  • 11. Data: 2019-03-01 13:30:28
    Temat: Re: US zwraca nadpłatę
    Od: z <...@...pl>

    > Heh, wiedziałem, że z tym umieszczeniem numeru konta w PIT-37 to był pomysł
    jakiegoś debila (pozdrowienia, jeśli to czyta ;P ).
    > Ale też masz nauczkę, że zechciało Ci się pocztę z tej opłaty okraść, toż to
    operator narodowy!
    > A może to 6zł, co dostał Olin, to taki bonus?
    > Bo ZTCP to US sobie opłatę za zwrot pocztą potrącał z nadpłaty ;>
    > A może to zapłata za branie udziału w wielkim narodowym (oczywiście) programie
    testowania ePitów? ;>

    > Co do pytań - od wstąpienia w związek małżeński zwroty mamy na wspólne konto,
    specjalnie spacerkowaliśmy do US (wtedy jeszcze mieszkaliśmy jakieś 2km dalej, ale
    była wiosna i nic jeszcze jeść nie wołało) i składaliśmy ZAP-3 - a może to jeszcze
    był nawet NIP-3 (2011)?
    > I jak dziś pamiętam, że pani kazała wpisać oba nazwiska w rubrykę "właściciel",
    jako że konto wspólne.
    > Hmmm, piszesz że nie ma takiej rubryki? Wtedy jeszcze na pewno była.
    >
    > Pięknie pięknie US, zapisy kodeksu rodzinnego i opiekuńczego macie w d4?

    Właśnie mam przed sobą Zap-3 i tam jest napisane że "Można podać jedynie
    taki rachunek, którego właścicielem _lub_ współwłaścicielem jest składający"

    Nie ma rubryk na wpisywanie współwłaścicieli

    Ładna panie z US nakrzyczała na mnie ;-) że żona i ja powinniśmy
    poskładać Zap-3 i wpisać wszystkich współwłaścicieli kont.

    ja za to pokrzyczałem na panią ;-) że to niech uzna ten numer za niebyły
    i przyśle jak dotychczas pocztą. Pożegnaliśmy się ozięble :-)

  • 12. Data: 2019-03-01 13:36:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-03-01 o 13:09, Olin pisze:

    > Internety powiadają, że taka jest, niestety, procedura:
    > https://www.pitax.pl/wiedza/informacje-podatkowe/co-
    to-jest-zap-3/

    Rozumiem że programiści/ich zleceniodawcy nie przewidzieli że zap3
    trzeba składać osobiście. ICh BŁĄD NIE MÓJ

    Ale podaj podstawę prawną do wpisywania w zap-3 współwłaścicieli konta ;-)

    PS. Ładna pani narzekała że też jest tym wspaniałym systemem zaskoczona
    i że to nie jej wina :-)

  • 13. Data: 2019-03-01 13:51:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 1 marca 2019 13:36:22 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > PS. Ładna pani narzekała że też jest tym wspaniałym systemem zaskoczona
    > i że to nie jej wina :-)

    A który to US tak inwestuje? ;)

    Zaś numer konta w PIT-37 nie ma nic wspólnego z epit - po prostu taki jest tegoroczny
    wzór PIT-37, nawet jak od początku do końca papierowo składasz.

    Czyli co, wychodzi na to, że jak coś w tą rubrykę w PIT-37 wpiszesz, to trzeba potem
    osobiście iść składać ZAP-3?

  • 14. Data: 2019-03-01 14:03:00
    Od: z <...@...pl>

    > Czyli co, wychodzi na to, że jak coś w tą rubrykę w PIT-37 wpiszesz, to trzeba
    potem osobiście iść składać ZAP-3?

    Hmmm.... Już się gubię. :-)
    W pit-37 nie wpisywałem numeru konta.
    Wpisałem w okno na www po wypełnieniu pit-37
    System przyjął ale nie do końca i ładne panie mają teraz zajęcie.

  • 15. Data: 2019-03-01 14:21:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 1 marca 2019 14:03:05 UTC+1 użytkownik z napisał:

> [...]
    > Wpisałem w okno na www po wypełnieniu pit-37
    > System przyjął ale nie do końca i ładne panie mają teraz zajęcie.

    To podejrzyj sobie w systemie epit, jak wygląda Twój PIT-37 "do wydruku" - miejsce na
    numer konta jest na ostatniej stronie. Opisane dużymi wielkimi literami, nie da się
    nie znaleźć. Jak bedzie puste, to dopiero będzie zonk ;)

  • 16. Data: 2019-03-01 15:04:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    >
    > Czyli co, wychodzi na to, że jak coś w tą rubrykę w PIT-37 wpiszesz, to trzeba

    Być może chodzi o to, że jeśli PIT-37 złożysz w papierku, to wtedy
    przyjmą ten numer konta, a elektrycznie jest nieskuteczny.

    KJ

    There is never time to do it right, but always time to do it over.

  • 17. Data: 2019-03-01 15:23:27
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    na numer konta jest na ostatniej stronie. Opisane dużymi wielkimi literami, nie da
    się nie znaleźć. Jak bedzie puste, to dopiero będzie zonk ;)

    Chciałem się właśnie zalogować przez chrome z okna prywatnego i pojawił
    mi się znajomy komunikat. Nie mam siły...

  • 18. Data: 2019-03-01 15:23:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 01 Mar 2019 15:04:22 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Być może chodzi o to, że jeśli PIT-37 złożysz w papierku, to wtedy
    > przyjmą ten numer konta, a elektrycznie jest nieskuteczny.

    Już w zasadzie nic nie pamiętam, ale przy pierwszym zwrocie podatku chyba
    składałem załącznik do pitu z numerem konta, czyli właśnie ów ZAP-3.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2019-03-01 15:25:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-03-01 o 15:04, Kamil Jońca pisze:

    > Być może chodzi o to, że jeśli PIT-37 złożysz w papierku, to wtedy
    > przyjmą ten numer konta, a elektrycznie jest nieskuteczny.

    Znaczy że to chyba nie wina podatnika żeby musiał pędzić osobiście i
    naprawiać to zapem trzecim? :-)

    Żeby był nieskuteczny to pikuś ale mi kazano właśnie naprawiać

  • 20. Data: 2019-03-01 15:26:26

    W dniu 2019-03-01 o 15:23, Olin pisze:

    > Już w zasadzie nic nie pamiętam, ale przy pierwszym zwrocie podatku chyba
    > składałem załącznik do pitu z numerem konta, czyli właśnie ów ZAP-3.

    Konto miało współwłaściciela?