  • 1. Data: 2007-12-22 12:51:17
    Temat: mbank - jak przelewy pomiędzy swoimi kontami
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam - jak w mBanku robi się darmowe przelewy pomiędzy swoimi kontami?

  • 2. Data: 2007-12-22 13:13:16
    Temat: Re: mbank - jak przelewy pomiędzy swoimi kontami
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 22 Gru, 13:51, l...@p...onet.pl wrote:
    > Witam - jak w mBanku robi się darmowe przelewy pomiędzy swoimi kontami?

    musisz z opcji przelewy zdefiniowac nowy przelew, wklejajac do niego
    skopiowany numer konta na ktore bedziesz posylal pieniadze.
    Nie obsluguja tego systemem wyboru z domyslnej listy posiadanych kont
    - zapene dlatego, ze z niektorych kont mozna wykonywac przelew tylko
    na jedno konto - i nie musi to byc konto wlasne w mBanku.

  • 3. Data: 2007-12-22 15:08:48
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *krzysztofsf* wrote in
    rf.googlegroups.com>
    :

    > Nie obsluguja tego systemem wyboru z domyslnej listy posiadanych kont
    > - zapene dlatego, ze z niektorych kont mozna wykonywac przelew tylko
    > na jedno konto - i nie musi to byc konto wlasne w mBanku.

    powód jest zapewne raczej brdziej prozaiczny - jest tak dlatego że
    jakiś "mądry" analityk tak zaprojektował system. Jest to po prostu
    głupie ograniczenie funkcjonalności.

    --
    Miłość to chemia, a sex to fizyka

  • 4. Data: 2007-12-22 15:35:46
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:1mjolen5cnml9.dlg@valter.biteme, *_ValteR_* wrote:
> [...]
    >
    > powód jest zapewne raczej brdziej prozaiczny - jest tak dlatego że
    > jakiś "mądry" analityk tak zaprojektował system. Jest to po prostu

    Dla mnie przelewy miedzy wlasnymi rachunkami jakie ma np inteligo sa
    idiotyczne. Idiotyczne bo i tak musze klepac kod z karty kodow
    jednorazowych. Dlatego zrobilem sobie platnosci zdefiniowane tak jak w
    mbanku i dzieki temu nie musze do przelewow w ramach wlasnych rachunkow
    klepac kodow. To jest dopiero idiotycznosc.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2007-12-22 20:18:09
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    darnok pisze:

> [...]
    > mbanku i dzieki temu nie musze do przelewow w ramach wlasnych rachunkow
    > klepac kodow. To jest dopiero idiotycznosc.

    Nic bardziej błędnego. Formatka przelewy między własnymi rachunkami
    istnieje i celowo realizacja tego przelewu jest potwierdzana kodem,
    właśnie po to, aby klient mógł sobie dodatkowo "zabezpieczyć" środki na
    innym rachunku (podczas gdy np. do innego podpięta jest karta a do
    jeszcze innego wszelakie płatności). Wtedy poznanie ID i hasła nie
    pozwala na wyprowadzenie tych środków "przez" inny rachunek. Głupotą
    byłoby gdyby ta opcja NIE wymagała podawania kodów.
    Dla tych, którzy nie chcą każdorazowo podawać kodu są płatności i NIKT
    nie zabrania takowej utworzyć. Jest to rozwiązanie - można by rzec -
    idealne.

    A w takim mBanku nie ma nawet takiej formatki - jeżeli klient nie chce
    każdorazowo klepać numeru rachunku trzeba albo utworzyć przelew
    zdefiniowany, co jest niejako zmuszaniem klienta do pewnego obniżenia
    poziomu bezpieczeństwa, albo każdorazowo wpisywać albo zaznaczać i
    kopiować numer rachunku docelowego i wpisywać dane do przelewu.

    A już najgłupsza sytuacja jest przy eMax i eMax+, gdzie całkowicie
    ZMUSZA się klienta do samodzielnego obniżenia poziomu bezpieczeństwa
    poprzez stworzenie przelewu zdefiniowanego, gdyż bez tego nie da się w
    ogóle dostać do zgromadzonych środków. Jednakże tego typu opcje, jakimi
    są przelewy zdefiniowane, które obniżają poziom bezpieczeństwa (poznanie
    loginu i hasła pozwala na wykonanie tego przelewu) powinny być jedynie
    CAŁKOWICIE dobrowolne. Idealnym rozwiązaniem byłoby wzorowanie się na
    Inteligo w tej kwestii i stworzenie formatki "przelewy między własnymi
    rachunkami", których wykonanie byłoby każdorazowo potwierdzane kodem
    jednorazowym, ale pozwoliłoby klientowi nie wpisywać za każdym razem
    numeru rachunku i danych do przelewu, jeżeli nie chce obniżać poziomu
    bezpieczeństwa (a ma prawo nie chcieć go obniżać i w dodatku zachować
    wygodę - jest to możliwe!).

    Problem rozwiązałoby też umożliwienie wybierania, czy przelew
    zdefiniowany winien być każdorazowo potwierdzany kodem jednorazowym czy nie.

  • 6. Data: 2007-12-22 20:23:53
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 21:18:09 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):
> [...]

    [...]

> [...]

    > Problem rozwiązałoby też umożliwienie wybierania, czy przelew
    > zdefiniowany winien być każdorazowo potwierdzany kodem jednorazowym czy nie.

    IMHO właśnie to by było ideałem - tworzenie jakichś dziwnych definicji
    "własne rachunki" jest bez sensu...
    Aż dziw, że w mbanku nie potrafili wpaść na coś tak banalnego - szczerze
    mówiąc byłem dosyć zaskoczony faktem, że nie można stworzyć zdefiniowanego
    przelewu który potem trzeba potwierdzać kodem... Chore :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 7. Data: 2007-12-23 00:05:10
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Problem rozwiązałoby też umożliwienie wybierania, czy przelew
    > zdefiniowany winien być każdorazowo potwierdzany kodem jednorazowym czy nie.

    to chyba najnormalniejsze wyjscie, w bph cos takiego funkcjonuje

  • 8. Data: 2007-12-23 10:16:29
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 23 Dec 2007 01:05:10 +0100, MarcinF napisał(a):

    > to chyba najnormalniejsze wyjscie, w bph cos takiego funkcjonuje

    To byłoby najwygodniejsze rozwiązanie, ale przypuszczam, że bank obawia
    się możliwości zmiany tego parametru przez kogoś z personelu.
    Natomiast ja już rok temu sugerowałem zatwierdzanie hasłem jednorazowym
    przelewów z konta eMaxplus.
    Przy obecnym oprocentowaniu konta eMax nie opłaca się na nim trzymać
    jakichkolwiek grubszych pieniędzy, więc przelewy z tego rachunku można
    by pozostawić bez hasła, tak jak są.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 9. Data: 2007-12-23 10:53:15
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Chris pisze:

    > To byłoby najwygodniejsze rozwiązanie, ale przypuszczam, że bank obawia
    > się możliwości zmiany tego parametru przez kogoś z personelu.

    Ty naprawdę układasz spiskową teorię dziejów dla całej sytuacji wokół
    siebie. Tak się składa, że w MultiBanku już wprowadzono taką
    funkcjonalność, a to bliźniaczy produkt, działający nawet bodajże na
    tych samych maszynach...

    > Natomiast ja już rok temu sugerowałem zatwierdzanie hasłem jednorazowym
    > przelewów z konta eMaxplus.

    Zatem sugerowałeś *dokładnie* to, o czym jest mowa powyżej - modyfikację
    funkcjonalności przelewów zdefiniowanych.

  • 10. Data: 2007-12-23 11:00:07
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Chris wrote:

    > To byłoby najwygodniejsze rozwiązanie, ale przypuszczam, że bank obawia
    > się możliwości zmiany tego parametru przez kogoś z personelu.

    a nie boi sie edycji innych danych zdefiniowanych rachunkow, np. numerow
    ?:)