  • 1. Data: 2002-05-08 20:41:27
    Temat: Transfer zarobionych pieniedzy z Izraela
    Od: greg <g...@b...pl>

    Witam,
    Znajomy pracujac w Izraelu (niekoniecznie legalnie) prosil mnie o rade
    jak przewiezc a moze przeslac pieniadze zarobione do kraju. W gre
    wchodzi rownowartosc kilkudziesiecu kzl. Nie warto ryzykowac konfiskate
    ich na lotnisku. Moze macie jakies pomysly?
    pozdr,
    Greg

  • 2. Data: 2002-05-08 21:23:29
    Temat: Re: Transfer zarobionych pieniedzy z Izraela
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, May 08, 2002 at 10:41:27PM +0200, greg wrote:

> [...]
    > wchodzi rownowartosc kilkudziesiecu kzl. Nie warto ryzykowac konfiskate
    > ich na lotnisku. Moze macie jakies pomysly?

    Czeki podrozne?

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-05-08 22:46:46
    Od: greg <g...@b...pl>

    > Czeki podrozne?

    Czy moglbys napisac cos wiecej?

    pozdr,
    Greg

  • 4. Data: 2002-05-09 06:48:16
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, May 09, 2002 at 12:46:46AM +0200, greg wrote:

    > Czy moglbys napisac cos wiecej?

    Nie wiem czy sie bedzie oplaca, bo troszke to kosztuje, ale jest za to
    bezpieczne.

    Na poczatek:

    http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,1938,00.asp?aexp_nav=travcheques

    ale pewnie najwazniejsza kwestia, czyli ile to kosztuje, pozostaje do
    zalatwienia na miejscu (polecam rowniez zorientowac sie ile kosztuje
    skup w polsce, zdaje sie ze np. pbk skupuje).

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-05-09 06:54:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > ale pewnie najwazniejsza kwestia, czyli ile to kosztuje, pozostaje do
    > zalatwienia na miejscu (polecam rowniez zorientowac sie ile kosztuje
    > skup w polsce, zdaje sie ze np. pbk skupuje).

    AFAIR skup w BSK 0,3%... sprzedaz 1%. Moze lepiej sprobowac czeku
    bankierskiego.

    Maciej

  • 6. Data: 2002-05-09 07:00:12
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Wojtek Piecek napisal:
    > Na poczatek:
    > http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,1938,00.asp?aexp_nav=travcheques
    >[...]

    Dorzuce jeszcze dwa linki
    http://international.visa.com/ps/products/vtravelmon
    ey/
    http://international.visa.com/ps/products/tchecks/

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 7. Data: 2002-05-09 09:16:12
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "greg" <g...@b...pl> wrote in message news:3CD98D77.9060605@batnet.pl...
> [...]
    > wchodzi rownowartosc kilkudziesiecu kzl. Nie warto ryzykowac konfiskate
    > ich na lotnisku. Moze macie jakies pomysly?

    Niech założy tam konto, wyrobi VE i wypłaci sobie w Polsce.
    Czeki podróżne też podlegają deklaracji walutowej (czy jak to się tam zwie).

    K. Kowalski

  • 8. Data: 2002-05-09 19:03:53
    Od: greg <g...@b...pl>

    > Niech założy tam konto, wyrobi VE i wypłaci sobie w Polsce.

    Tylko co zrobi izraelski bank po wplacie wiekszej gotowki przez
    posiadacza polskiego paszportu. Mimo wszystko ten kraj wydaje mi sie
    nieco dziwny.
    Chcialem mu zaproponowac transfer do kraju za pomoca: Bank Polska Kasa
    Opieki Tel Aviv Ltd., ale nie wiem czy nie ma w Izraelu jakis przepisow
    nakazujacych informowania odpowiednich sluzb o transferze pieniedzy za
    granice.

    > Czeki podróżne też podlegają deklaracji walutowej (czy jak to się tam zwie).

    To niestety zla wiadomosc.

    dzieki za informacje

    pozdr,

    Greg

  • 9. Data: 2002-05-10 09:17:58
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "greg" <g...@b...pl> wrote in message news:3CDAC819.3000305@batnet.pl...

> [...]
    > Opieki Tel Aviv Ltd., ale nie wiem czy nie ma w Izraelu jakis przepisow
    > nakazujacych informowania odpowiednich sluzb o transferze pieniedzy za

    To niech wpłaca przez tydzień w różnych oddziałach - IMHO i tak najlepszy
    sposób.

    K. Kowalski