  • 1. Data: 2002-04-07 21:51:53
    Temat: Troche nietypowe pytanie mieszkaniowe
    Od: "Misiek" <m...@2...pl>

    Witam,

    Potrzebuję kupić mamie mieszkanie, na część chciałbym wziąć kredy, który ja
    bym spłacał (ze zdolnością nie ma problemu). Potrzebuję jednak aby
    mieszkanie było kupione na mamę, żeby uzyskać pieniądze z książeczki
    mieszkaniowej. Czy ktoś się orientuje jak można coś takiego przeprowadzić?
    Swoją książeczkę już wykorzystałem, nie wiem, czy mógłbym np. skorzystać
    jeszcze raz, gdybu mam zrobiła na mnie cesję swojej? Ewentualnie czy można w
    akcie kupna mieszkania wpisać dwie osoby (mamę i mnie), tak aby
    właścicielami były dwie osoby i ja mógłbym wziąć kredyt, a mama odzyskała
    pieniądze z książeczki mieszkaniowej?

    Pozdrawiam
    Jerzy Sadkowski
    m...@2...pl

  • 2. Data: 2002-04-07 22:04:51
    Temat: Re: Troche nietypowe pytanie mieszkaniowe
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Misiek" <m...@2...pl> writes:

> [...]
    > akcie kupna mieszkania wpisać dwie osoby (mamę i mnie), tak aby
    > właścicielami były dwie osoby i ja mógłbym wziąć kredyt, a mama odzyskała

    Niedawno te s**yny wprowadziły przepis, że przy kupowaniu na
    współwłasność premia się nie należy. Natomiast ograniczeń co do liczby
    realizowanych książeczek _chyba_ nie ma (ale upewnij się gdzieś
    jeszcze, bo nie jestem całkowicie pewien). No i jeszcze pytanie, kto
    ma być docelowym właścicielem (by nie płacić jakichs podatków od
    darowizny w jedną albo spadku w przyszłości w drugą stronę).

    Czyli: pierwszy krok poszukiwań, to 'ty kupujesz i bierzersz kredyt,
    mama robi na Ciebie cesję'.

    Tak się jeszcze zastanawiam, że bank chyba powinien się zgodzić na
    sytuację, w której 'kupującą' byłaby sama mama ale kredyt bralibyście
    na spółkę. Ale nie wiem czy tu się jakieś interesujace uwarunkowania
    skarbowe nie pojawią.

    --
    ( Marcin Kasperski | Osoba jest omegalizacją ewolucji uniwersalnej na )
    ( http://www.mk.w.pl | określonym odcinku etapowym (Teilhard de Chardin) )

  • 3. Data: 2002-04-07 23:02:40
    Od: "Piotr" <m...@g...pl>

    Użytkownik Misiek <m...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8qf89$e0m$...@n...telbank.pl...
> [...]
    > akcie kupna mieszkania wpisać dwie osoby (mamę i mnie), tak aby
    > właścicielami były dwie osoby i ja mógłbym wziąć kredyt, a mama odzyskała

    Nie chcę wprowadzać w błąd ale w Millennium chyba dałoby się to załatwić -
    musiałbyś założyć wspólne konto (ROR) dla siebie i mamy i wspólnie wystąpić
    o kredyt.... Szczególy w oddziałach....
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2002-04-07 23:44:15
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> wrote in message

    >No i jeszcze pytanie, kto
    > ma być docelowym właścicielem (by nie płacić jakichs podatków od
    > darowizny w jedną albo spadku w przyszłości w drugą stronę).

    A nie można by zamiast darowizny sporządzić umowy kupna-sprzedaży za jakąś
    symboliczną złotówkę ?;-)))))

    Kamil
    c...@h...pl

  • 5. Data: 2002-04-08 05:48:32
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> wrote:

    >Niedawno te s**yny wprowadziły przepis, że przy kupowaniu na
    >współwłasność premia się nie należy.

    Czy jak kupuję mieszkanie razem z mężem i on i ja będziemy umieszczeni w
    akcie notarialnym, to premia może mi przepaść?

    Renata

  • 6. Data: 2002-04-08 06:35:20
    Od: "KK" <k...@c...pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:87r8lrf9mk.fsf@pitagoras.odkryta.local...

> [...]
    > sytuację, w której 'kupującą' byłaby sama mama ale kredyt bralibyście
    > na spółkę. Ale nie wiem czy tu się jakieś interesujace uwarunkowania

    Współwłasność mieszkania, nie ma nic do tego kto weźmie kredyt. Kwestia
    tylko wyboru banku, który będzie robił najmniej problemów.
    Mieszkanie może być na mamę, natomiast, kredyt możecie wziąć wspólnie razem
    z mamą, lub tylko mama, a ty będziesz tylko i wyłącznie poręczycielem
    kredytu.
    Bankowi jest wszystko jedno, kto mu zabezpieczy kredyt, byle tylko
    skutecznie. Ma prawo ściągać kredyt od dowolnego z poręczycieli i to
    niekoniecznie po równo jeśli poręczycieli jest więcej. Np. od jednego
    wszystko, od innych nic, jeśli tak będzie mu wygodniej.
    kk

  • 7. Data: 2002-04-08 06:36:16
    Od: "KK" <k...@c...pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "camokiller" <c...@h...pl> napisał w wiadomości
    > "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> wrote in message

    > A nie można by zamiast darowizny sporządzić umowy kupna-sprzedaży za jakąś
    > symboliczną złotówkę ?;-)))))

    Można. Urząd Skarbowy w takim przypadku naliczy podatek od typowej wartości
    rynkowej takiego mieszkania, bez względu na zawartą umowę.
    kk

  • 8. Data: 2002-04-08 07:10:24
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "KK" <k...@c...pwr.wroc.pl> wrote in message

    > Można. Urząd Skarbowy w takim przypadku naliczy podatek od typowej
    wartości
    > rynkowej takiego mieszkania, bez względu na zawartą umowę.

    A dlaczego tak ? Przecież nawet jakiś urząd miasta chciał sprzedać jakiś
    zamek za 1zł (co prawda pod warunkiem że właściciel go wyremontuje). W tym
    przypadku też US by swoje naliczył ?

    Kamil
    c...@h...pl