  • 1. Data: 2002-05-08 20:10:08
    Temat: Visa-kurs walut-rozliczenie transakcji
    Od: "gregoo" <g...@p...fm>

    Witam
    Mam pytanie, gdzie moge znalezc tabele kursow walut wg ktorej przeliczane sa
    transakcje zakupu karta visa electron z waluty danego kraju na USD ?
    Dziekuje
    gregoo

  • 2. Data: 2002-05-09 06:24:41
    Temat: Re: Visa-kurs walut-rozliczenie transakcji
    Od: "Piotr K" <p...@p...com>

    Użytkownik "gregoo" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    sa
    > transakcje zakupu karta visa electron z waluty danego kraju na USD ?

    to zalezy od banku

  • 3. Data: 2002-05-09 09:43:41
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr K"

    > to zalezy od banku

    blad, od banku zalezy tylko przeliczenie USD na PLN
    a do pierwszego przeliczenia VISA nie udostepnia kursow czy tez przelicznikow na
    USD i nie znajdziesz ich nigdzie
    zerknij na http://www.xe.com/sitemap.htm i zobacz jak czesto sie tam
    przeliczniki zmieniaja, moze taki przelicznik biorą?
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-05-09 13:32:56
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Piotr K"

    > blad, od banku zalezy tylko przeliczenie USD na PLN

    blad. To zalezy od banku, ktory wystawil karte.
    Po prostu niektore banki olewaja przeliczenia wykonane przez Vise i jesli
    prowadza rachunki w walucie transakcji to same przeliczaja np. CHF na PLN.

    > a do pierwszego przeliczenia VISA nie udostepnia kursow czy tez przelicznikow
    > na USD i nie znajdziesz ich nigdzie

    A to sie pewnie zgadza...

    Slawek Kos

  • 5. Data: 2002-05-09 14:02:44
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    > blad. To zalezy od banku, ktory wystawil karte.
    > Po prostu niektore banki olewaja przeliczenia wykonane przez Vise i jesli
    > prowadza rachunki w walucie transakcji to same przeliczaja np. CHF na PLN.

    Jak sie rozliczaja wtedy z posrednikiem (VISA?) zagranicznym?

    Karol

  • 6. Data: 2002-05-09 14:09:34
    Od: "gregoo" <g...@p...fm>

    USD ?

    Cytat z http://www.faq4pbb.prv.pl :
    "Pierwszego przewalutowania (na USD lub EUR) dokonuje centrum organizacji
    firmującej kartę (odpowiednio: Visa lub Europay), natomiast drugie
    przewalutowanie wykonuje nasz bank"
    Wyciag z regulaminu Visy Electron w mBanku:
    "Wszystkie transakcje dokonane przy użyciu karty w walucie obcej przeliczane
    są przez Visa International na dolary amerykańskie, a następnie na złotówki
    po kursie sprzedaży dewiz obowiązującym w mBanku w dniu rozliczenia
    transakcji. "
    gregoo
    PS
    Dzieki za odpowiedzi, sadzilem ze takie kursy sa powszechnie dostepne.
    Napisze jeszce do mBanku z pytaniem czy mozna je gdzies znalezc w necie

  • 7. Data: 2002-05-09 14:12:38
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl

    > blad. To zalezy od banku, ktory wystawil karte.
    > Po prostu niektore banki olewaja przeliczenia wykonane przez Vise i jesli
    > prowadza rachunki w walucie transakcji to same przeliczaja np. CHF na PLN.

    no to podaj przyklad banku i karty ktora tak jest rozliczana
    ciekawe co ma wspolnego fakt, ze bank prowadzi rachunek (komu: sobie czy
    klientowi???) w CHF z przeliczeniem CHF na PLN - bank sprzedaje klientowi
    odpowiednia kwote CHF?
    a ViSIE niezaleznie od tego placi prowizje w dolarach?
    O takiej koncepcji jeszcze nie slyszalem ale to byloby ciekawe ;-))
    *** blad ***