  • 1. Data: 2004-02-03 08:59:52
    Temat: Tensor, AMRA nie musi szczekać :)))
    Od: "Janoush" <janusz_a223a @ skrzynka.pl>

    Wzrasta TYLKO oprocentowanie POŻYCZEK hipotecznych w walutach, a nie
    kredytów, -

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty.html

    Pozdr.
    Janusz

  • 2. Data: 2004-02-03 10:07:17
    Temat: Re: Tensor, AMRA nie musi szczekać :)))
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Janoush" <janusz_a223a @ skrzynka.pl> wrote in message
    > Wzrasta TYLKO oprocentowanie POŻYCZEK hipotecznych w walutach, a nie
    > kredytów, -
    >
    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty.html

    A jakie ma znaczenie czy AMRA ma odszczekiwać skoro Tensor nawet nie
    odszczekał tego co sam się zobowiązał, że odszczeka.

    KK

  • 3. Data: 2004-02-03 10:32:35
    Od: "Wałgus" <w...@p...onet.pl>

    Jeśli poprawi wam to humory to macie:
    hau hau i HAU !

  • 4. Data: 2004-02-03 14:24:46
    Od: t...@p...onet.pl

    > Wzrasta TYLKO oprocentowanie POŻYCZEK hipotecznych w walutach, a nie
    > kredytów, -
    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty.html
    > Pozdr. Janusz

    Rzeczywiście wzrasta tylko oprocentowanie pożyczek hipotecznych (CHF). Ale
    prawem serii może juz niedługo wzrosnąc także oprocentowanie kredytów
    hipotecznych w CHF. Jeżeli masz jeszcze zaufanie do mBanku, to Ci gratuluje
    wytrwałości w swoich przekonaniach.
    Wracając jednak do meritum, trochę pospieszyłem się z tym szczekaniem dla Amry.
    Ja mimo obniżenia oprocentowania kredytów w PLN poczekam ze "szczekaniem" aż
    upewnię się, że obniżka ta dotyczy oprocentowania proponowanego normalnym
    klientom a nie klientom typu: zarobki miesięczne powyżej 15-20 kPLN,
    wielokrotne zabezpieczenie kredytu w formie istniejącej już nieruchomości, itp.

    Pozdrowienia Tensor1

    PS. Dla entuzjastów CHF. Aktualny kurs średni NBP dla CHF wynosi 3,0697. Jest
    to wzrost w stosunki do kursu z początku 2003 roku o około 12,5%. Niby mało w
    porównaniu do EURO, ale ??. Oznacza to przecież, że kredyt (w CHF) na 20 lat w
    wysokości 100 000 PLN pobrany na początku 2003 wzrósł o około 16% (doliczam
    tylko 3,5% z początkowej różnicy kursu kupna i sprzedaży). Od tego zwiększenia
    należy odjąć raty kapitałowe zapłacone w 2003 w wysokości około 5000 PLN.
    Praktycznie oznacza to, że aktualne zadłużenie zwiększyło się o około 10.000
    PLN mimo, co miesięcznych spłat. Jak ktoś nie wierzy niech sobie dokładnie
    policzy, ja zrobiłem to szacunkowo.
    Oczywiście entuzjasta kredytów w CHF powie mi, że w porównaniu do kredytu w PLN
    zapłacił mniej odsetek. I ma rację ale spłacając przez rok raty kapitałowe
    chciało by się przynajmniej mieć AKTUALNIE do spłacenia NIE WIĘCEJ niż na
    początku.

  • 5. Data: 2004-02-03 14:47:31
    Od: "KK" <n...@n...com>

> [...]

    > klientom a nie klientom typu: zarobki miesięczne powyżej 15-20 kPLN,
    > wielokrotne zabezpieczenie kredytu w formie istniejącej już nieruchomości,

    ROTFL! Czego Ci jeszcze Tensor trzeba - cudu galilejskiego? ;))) Honoru nie
    masz troszkę ;)
    Obniżyli w MultiBanku WSZYSTKIE pasma WG WIDZIMISIE PREZESA - tak trduno to
    zrozumieć? :)))
    I co jeszcze wymyślisz... ;)))

    pzdr

    KK

  • 6. Data: 2004-02-03 14:48:59
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

    > Ja mimo obniżenia oprocentowania kredytów w PLN poczekam ze "szczekaniem" aż

    Czyli standardowo. Za chwilę powiesz, że odszczekasz, jak jakaś poczytna
    gazeta napisze o tym na pierwszej stronie, potem jak powie o tym prezydent
    itd.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Hodowla kotów szkockich 'Z Kampinosu*PL'

  • 7. Data: 2004-02-03 15:41:21
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > oprocentowanie kredytów hipotecznych w CHF. Jeżeli masz jeszcze
    > zaufanie do mBanku, to Ci gratuluje wytrwałości w swoich

    Moze, ale nie musi - to inne ryzyko i inne produkty.
    Jak widzisz jednak - zdarzylo sie to o czym pisalem kilka miesiecy temu. W
    przypadku, gdy inni podwyzszaja - bo musza - bo taka jest umowa w dwie
    strony - Multi obnizyl kredyty dla wszystkich - cos co mialo byc wg Ciebie
    niemozliwe. A jednak :) Tym samym moze wskazywac, ze najwazniejsza jest
    calosciwa pozycja konkurencyjna oferty. (oraz ze moze to wplywac na
    dlugoterminowa jej konkurencyjnosc).

  • 8. Data: 2004-02-03 16:20:33
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > niemozliwe. A jednak :) Tym samym moze wskazywac, ze najwazniejsza jest
    > calosciwa pozycja konkurencyjna oferty. (oraz ze moze to wplywac na

    Amra, wreszcie się odezwałeś. A teraz do rzeczy. Aktualnie mbank ma kredyty w
    PLN w przedziale 5,35-9,20%. Obniżyli chyba o 0,5%. Problem jednak w tym, czy
    normalny kredytobiorca, który przedtem u nich dostał kredyt oprocentowany na
    poziomie np. 7,8% teraz dostanie na poziomie 7,8%-0,5% = 7,3%. To jest ważne a
    nie zejscie z przedziału 5,85-9,70 do przedziału 5,35-9,20. Czy tak właśnie
    będzie to się niebawem przekonamy. Zauważ, że w tak ogromnym przedziale prawie
    9,20-5,35 = 4% można ukryć wszystko jak się gra nieuczciwie. Nie twierdzę
    jednak ze tak "grają".

    Pozdrowienia Tensor1

  • 9. Data: 2004-02-03 17:06:02
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Amra, wreszcie się odezwałeś. A teraz do rzeczy.

    Ja mowie o Multi i mowie o osobach, ktore byly w srodkowym przedziale i
    teraz maja nizsze oprocentowanie - wbrew panujacym tendencjom na rynku.
    Dla mnie najwieksza satysfakcja jest to, ze wyszlo na moje (potwierdzily sie
    moje slowa). Mowilem o tym od samego poczatku, za co bylem albo wysmiewany
    ;) albo podejrzewany o bronienie Multi.
    Zwazywszy ze w przyszlym roku WIBOR moze podejsc do 6-7% - to moze sie
    okazac, ze to wlasnie prezesowskie oprocentowane bedzie lepsze w tym
    okresie.

    Piszac swoje "przewidywania" opieralem sie na tendencjach na zachodzie,
    gdzie banki zyja przy niskiej marzy (jak Multi, a bardziej przy prowizji i
    ilosci udzielonych kredytow.
    Biorac pod uwage, ze Multi jest nowym bankiem, ktory caly czas trzyma koszty
    pod kontrola (te slawne przeboje z udzielaniem kredytow - to wlasnie tez
    efekt zabezpieczania sie w jakis sposob przed zlymi kredytami) i stawia na
    wielokanalowosc - blizej mu w filozofii dzialania do ankow zachodnich niz
    polskich. A wlasnie obawa o to, ze kazdy bank bedzie zdzieral klientow -
    duyktuje wybor kredytow opartych o stope WIBOR.

    Lachowski nie jest glupi i jak cos dziala - to znaczy zarabia na siebie - to
    nie ma co psuc. (w odroznieniu od mBanku - gdzie pomysl na biznes nie
    wyszedl).

  • 10. Data: 2004-02-03 18:21:55
    Od: "dc" <d...@a...pl>

    > Zwazywszy ze w przyszlym roku WIBOR moze podejsc do 6-7% - to moze sie
    > okazac, ze to wlasnie prezesowskie oprocentowane bedzie lepsze w tym
    > okresie.

    Amra - sledze grupe od paru lat (choc nicki mi sie zmienialy :-)) i znam dobrze
    argumenty za i przeciw w dyskusji "prezes czy WIBOR". Ale jako klient balbym
    sie brac kredyt z oprocentowaniem ustalanym przez prezesa. O ile oprocentowanie
    prezesa moze byc konkurencyjne dla nowych kredytow to nie jest to wcale takie
    pewne ze przyjdzie moment, ze "procenty" zostana obnizone tylko dla tych
    nowych. Pokusa ladnie wygladajacego bilansu moze okazac sie wieksza niz
    pragnienie posiadania zadowolonych klientow. A klient ktory wzial wieloletni
    kredyt jest przewaznie "upupiony" - bank zawsze moze tak balansowac, ze oferuje
    gorsze oprocentowanie, al nie na tyle zle, by zmusic klienta do przeniesienia
    kredytu gdzie indziej, co tez nie jest tanie. A prezes z usmiechem na twarzy
    bedzie prezentowal doskonale wyniki banku...

> [...]
    > polskich. A wlasnie obawa o to, ze kazdy bank bedzie zdzieral klientow -
    > duyktuje wybor kredytow opartych o stope WIBOR.

    Chyba juz kiedys o tym pisalem - miara wiarygodnosci Multi w tej kwestii bylby
    zapis w umowie kredytowej, ze oprocentowanie owszem, ustala prezes, ale
    jednoczesnie nie moze byc ono wyzsze niz WIBOR+XX. Takiego zapisu nie ma. Jak
    myslisz, dlaczego?

    Dla mnie w tej kwestii Tensor to sensowny facet, ktory lubi dmuchac na zimne
    (przy okazji: pozdrowienia :-)), choc nie wiem czy lubi takie publiczne
    przeciaganie po grupie :)