  • 21. Data: 2023-06-08 09:03:32
    Temat: Re: USA nie zbankrutują
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Może na dyskusyjnych grupach jest kilku Trybunów -- lub
    > cierpisz na ,,zwielokrotnienie jaźni''... ;)

    Może jest. Niedawno jakiś oszczerca zarzucił mi (Trybunowi) niemoralność
    na "Polityce" a tak się składa że ja na tą grupę nie zaglądałem od
    jakichś 15lat, od czasu gdy zostało tam już tylko kilku płatnych
    agitatorów..

  • 22. Data: 2023-06-08 09:04:38
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 07.06.2023 o 21:47, Animka pisze:

    > Nie  wnikam w szczególy, ale w Twoich postach wyraźnie wszystko rzuca
    > się w oczy.

    Ale co się rzuca? Np rzetelna ocena faktów?

  • 23. Data: 2023-06-08 09:06:00
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Nie kandyduję i nie zamierzam...

    Ale decydentom w tym kraju z pewnością byś się spodobał. I zresztą nie
    tylko w Polsce.

    > 3/4 tysiąca lat Moskwa prowadzi politykę Dołgorukiego...

    Nie masz nic prawdziwego na poparcie tej tego. Agresję Rosji wymyślili
    autentyczni agresorzy a Ty tylko po nich powtarzasz.

    > egzorcysta... ;)

    > Polacy prześcigają się w swej antyrosyjskości czy rusofobiach...
    > (nie widzę politycznej partii, która by nie oskarżała innych o rusofilię)

    Na pocieszenie można powiedzieć że nie tylko Polacy, robią to wszyscy
    zależni od wielkiego "brata".

    > Nie słyszałeś o drugiej wojnie światowej? -- wywołanej
    > w znacznym stopniu przez Moskwę?

    Sporo do jej globalizmu dołożyły Stany,. Z pewnością jak większość
    sądzisz że były one  niewinną ofiarą Japońców, tymczasem prowadzili oni
    kampanię przeciw Japonii mniej więcej jak obecnie wobec Rosji na długo
    przed Pearl Harbor.

    > Polska...

    To że Tobie zrobili dobrze to wcale nie znaczy że można to odnieść do
    Polski.

    > Ochrona przed Moskwą.

    Pieprzysz dla samego pieprzenia.

  • 24. Data: 2023-06-08 13:35:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Trybun <M...@j...cb> writes:

    > Co to znaczy? Jeżeli masz jakieś przykłady na ruską agresje
    > niezwiązaną z samoobrona konieczną to chętnie się z nią zapoznam.
    > Powiem więcej, Rosja nie zrobiła niczego czego ja bym nie zrobił będąc
    > na miejscu Putina  wobec narastającej agresji zachodu.

    Taaaak, jasne. Patrzyłeś kiedyś na mapę?
    Takie np. prawo do samostanowienia to pewnie "bzdet"? Ruski drenaż ZSRR
    żeby w Moskwie i Leningradzie żyło się nieco lepiej, i żeby w kluczowych
    punktach (NRD, Korea Płn albo inna Kuba, a teraz Ukraina) utrzymać
    przyczółki, to pewnie fikcja? Jawnie utrzymywana doktryna o zaprowadzeniu
    rewolucji "aż do Lizbony" - bez przerwy od ponad 100 lat - to tylko taka
    retoryka wewnętrzna? Finansowanie m.in. partii antyeuropejskich
    i komunistycznych. II WŚ.

    "Samoobrona konieczna": "podbijmy cały świat, wtedy będziemy bezpieczni".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 25. Data: 2023-06-09 15:33:25
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 cze 2023 o 13:35, Krzysztof Halasa pisze:

    > Taaaak, jasne. Patrzyłeś kiedyś na mapę?
    > Takie np. prawo do samostanowienia to pewnie "bzdet"? Ruski drenaż ZSRR
    > żeby w Moskwie i Leningradzie żyło się nieco lepiej, i żeby w kluczowych

    Rosja to ~(Moskwa&Petersburg)+kolonie. ;)

    > punktach (NRD, Korea Płn albo inna Kuba, a teraz Ukraina) utrzymać

    Teraz Kuba przepływa pod chińską kuratelę?

    > przyczółki, to pewnie fikcja? Jawnie utrzymywana doktryna o zaprowadzeniu
    > rewolucji "aż do Lizbony" - bez przerwy od ponad 100 lat - to tylko taka

    Miedwiediew raz za razem prawi o >>ruskim mirze<< 'od Lizbony po
    Władywostok'. [niemal jak ja -- 'o Rzeczpospolitej od Finlandii
    po Bałkany i od Łaby po Borodino'... ostatecznie mogę ulec?...
    może zgoda zapanuje, gdy będzie to 'Rzeczpospolita od Finlandii
    po Bałkany i od Borodino po Łabę'... mnie uczyli, że ważne jest
    wyraźne i odważne nakreślenie krzyża, nie zaś zwrotne detale
    -- wschód-zachód czy zachód-wschód... ważne są kierunki...]

    > retoryka wewnętrzna? Finansowanie m.in. partii antyeuropejskich
    > i komunistycznych. II WŚ.

    Rosja to świat nastawiony głównie na wojnę! --- nie na pokojowy
    rozwój! Na domiar złego Moskale twierdzą, że prowadzą ,,ostatni
    bój'', po którym skończy się ,,krwawy trud'...

    Jeśli tym razem Moskwa nie ulegnie drastycznym rozbrojeniom
    i okrojeniom -- kolejna wojna może naprawdę być jedną z ostatnich...

    https://adventureua.com/pl/tour/museum-of-strategic-
    missile-forces

    Powyżej przeszłość. Przyszłość jest ,,lepsza''...

    https://youtu.be/d6duH9m232g?t=1678

    -=-

    Trybun najwyraźniej nie widzi problemu w tamie czy rurociągu
    z amoniakiem. Wg mnie to terrorystyczne metody -- zabronione
    nawet podczas prowadzenia wojen.

    > "Samoobrona konieczna": "podbijmy cały świat, wtedy będziemy bezpieczni".

    Jak z BMussolinim -- będę terroryzował, póki nie otrzymam władzy,
    by zaprowadzić zamordyzm...

    -=-

    Warto rzucić okiem na stepowe ludy rosyjskie -- namioty, Łady,
    prądotwórcze agregaty i smartfony...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

    Postscriptum: U mnie znów padał deszcz -- w qchni...

  • 26. Data: 2023-06-09 16:24:17
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 cze 2023 o 09:06, Trybun pisze:

    > Ale decydentom w tym kraju z pewnością byś się spodobał.
    > I zresztą nie tylko w Polsce.

    Znasz ich gusty?

    > Nie masz nic prawdziwego na poparcie tej tego.

    Trybunie -- cała historia Rosji jest agresją oraz
    sięganiem po nowe ziemie z nowymi niewolnikami!

    Zauważ choćby, że granice na Zachodzie nie przesuwają
    się -- tak jak granice Moskwy!

    > Agresję Rosji wymyślili autentyczni agresorzy
    > a Ty tylko po nich powtarzasz.

    Ubiegłoroczny napad na Ukrainę też jest zmyślony?

    Ludzkiego życia nie starczy do opisania wszystkich
    agresywnych wojen prowadzonych przez Moskwę!

    Nawet IIWW to obrona, bez której byłby atak na III Rzeszę.
    Rosyjskie wojska były ustawione w ofensywnych szykach...
    Przed rozpadem ZSRR PRL miała uderzyć na Fortynbrasa? ;)

    BTW Fortynbrasa -- IIWW kończyła się, gdy na duńskie domy
    spadły radzieckie bomby... W obronie przed Duńczykami?

    Może wytrzeźwiałka... Albo raczej kilkuletni pobyt w Rosji, ale
    nie na partyjnym stołeczku w Moskwie, lecz w łagrze GUŁagu... ;)

    > Na pocieszenie można powiedzieć że nie tylko Polacy, robią
    > to wszyscy zależni od wielkiego "brata".

    Problem w tym, że od USA są ogólnie uzależnieni wszyscy -- łącznie z
    Moskwą.

    > Sporo do jej globalizmu dołożyły Stany,.

    Z tym też zgadzam się.

    > Z pewnością jak większość sądzisz że były one niewinną ofiarą
    > Japońców, tymczasem prowadzili oni kampanię przeciw Japonii
    > mniej więcej jak obecnie wobec Rosji na długo przed Pearl Harbor.

    Owszem -- w obronie Chin czy Mandżurii. USA nakładały sankcje na
    Japonię, odsuwały Japonię od surowców, izolowały itd... Nie tylko
    Amerykanie -- Liga Narodów także...

    > To że Tobie zrobili dobrze to wcale nie znaczy że można to
    > odnieść do Polski.

    > Pieprzysz dla samego pieprzenia.

    -=-

    Dlaczego niepatriotycznie inwestujesz w Motorolę -- zamiast
    w rosyjskich producentów telefonów? Dlaczego korzystasz
    z internetu? -- zachodniego wymysłu... Itd...

    -=-

    Europie grozi zalanie -- nie Rosjanie, lecz Norwegowie czy
    Niderlandczycy potrafią zbudować ochronną tamę... Rosjanie
    ani kerczeńskiego mostu nie zbudowali samodzielnie, ani
    podwodnego okrętu nie wydobyli swoimi siłami... Mocni są
    głównie w niszczeniu -- nie w budowaniu... Mają własnych
    naukowców -- ale głównie takich jak Pietia Gorias. ;)

    Nauka jest głównie domeną żydów -- jakże nielubianych przez carów...

    Mówią Czarnoksiężnicy, że świat pękł na dwoje
    I jednym dane w słońcu żyć, a innym w mroku,
    https://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/trol
    le/

    Mroki niewiedzy, zabobony, mentalna nicość...

    -=-

    Szczepiłeś się Sputnikiem czy Moderną bądź Pfizerem?
    Na co dzień łykasz medykamenty zachodniej produkcji -- czy moskiewskiej?
    Wybrałbyś zachodni samochód -- czy Ładę, gdybyś miał taki wybór?
    Moskwicze, Pabiedy, Wołgi -- były wzorami zachodnich aut czy
    były wzorowane na zachodnich autach?...

    W rakietach Rosjanie są mocni na tle innych narodów -- to niestety
    prawda. W kłamstwach -- są jeszcze mocniejsi.

    Moskwa nie potrafi zagospodarować swych ziem -- sięga od wieków po
    kolejne! Używasz sedesu? Bieżącej wody w ogóle? -- po co?!? Toż to
    ewidentne zło!!! Należy żyć dla pracy i dla cara!!! Żyć, czy raczej
    umierać -- choćby w smrodzie Magnitogorska...

    https://naszemiasto.pl/magnitogorsk-poradziecki-kosz
    mar-tu-nie-ma-zdrowych/ar/c1-4460564

    Lubisz wypady za miasto? -- po co?!??!
    Miasta trzeba pozamykać -- przed szpiegami!!!

    -=-

    Zachód nie jest święty? -- owszem, ale zachodnie bolączki sprzed
    setek lat Moskale przeżywają dzisiaj...

    -=-

    Rosjanie mogliby dziś zużywać nadmiary swej życiowej energii [w znacznej
    mierze efekty hormonalnych problemów] w Kanadzie -- gasząc pożary!
    Mogliby zaludniać inne planety, mogliby bronić świat przed
    niekorzystnymi zmianami klimatu -- tymczasem (jak za dawnych
    lat czy stuleci) terroryzują świat swoją ,,walecznością''...

    Zniszczeń niech żąda - kto w sobie ma nicość
    https://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze/niec
    h/

    Pragniesz globalnego kataklizmu? -- nuklearnego czy choćby
    klimatycznego?! Rosja nieustannie zmierza q takiemu rozwiązaniu...

    -=-

    Rzadkością są wyjazdy zwykłych ludzi na stałe z USA czy zachodniej
    Europy do Rosji; natomiast z Rosji na Zachód -- zwykli ludzie
    wyjeżdżają chętniej... Wiesz, dlaczego tak jest? Dlaczego Putin
    buduje swój pałac zachodnimi rękami? Dlaczego Rosjanie budują
    swe jachty (a nawet okręty) w zachodnich stoczniach? Dlaczego
    rosyjska elektronika jest (jakby to określić) nieco ;) mniej
    nowoczesna?...

    Widzisz rozbudowaną sieć dróg na terenie Rosji?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 27. Data: 2023-06-11 10:46:45
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.06.2023 o 13:35, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > i komunistycznych. II WŚ.
    >
    > "Samoobrona konieczna": "podbijmy cały świat, wtedy będziemy bezpieczni".

    Byłeś w ZSRR? Ja byłem. Byłem także np. w NRD czy CSRS. I śmiem
    twierdzić że poziom życia w tych państwach był wyższy niż w ZSRR.
    Pytanie tylko co było przyczyną nędzy w Polsce, sowiecki drenaż
    gospodarki czy dywersja "S" wspomagana z zagranicy. Bo do czasów (lata
    70te) "S" w PRLu też się żyło w miarę znośnie.
    Jaka "doktryna" ZSRR, poza wydatnym wspomaganiem ruchów wyzwoleńczych
    (za co im zresztą chwała) w Afryce nie robił żadnych wrogich kroków w
    stosunku do krajów europejskich. Na tle tego zachodu wyglądał jak dziewica.
    Jakie przyczółki? Kto tu był i jest agresywny? Wojska ZSRR na Kubie to
    efekt rozmieszczenia atomówek w Turcji. Następnie zawarte "porozumienie"
    miało odwrócić ten proces, i co? - po ruskach na Kubie ani śladu a
    jankesi w Turcji maja się kwitnąco.  Itditp, a więc możesz napisać o
    czym ty w ogóle sobie gaworzysz, człecze zakłamanej, zełganej do cna
    propagandy?

  • 28. Data: 2023-06-11 10:47:28
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Widzisz rozbudowaną sieć dróg na terenie Rosji?

    Przepraszam, ale nie ma o czym gadać. Nie wiem nawet czy propozycja
    rzetelnej samooceny sytuacji  dla kogoś kto dobra człowieka i ludzkości
    rozpatruje w rozbudowie dróg ma jakikolwiek sens.

  • 29. Data: 2023-06-11 19:56:30
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 cze 2023 o 10:46, Trybun pisze:

    > Bo do czasów (lata 70te) "S" w PRLu też się żyło w miarę znośnie.

    Żyło się znośnie -- głównie kolejkami po jedzenie...

> [...]
    > (za co im zresztą chwała) w Afryce nie robił żadnych wrogich kroków
    > w stosunku do krajów europejskich. Na tle tego zachodu wyglądał jak

    Wielokrotnego użytku?

    > Jakie przyczółki? Kto tu był i jest agresywny? Wojska ZSRR na Kubie to
    > efekt rozmieszczenia atomówek w Turcji.

    Niezupełnie. To efekt błędnej polityki USA.
    (osamotniona i blokowana Kuba musiała prosić Moskwę o pomoc)
    Natomiast rozbrojenie Kuby połączono z rozbrojeniem Turcji.
    Ukrainiec (NChruszczow) był sprytnym graczem.

    Podobnie mogła zakończyć się nacjonalizacja Kanału Sueskiego.

    Podobne obawy mogą ocalić dziś Moskwę -- zbytnie osłabienie mogłoby
    zbytnio wbić Moskwę w Pekin, co może być postrzegana jako poważniejsze
    zagrożenie niż kolejne wskrzeszenie moskiewskiego imperium... Właśnie
    tego scenariusza obawiam się najmocniej -- setki lat ktoś miłosiernie
    ratował padająca Moskwę, by kolejne pokolenia płakały...

    - Potop szwedzki (mogło go nie być; zamiast tego konfliktu
    Rzeczpospolita mogła walczyć razem ze Szwedami przeciwko Moskwie;
    tymczasem wojować jej przyszło wówczas przeciwko: Brandenburgii,
    Szwecji i Rosji, co znacząco przyczyniło się do finalnego upadku
    polsko-litewskiego państwa w niedalekiej przyszłości)

    - wyprawa Wielkiej Armii Napoleona (który zakochał się w Aleksandrze)

    - wspieranie sowieckiej Rosji przez Anglików

    - zbrodniczy Drang nach Osten (zwany niekiedy ;) drągiem na osty)
    z jego makabrycznymi konsekwencjami

    Może jednak Mandżurowie z Pekinu zadowolą się jedynie odebraniem
    spornych ziem od Moskwy i nie wchłoną całej Rosji, lecz uczciwie
    podejdą do kwestii termonuklearnego rozbrojenia a Amerykanie nie
    będą bali się Moskali wasalnie podległych Pekinowi...

    > Następnie zawarte "porozumienie"
    > miało odwrócić ten proces, i co? - po ruskach na Kubie ani śladu
    > a jankesi w Turcji maja się kwitnąco.

    Znów niezupełnie. Turcja zadziwia -- współpracuje z Moskwą
    i zarazem zestrzeliwuje rosyjski samolot...

    https://youtu.be/PgtyHTVuS3E?t=534

    Współpracuje z USA i zarazem bije Kurdów...

    -=-

    Turcja (jako jedyna!!!) nie uznała rozbiorów RON.
    Nie tylko trzymała klucze do ambasady i wyczekiwała
    posła z Lechistanu, ale także wojowała przeciwko Moskwie!

    MZ wielkim błędem było walczenie Polaków przeciwko Turcji.
    (ze szczególnym uwzględnieniem Warneńczyka łamiącego układy
    i z Sobieskim ratującym Wiedeń...)

    Polska Piastów (chrzczona na zachodzie) była słaba -- chwilami jej
    nie było. Połączenie Polaków z Rusinami (chrzczonymi wcześniej bądź
    nie) dało silną Unię. Jeszcze lepszym rozwiązaniem było podpieranie
    się islamskimi Tatarami. Co by było, gdyby tę Unie wzbogacić
    islamską Turcją?!

    Dziś (za sprawą NATO) Polacy współpracują z Turcją.

    -=-

    Oczywiście nie popieram tureckiej hiperinflacji!!!

    -=-

    Dziś (za sprawą NATO i UE) możliwa jest Unia -- co najmniej
    od Lizbony po Borodino i od czubka świata po Sycylię...

    -=-

    [rajd pod Biełgograd22 pokazuje, że w razie czego ;) Moskale wycofają
    na czas termojądrową broń z Białorusi i nie będą zbyt zawzięcie bronili
    Bramy Smoleńskiej -- z jej kluczowym miastem... potrzebna jest jedynie
    ,,samozwańcza'' rebelia NA Białorusi i stosowny klimat w Polsce?...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 30. Data: 2023-06-11 20:02:08
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 cze 2023 o 10:47, Trybun pisze:

    > Przepraszam

    Proszę. :) Wybaczam -- znaj moją dobroduszność!!!
    O pokucie pomyślimy później.
    [knut chyba tu będzie odpowiednim rozwiązaniem...]

    Popieram odrywanie Kaumucji czy innej Buriacji od Moskwy...
    [lecz mam złe przeczucia... złe wspomnienia... kilkusetletnie...]

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'