  • 11. Data: 2003-09-09 15:34:51
    Temat: Re: Transakcja bez pinu i podpisu
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    >A miałeś potem obiciążenie z autostrady??
    >Bo ja, płaciłem Visą Citi już 3 razy - i nigdy nie było zarejestrowanej na
    >koncie transakcji !!!! . Tak więc jeździłęm za darmo... c

    Obejrzyj kwitki, nie wykluczone, ze sie zdziwisz.
    Automaty sa odrapane, bredza tylko niewyraznie po wlosku.
    Wystarczy zle wlozyc karte itp. a drukuja kwitek, ze nie zaplaciles za
    autostrade.
    Masz wtedy 14 dni na zaplate w punkcie obslugi klienta lub innej bramce.
    Oczywiscie skanuja numer rejestracyjny (wydrukowany na kwitku) i jesli nie
    zaplacisz, trafiasz na czarna liste.
    Decyduje jakas literka na kwitku, opis powinien byc nizej.
    Z "dobrej" transakcji obciazenia przychodza. Choc oczywiscie, co autostrada
    (i firma zarzadzajaca) - to obyczaj.

    W sumie to calkiem rozsadny system, zwlaszcza jesli rozumie sie po wlosku,
    albo nigdy nie zamierza wracac do UE.

    Pozdrawiam
    Jurek

  • 12. Data: 2003-09-09 18:24:34
    Od: "Ritter" <w...@h...pl>

    > I w automatach telefonicznych w Norwegii...

    I na autostradzie A2 w Polsce :-) Co prawda testowałem tylko raz, ale
    jednak, płacac VE KB nie wklepywałem pinu, ani nie podpisywałem slipa.

    --
    Ritter

  • 13. Data: 2003-09-09 18:41:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof Mieloch <k...@w...de> writes:

    > A nie lepiej, zeby po prostu zaczeli prosic o pin.

    To eliminuje duza czesc posiadaczy KK - ktorzy albo w ogole nie maja PINu,
    albo go nie pamietaja (nigdy nie pamietali, bo i po co).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 14. Data: 2003-09-09 19:55:22
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > To eliminuje duza czesc posiadaczy KK - ktorzy albo w ogole nie maja PINu,
    > albo go nie pamietaja (nigdy nie pamietali, bo i po co).

    Ale to chyba nie wszedzie jest taki zwyczaj. Znajomy z Niemiec tez byl
    zaskoczony, jak wsadzil Mastercarda na Neste a ten zapytal go o PIN. I bez
    szukania po notatkach sie nie obylo.

    Ale na przyklad bedac w Portugalii bez PINu zapomnij o kupnie
    czegokolwiek...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 15. Data: 2003-09-09 19:57:28
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Ritter" <w...@h...pl> napisał w wiadomości

    > I na autostradzie A2 w Polsce :-) Co prawda testowałem tylko raz, ale
    > jednak, płacac VE KB nie wklepywałem pinu, ani nie podpisywałem slipa.

    Niech ten cholerny Stalexport w końcu da jakieś automaty na A4 i obsługę
    kart. Nie wiem też po co tam tylu ludzi siedzi... :-/

    Prawie jak w PKP - zamiast utrzymywać kasy, kasjerów itd etc można po prostu
    zanabyć awtomaty. No ale w Polsce żyjemy. :-/

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 16. Data: 2003-09-10 06:37:24
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wojciech Nawara wrote:

    > Ale na przyklad bedac w Portugalii bez PINu zapomnij o kupnie
    > czegokolwiek...

    To ja ponowię pytanie: co z kartami, do których nie ma PINu?

    pzdr

    Tomek

  • 17. Data: 2003-09-10 07:26:51
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > To ja ponowię pytanie: co z kartami, do których nie ma PINu?

    Dlatego wydaje mi się, że to tylko u nas taki zwyczaj jest. Tam nawet
    złotymi Visami ludzia płacili i PINowali. Co kraj to obyczaj.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 18. Data: 2003-09-10 10:27:14
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    Jurek wrote:

    > Obejrzyj kwitki, nie wykluczone, ze sie zdziwisz.
    > Automaty sa odrapane, bredza tylko niewyraznie po wlosku.
    > Wystarczy zle wlozyc karte itp. a drukuja kwitek, ze nie zaplaciles za
    > autostrade.
    [ciach]
    > W sumie to calkiem rozsadny system, zwlaszcza jesli rozumie sie po wlosku,
    > albo nigdy nie zamierza wracac do UE.

    Po 01.05.04 nie trzeba będzie wracać - wystarczy być u siebie ;-)

    Przemek

  • 19. Data: 2003-09-10 13:57:24
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Prawie jak w PKP - zamiast utrzymywać kasy, kasjerów itd etc można po
    prostu
    > zanabyć awtomaty. No ale w Polsce żyjemy. :-/

    No i więcej bezrobotnych by było.

    A.

  • 20. Data: 2003-09-10 14:20:41
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl> napisał w wiadomości

    > prostu
    >
    > No i więcej bezrobotnych by było.

    Poprawiam: tam gdzie obecnie kas nie ma bo ruchu nie było można postawić
    automat. I wszystko w porządku... A tam gdzie ten ruch jest, to automat nie
    będzie przeszkadzać...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara