    From: "KK" <k...@c...pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Troche nietypowe pytanie mieszkaniowe
    Date: Mon, 8 Apr 2002 08:35:20 +0200

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:87r8lrf9mk.fsf@pitagoras.odkryta.local...

    > Niedawno te s**yny wprowadziły przepis, że przy kupowaniu na
    > współwłasność premia się nie należy. Natomiast ograniczeń co do liczby
    > realizowanych książeczek _chyba_ nie ma (ale upewnij się gdzieś
    > jeszcze, bo nie jestem całkowicie pewien). No i jeszcze pytanie, kto
    > ma być docelowym właścicielem (by nie płacić jakichs podatków od
    > darowizny w jedną albo spadku w przyszłości w drugą stronę).
    >
    > Czyli: pierwszy krok poszukiwań, to 'ty kupujesz i bierzersz kredyt,
    > mama robi na Ciebie cesję'.
    >
    > Tak się jeszcze zastanawiam, że bank chyba powinien się zgodzić na
> [...]

    Współwłasność mieszkania, nie ma nic do tego kto weźmie kredyt. Kwestia
    tylko wyboru banku, który będzie robił najmniej problemów.
    Mieszkanie może być na mamę, natomiast, kredyt możecie wziąć wspólnie razem
    z mamą, lub tylko mama, a ty będziesz tylko i wyłącznie poręczycielem
    kredytu.
    Bankowi jest wszystko jedno, kto mu zabezpieczy kredyt, byle tylko
    skutecznie. Ma prawo ściągać kredyt od dowolnego z poręczycieli i to
    niekoniecznie po równo jeśli poręczycieli jest więcej. Np. od jednego
    wszystko, od innych nic, jeśli tak będzie mu wygodniej.
    kk