  • 1. Data: 2003-09-09 10:46:14
    Temat: Re: Transakcja bez pinu i podpisu
    Od: "Krzysiek_S" <s...@p...delthis.onet.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Mieloch" <k...@w...de> napisal w wiadomosci
    news:thbrlvoqpmv55edkoji808ksj861ehpq13@4ax.com...
    > Co jednak jesli dokonalem transakcji bez pinu i podpisu. Taka sytuacje
    > mialem, gdy placilem w automacie biletowym DieBahn.
    > Co by bylo, jak bym poszedl do banku i zareklamowal te transakcje.
    > W koncu nigdzie sie nie podpisalem i nie wprowadzalem pinu, a tak
    > powinno byc wg regulaminu.
    > Oczywiscie teoretyzuje, gdyz nie mam zamiaru tego reklamowac.

    na pewno nie wpisywales am PINu??
    na samoobslugowych stacjach benzynowych wpisuje sie PIN, dziwne te automaty

    --
    KS

  • 2. Data: 2003-09-09 10:46:22
    Temat: Transakcja bez pinu i podpisu
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Witam

    O ile dobrze miem, to placac karta VISA elektron (Lukas) przy
    dokonywaniu platnosci za towary i uslugi, uzytkownik:
    - podpisuje sie
    - lub wprowadza pin

    Tak jest w regulaminie karty.

  • 3. Data: 2003-09-09 10:57:39
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Krzysztof Mieloch wrote:

    > Co by bylo, jak bym poszedl do banku i zareklamowal te transakcje.

    Prawdopodobnie dostałbyś pieniądze spowrotem, za to Niemcy za jakiś czas
    przestaliby akceptować polskie karty w swoich automatach biletowych...

    pzdr

    Tomek

    P.S. Podobnie jest na parkingu na okęciu i na autostradach we Włoszech

  • 4. Data: 2003-09-09 11:31:49
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    On Tue, 9 Sep 2003 12:46:14 +0200, "Krzysiek_S"
    <s...@p...delthis.onet.pl> wrote:

    >Uzytkownik "Krzysztof Mieloch" <k...@w...de> napisal w wiadomosci
    >
    >na pewno nie wpisywales am PINu??

    Nie. Za pierwszym razem myslalem, ze to przypadek (jak placilem
    niemiecka karta z Postbanku (ale nie w systemie EC), to zawsze
    musialem podac pin). Za drugim razem stwierdzilem, ze to chyba regula.
    Trzeci raz to ostatecznie potwierdzil.

    A do tego automat drukuje dwie rzeczy:
    - bilet
    - potwierdzenie transakcji i tu jest miejsce na podpis. Ciekawe po co?

  • 5. Data: 2003-09-09 11:38:02
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    On 9 Sep 2003 12:57:39 +0200, t...@p...fm (Tomasz
    Staszewski) wrote:

    >Prawdopodobnie dostałbyś pieniądze spowrotem, za to Niemcy za jakiś czas
    >przestaliby akceptować polskie karty w swoich automatach biletowych...

    A nie lepiej, zeby po prostu zaczeli prosic o pin.

    >P.S. Podobnie jest na parkingu na okęciu i na autostradach we Włoszech

    Tylko, ze tam sa raczej niskie kwoty. A w takim automacie, jak sie
    postaram, to i kilkaset euro wydac moge (np. bilet dla 5 osob z
    Frankfurtu n/O do Trieru). Chociaz moze tak wysokie transakcje trzeba
    potwierdzac pinem. Moja najwieksza jednorazowa transakcja to tylko 21
    euro

  • 6. Data: 2003-09-09 11:43:42
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Krzysztof Mieloch" <k...@w...de> wrote in message
> [...]
    > Co by bylo, jak bym poszedl do banku i zareklamowal te transakcje.
    > W koncu nigdzie sie nie podpisalem i nie wprowadzalem pinu, a tak

    jakis czas temu bylo walkowane :) na lotnisku w Warszawie mozesz zaplacic za
    parking równiez bez pinu i podpisu
    to samo na autostradach we Wloszech

    na lotnisku na paragonie jest numer rej. auta
    nie wiem co jest dowodem na autostradzie, ale moze obraz z kamery
    ciekawe co jest dowodem transakcji w przypadku zakupu biletu ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2003-09-09 12:13:43
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    plusz wrote:
    > jakis czas temu bylo walkowane :) na lotnisku w Warszawie mozesz
    > zaplacic za parking równiez bez pinu i podpisu
    > to samo na autostradach we Wloszech

    A mozna embosowa?
    Bo ja za diabla nie moglem zaplacic VC w Niemczech doipero VE przeszla....

  • 8. Data: 2003-09-09 12:49:16
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    Tomasz Staszewski wrote:

> [...]
    >
    > pzdr
    >
    > Tomek
    >
    > P.S. Podobnie jest na parkingu na okęciu i na autostradach we Włoszech

    I w automatach telefonicznych w Norwegii...

    Przemek

  • 9. Data: 2003-09-09 12:58:34
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Krzysztof Mieloch wrote:

    > A nie lepiej, zeby po prostu zaczeli prosic o pin.

    Podejrzewam, że problem leży w braku autoryzacji takich transakcji. A
    jakby chcieli weryfikować PIN to musieliby autoryzować. W uczciwych
    krajach się nie opłaca, bo straty na fraudach nie pokrywają kosztów
    autoryzacji wszystkiego.

    pzdr

    Tomek

  • 10. Data: 2003-09-09 14:46:08
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl>

    > jakis czas temu bylo walkowane :) na lotnisku w Warszawie mozesz zaplacic
    za
    > parking równiez bez pinu i podpisu
    > to samo na autostradach we Wloszech

    A miałeś potem obiciążenie z autostrady??
    Bo ja, płaciłem Visą Citi już 3 razy - i nigdy nie było zarejestrowanej na
    koncie transakcji !!!! . Tak więc jeździłęm za darmo... c