredytowych w złotych i euro.
    > Bank obniżył oprocentowanie w związku ze zmianą stóp procentowych przez

    czytam to i naprawde gleboko sie zastanawiam, kto decyduje sie na TAKA
    oferte...
    parafrazujac, nalezaloby uznac, ze kolo oferty to nawet nie lezalo...
    nie znam VWB, ale zakladam, ze ich klientami sa "leniwce" (przepraszam za
    okreslenie), ktore cenia sobie mozliwosc zalatwienia formalnosci na
    miejscu...
    bo jak znalezc wytlumaczenie niepojscia np do takiego PKOBP, czy
    jakiegokolwiek innego pobliskiego - mysle i mysle... wymyslec nie moge...
    nie od dzisiaj mowi sie, ze "biednego nie stac na stary samochod", a "zadne
    pieniadze nie sa male"...

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-03-04 13:45:45
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    > Od dzisiaj w Volkswagen Bank Polska SA obowiązuje niższe oprocentowanie
    nowo
    > zwieranych umów kredytowych w złotych i euro.

    Ech,

    Przeciez to ^ dotyczy nowych umow. Stare stoja w miejscu

    Pete

  • 9. Data: 2002-03-04 14:18:18
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "|nz_Mamon" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > bo jak znalezc wytlumaczenie niepojscia np do takiego PKOBP, czy
    > jakiegokolwiek innego pobliskiego - mysle i mysle... wymyslec nie moge...

    W banku samochodowym masz kredyt w pół godziny bez zaświadczeń, a inne
    banki może i tańsze, ale dla cierpliwych i o zdrowych nogach :).

  • 10. Data: 2002-03-04 16:23:58
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Hej,

    a moze po prostu wez kredyt w innym banku na godziwy procent, splac VW i im
    ładnie podziekuj ?

    Robcio