  • 11. Data: 2007-05-24 14:54:51
    Temat: Re: Test przeliczników dla kart kredytowych wydawanych w Polsce. (piątek godz. 12.00 - przyłącz się!)
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Słuszna uwaga, ale chyba jeszcze lepiej by było też w USD :-)
    > Może da radę zrobić tak, żeby było więcej niż jedna osoba z taką samą kartą i
    > każda wpłaciła inną walutę?

    z platnosciami w USD i euro jest tak, ze decydujace znaczenie ma waluta
    rozliczania transakcji, jezeli zaplacisz w euro karta, ktora jest
    rozliczana w usd to przeliczenia beda dwa a jak karte tez jest
    rozliczana w euro to tylko jedno i vice versa

    dlatego przyjelismy dwie niezalezne waluty, ktorymi platnosci beda mialy
    dwa przewalutowania...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 12. Data: 2007-05-24 15:52:14
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    RobertS napisał(a):

> [...]
    > rozliczana w euro to tylko jedno i vice versa
    >
    > dlatego przyjelismy dwie niezalezne waluty, ktorymi platnosci beda mialy

    Ok, wiadomo... ale przetestujecie tylko CZK i GBP,
    a nie EUR. Chodziło mi o to, aby test miał jakieś
    znaczenie prakyczne.
    Wyniki dla EUR mogą wychodzić całkiem różne,
    bo drugie ("dodatkowe") przewalutowanie zaciera te pierwsze.

    Poza tym może się okazać, że znajdzie się karta rozliczana
    W USD tańsza od rozliczanej w EUR przy zakupie EUR!
    Różnice kursowe mogą być duże...

    pozdr
    ~|_ukasz

  • 13. Data: 2007-05-24 17:12:36
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Odnośnie EUR/USD. Jeżeli moja karta rozliczana jest w euro i płacę w
    euro to nie muszę nic kombinować zaglądam w tabelę kursów walut w danym
    banku, względnie dowiaduje się czy bank czegoś nie dorzuca (jakiś % od
    czegoś tam) i mam gotowy wynik bez płacenia. Co do przeliczania: karta w
    EURO a płacę USD i odwrotnie, to można sprawdzić, ale proponuje innym
    razem. Po prostu trzeba by sprawdzić jaka karta jak jest rozliczana.

    Generalnie wszyscy, którzy chcą brać udział w badaniu:
    Jutro o godzinie 12.00 wykonujemy dwie transakcję przez tę stronę:
    http://wikimediafoundation.org/wiki/Dary_pieni%C4%99
    %C5%BCne
    i wpłacamy dwa raz:
    za 1 razem wpłacamy 1 GBP
    za 2 razem wpłacamy 40 CZK
    Po rozliczeniu transakcji wyniki publikujemy na grupie w tym albo nowym
    wątku.

    Xenocide

  • 14. Data: 2007-05-24 21:31:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ok, wiadomo... ale przetestujecie tylko CZK i GBP,
    > a nie EUR. Chodziło mi o to, aby test miał jakieś
    > znaczenie prakyczne.

    test bedzie jak najbardziej praktyczny, chodzi o to, aby byly to "inne"
    waluty niz rozliczeniowe dla kart

    oczywiscie jezeli ktos chce przetestowac inne mozliwosci to nie widze
    przeciwskazan, jednak nie wyobrazam sobie, aby transakcja w euro karta
    rozliczana w euro byla gorzej rozliczona niz karta "dolarowa"...

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 15. Data: 2007-05-24 22:17:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 24 May 2007 23:31:06 +0200, RobertS napisał(a):

> [...]
    > przeciwskazan, jednak nie wyobrazam sobie, aby transakcja w euro karta
    > rozliczana w euro byla gorzej rozliczona niz karta "dolarowa"...

    Mi się zdarzyło jednocześnie płacić srebrną visą citibanku (rozliczaną w
    dolarach) jakąś kwotę w dolarach, i zaraz potem tą samą kwotę visą
    multibanku (rozliczaną w euro), i mieć transakcję z multi ciutkę
    korzystniejszą niż transakcję z citi.

    p. m.

  • 16. Data: 2007-05-25 05:31:36
    Temat: Re: Test przeliczników dla kart kredytowych wydawanych w Polsce. (pia;tek godz. 12.00 - przy?a;cz sie;!)
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > dolarach) jakąś kwotę w dolarach, i zaraz potem tą samą kwotę visą
    > multibanku (rozliczaną w euro), i mieć transakcję z multi ciutkę

    Raczej nic dziwnego skoro wiadomo, że przeliczniki Citi są bardzo
    niekorzystne (często 3-4%).

  • 17. Data: 2007-05-25 05:56:16
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    ==========
    ==========

    > Data i czas:
    > Startujemy w piątek 25.05.2007 r. o godzinie 12.00 [strefa czasowa
    > Europa/Warszawa (CEST) czy jak kto woli GMT +1]
    >
    > Miejsce:
    > Wpłata na Wikimedia Foundation:
    > http://wikimediafoundation.org/wiki/Dary_pieni%C4%99
    %C5%BCne

    Moge dorzucic MC NOrdea aspiracje. Amex wchodzi tutaj:

    http://wikimediafoundation.org/wiki/Fundraising

    moze byc?

    Jesli tak to dokladam amexa (coporate, w pln) - wyciag papierowy
    niestety :)

    Pozdrawiam
    Wwieslaw

  • 18. Data: 2007-05-25 06:19:53
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 24 May 2007 07:51:46 -0400, Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:

    > Zadeklarowane karty (jak narazie):

    Dorzucam MC Raiffeisena.

    Mam jeszcze AmExa z Millennium, ale z tego co widzę, to przy wybraniu
    Polski z listy państw dostępne są tylko karty VISA i MC, więc raczej nie
    uda mi się nią zapłacić. Jeśli ktoś ma pomysł jak to obejść to niech da
    znać.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 19. Data: 2007-05-25 06:24:46
    Od: u...@o...pl (Wwieslaw)

    Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    > Polski z listy państw dostępne są tylko karty VISA i MC, więc raczej nie
    > uda mi się nią zapłacić. Jeśli ktoś ma pomysł jak to obejść to niech da

    FCUK nie zauwazylem ze lista sie zmienia po wybraniu kraju :(

    Wwieslaw

  • 20. Data: 2007-05-25 07:24:33
    Od: "MrMrooz " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

    ..
    > dlatego przyjelismy dwie niezalezne waluty, ktorymi platnosci beda mialy
    > dwa przewalutowania...
    Ale dalej nie będziemy wiedzieli, jaka karta jest najkorzystniejsza w strefie
    Euro, a jaka w strefie dolarowej :-).
    Przyznam też, że nie bardzo rozumiem dlaczego dwie niezależne a nie np. jedną.

    Skoro upieracie się przy GBP i CZK, to proponuję dla kolejnej osoby z taką
    samą kartą Eur i USD. Jak pisałem, jak użyję MC z BPH (premiumclub) (z GBP i
    CZK), więc jeżeli ktoś jest chętny z taką samą kartą, to niech spróbuje z 1
    EUR i 1 USD.

    Skoro już tak się bawimy, to dobrze byłoby znaleść 3 idealne karty:
    - do płatności w strefie Eur
    - do płatności w USD
    - do płatności poza EUR i USD

    Pozdrawiam