  • 11. Data: 2007-12-23 13:09:17
    Temat: Re: Termin platnosci 1 styczen 2008
    Od: pwk <p...@w...pl>

    > co do pisania DAT, miesiac zapisujemy zawsze w formie odmienionej

    Mimo końcowej poprawności uzasadnienie niczego nie wyjaśnia :)

    To może ja spróbuję, choć watek o czym innym :)
    Datę "długą" zapisujemy zgodnie z jej pełnym brzmieniem.

    Ów dzień płatności określono na: pierwszy DZIEŃ stycznia dwa tysiące
    ósmego ROKU. Co wolno skrócić TYLKO poprzez opuszczenie słów i zapis
    liczb cyframi, lecz nie przez jakąkolwiek odmianę.
    Niektórzy wstawiają po pierwszy kropeczkę. Inni skracają ROK do r z
    kropeczką. Wszyscy praktycznie w tzw "dacie długiej" wycinają słowo DZIEŃ.

  • 12. Data: 2007-12-23 15:10:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 23 Dec 2007 04:50:47 -0800 (PST), w
    <e...@s...go
    oglegroups.com>,
    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(-a):

    > 01-01-2008 :)

    Wg PLN to 2008-01-01 :).

  • 13. Data: 2007-12-23 15:54:42
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Gru, 16:10, "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > Wg PLN to 2008-01-01 :).

    http://pl.wikipedia.org/wiki/PLN

    :)

  • 14. Data: 2007-12-23 17:03:38
    Od: "Toddies" <t...@o...pl>

    masz rację, trzeba sie uczyć !!!!!

    Toddies

  • 15. Data: 2007-12-23 17:40:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    pwk <p...@w...pl> writes:

    > Niektórzy wstawiają po pierwszy kropeczkę.

    Niemcy, po liczebnikach porzadkowych.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2007-12-23 17:54:17
    Od: pwk <p...@w...pl>

    > Niemcy, po liczebnikach porzadkowych.

    Eeee, gwoli ścisłości - Polacy również (jeśli Niemcy, bo nie szprecham)
    i właściwie obowiązkowo powinni, ale większość nie stawia.

  • 17. Data: 2007-12-23 17:55:09
    Od: pwk <p...@w...pl>

  • 18. Data: 2007-12-23 18:32:36
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    pwk pisze:

    > Eeee, gwoli ścisłości - Polacy również (jeśli Niemcy, bo nie szprecham)
    > i właściwie obowiązkowo powinni, ale większość nie stawia.

    obowiazkowo nie. to raczej w tym wypadku mozliwosc. a zasada opisana tu:
    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=8587

  • 19. Data: 2007-12-23 18:34:41
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    pwk pisze:

> [...]
    > Niektórzy wstawiają po pierwszy kropeczkę. Inni skracają ROK do r z
    > kropeczką. Wszyscy praktycznie w tzw "dacie długiej" wycinają słowo DZIEŃ.

    a wg mnie przyklad daty dlugiej brzmi: 21 stycznia 2007, 21 stycznia
    2007 r. lub 21 stycznia 2007 roku. slowa 'dzien' i 'rok' oraz skrot 'r.'
    nie sa niezbedne w dacie dlugiej. taka moja opinia

  • 20. Data: 2007-12-23 19:26:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    pwk <p...@w...pl> writes:

    > Eeee, gwoli ścisłości - Polacy również (jeśli Niemcy, bo nie szprecham)
    > i właściwie obowiązkowo powinni, ale większość nie stawia.

    Z jakiego powodu powinni?
    --
    Krzysztof Halasa