  • 11. Data: 2004-02-03 19:31:47
    Temat: Re: Tensor, AMRA nie musi szczekać :)))
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    t...@p...onet.pl writes:

    > Oczywiście entuzjasta kredytów w CHF powie mi, że w porównaniu do kredytu
    > w PLN
    > zapłacił mniej odsetek. I ma rację ale spłacając przez rok raty kapitałowe
    > chciało by się przynajmniej mieć AKTUALNIE do spłacenia NIE WIĘCEJ niż na
    > początku.

    Popelniasz jeden blad. Dlaczego uwazasz, ze wieksza ilosc zlotowek
    (choc mniejsza frankow) oznacza wiecej pieniedzy?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 12. Data: 2004-02-03 19:33:01
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    dc <d...@a...pl> wrote:
    > Chyba juz kiedys o tym pisalem - miara wiarygodnosci Multi w tej
    > kwestii bylby zapis w umowie kredytowej, ze oprocentowanie owszem,
    > ustala prezes, ale jednoczesnie nie moze byc ono wyzsze niz WIBOR+XX.
    > Takiego zapisu nie ma. Jak myslisz, dlaczego?

    Zgoda!
    Ale wez pod uwage inne procesy zachodzace w ciagu tych 20 lat. Po pierwsze
    wchodzimy do UE. Po drugie proces dezintermediacji (juz bodaj SKOKi i banki
    spoldzielcze wchodza na rynek kredytow mieszkaniowych - jeszcze trache a
    wejda developerzy). Po trzecie konsolidacja na rynku bankowym.
    O tym wszystkim trzeba pamietac wlasnie w kontekscie tych 20 lat.

    Jesli mowa o zapisach - bank ich nie wprowadza bo nie ma w tej chwili takiej
    potrzeby - klienci pchaja sie drzwiami i oknami z tego co donosi rzecznik w
    komunikatach. Co ciekawe - dzieje sie to praktycznie bez wsparcia
    reklamowego (rok 2003).

    Sieganie do argumentu, ze prezes dowali starym klientom jest w gruncie
    rzeczy zwykjlym gdybaniem - chociaz zgadzam sie bardzo prawdopodobnym. Jakby
    dla przekory ostatni ruch Multi pokazal, ze nie taki wilk zly jak go maluja.
    Chociaz gadzam sie calkowicie, ze powinni wprowadzic zapis ze nie wyzszy niz
    wibor + np 5 pkt

  • 13. Data: 2004-02-03 20:20:32
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    napisał w wiadomości news:

    > Po drugie proces dezintermediacji

    dez.. co?
    Dzizas, Amra ty ponoc chcesz pisaniem na zycie zarabiac?
    To nie mozesz po polsku pisac?
    Na pewno jakis slownik ci wyjasni jakiego ZWYKLEGO slowa powinienes tu
    uzyc...
    ;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 14. Data: 2004-02-03 20:44:42
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Slawek Kos <s...@p...com> wrote:
    > Dzizas, Amra ty ponoc chcesz pisaniem na zycie zarabiac?

    e, ja? Z glody bym chyba umarl, tak placa ;)

    > To nie mozesz po polsku pisac?
    > Na pewno jakis slownik ci wyjasni jakiego ZWYKLEGO slowa powinienes tu
    > uzyc...
    > ;-)

    Eliminacja posrednikow to ja pisalem kilka miesiecy temu. Potem jak mnie
    kolezanka zagiela "dezintermediacja" uznalem, ze brzmi na tyle fachowo ze
    mozna wciagnac na liste slow uzywanych :D
    P.S. Ale normalnie zawsze pisze o co chodzi ;)
    P.P.S. Tak to jest jak sie studiuje jakies Zarzadzania i Marketingi, bleh
    bleh :D
    P.P.P.S. Dzisiaj znowu sie wypuscilem do ksiegarni... Zbankrutuje chyba...
    P.P.P.P.S. Finanse lokalne - na cholere ktos to wymyslil w programie sd....

  • 15. Data: 2004-02-03 20:59:54
    Od: "Janoush" <janusz_a223a @ poczta.onet.pl>

    > prawem serii może juz niedługo wzrosnąc także oprocentowanie kredytów
    > hipotecznych w CHF.

    Nie koniecznie :)

    Jeżeli masz jeszcze zaufanie do mBanku, to Ci gratuluje

    Multi... :)

    > wytrwałości w swoich przekonaniach.

    [szacunki]...

    Wszystko O.K.

    Ale dla mnie istotna jest aktualna rata kredytu do spłacenia. A ta CAŁY
    czas jest niższa niż kredytu w złotówkach. Przy założeniach jak mojego
    kredytu oczywiście.

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 16. Data: 2004-02-03 21:10:15
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Amra, wreszcie się odezwałeś. A teraz do rzeczy. Aktualnie mbank ma
    > kredyty w PLN w przedziale 5,35-9,20%. Obniżyli chyba o 0,5%. Problem

    Uscisle: pasmo bylo 5,95-9,50
    obecnie pasmo jest: 5,35-9,20.

    Czyli pasmo uleglo poszerzeniu. Przypominam, ze tak naprawde ta obnizka
    jest reakcja opozniona o pol roku na ostatnia obnizke stop przez RPP -
    nie bylo po niej obnizki.

    marekz

  • 17. Data: 2004-02-04 08:30:04
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Czyli pasmo uleglo poszerzeniu. Przypominam, ze tak naprawde ta obnizka
    > jest reakcja opozniona o pol roku na ostatnia obnizke stop przez RPP -

    Bardzo dziękuje. Zauważ, że minimalna stopa została obnizona o 0,6% zaś
    maksymalna tylko o 0,3%.
    Tensor1

  • 18. Data: 2004-02-04 09:54:41
    Od: "KK" <n...@n...com>

    > Ja mowie o Multi i mowie o osobach, ktore byly w srodkowym przedziale i
    > teraz maja nizsze oprocentowanie - wbrew panujacym tendencjom na rynku.
    > Dla mnie najwieksza satysfakcja jest to, ze wyszlo na moje (potwierdzily
    sie
    > moje slowa). Mowilem o tym od samego poczatku, za co bylem albo wysmiewany
    > ;) albo podejrzewany o bronienie Multi.

    Michał, grunt, że rynek udowodnił, że może być tak jak pisaliśmy. Jeśli ktoś
    nie ma honoru... to nawet cała jego wiedza i fachowość nie pomaga by nie być
    odebranym przeze mnie niesmacznie. A szkoda... :)))

    KK

  • 19. Data: 2004-02-04 10:15:19
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Bardzo dziękuje. Zauważ, że minimalna stopa została obnizona o 0,6%
    > zaś maksymalna tylko o 0,3%.
    > Tensor1

    Zauwazylem ;-) bo zarowno mnie jak i wszystkich moich znajomych
    posiadajacych WWJ dotyczy ta maksymalna stopa procentowa (DG + stan
    wolny). W przypadku WWJ, produkt broni sie mechanizmem bilansujacym,
    natomiast w przypadku klasycznego kredytu, bylaby to tragedia :)).

    Minimalna stopa to nie jest realna stopa. To z pewnoscia pojedyncza
    liczba procent wartosci wszystkich kredytow. Choc jak widac, w przypadku
    pracownikow najemnych, moze byc calkiem niezle, 6,8% + mechanizm
    bilansujacy to dobra oferta. Z tego jednak co rozmawialem w oddziale
    krakowskim, to wiekszosc WWJ-otow jest jednak w okolicach maksymalnej
    stopy, bo najczesciej wlasnie osoby z DG doceniaja zalety mechanizmu
    bilansujacego (spore, krotkoterminowe przeplywy srodkow). Choc bylo to
    dla mnie dziwne, dowiedzialem sie, ze osoby typu "na umowie o prace", na
    ogol wola klasyczny kredyt, z ustalona z gory wysokoscia "raty".

    marekz

    marekz

  • 20. Data: 2004-02-04 10:39:00
    Od: "KK" <n...@n...com>

> [...]
    > dla mnie dziwne, dowiedzialem sie, ze osoby typu "na umowie o prace", na
    > ogol wola klasyczny kredyt, z ustalona z gory wysokoscia "raty".

    To ja jestem wyjątkiem potwierdzającym regułę :))))) Poza tym trochę mylisz
    pojęcia. To właśnie mechanizm bilansujący jest dla klasycznego MultiPlanu. A
    WWJ to po prostu rachunek z kredytem. Zatem obydwa produkty korzystają z
    mechanizmu bilansującego (w PLN oczywiście!).

    Pozdrawiam
    KK