  • 21. Data: 2013-10-29 20:56:06
    Temat: Re: Tablet lub Kindle od GO
    Od: abelincoln <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Oct 2013 13:30:17 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Nazwe banku/banków podasz? Moga być te za 20zł ale chetnie o tym za 40 zł tez
    poczytam. Tylko nie jakies niszowe a te "dla mas" poproszę.

    Znam jedą osobę z dalszej rodziny, która w PKO BP płaci kilka złotych za
    konto, parę za dostęp elektroniczny, kilka za kartę i OIDP 0,7zł za każdy
    przelew (przez internet). Plus jakiś obcy bankomat. Widziałem wyciągi z 2
    miesięcy i w każdym było troszkę poniżej 30 zł opłat.

    --
    Pozdrawiam,
    abelincoln

  • 22. Data: 2013-10-29 21:01:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nazwe banku/banków podasz? Moga być te za 20zł ale chetnie o tym za 40 zł tez
    poczytam. Tylko nie jakies niszowe a te "dla mas" poproszę.

    PKO BP, mnóstwo ludzi ma tam konta i płacą "jak za zboże"...wystarczy
    podsumować koszty miesięczne z wyciągu

    jak ktoś ma jakieś stare konto w PeKaO to również jest bardzo drogo, ale
    na szczęście takich coraz mniej

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2013-10-30 01:08:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "abelincoln" 1ixtvhkn9njjy$.obuswcn3nxqy$....@4...net

> [...]
    > przelew (przez internet). Plus jakiś obcy bankomat. Widziałem wyciągi z 2
    > miesięcy i w każdym było troszkę poniżej 30 zł opłat.

    Monster Pentagramu kosztował mnie około 650 pln, gdy tymczasem porządny
    smartfon kosztuje ze 2, a nawet 3 razy więcej. I co z tego, że ten
    Monster jest aż tak tani, skoro rozwalił mi zdrowe (lewe) ucho
    i zmarnował tym rozwaleniem masę czasu, gdy byłem na tegorocznych
    ,,wakacjach''? (wakacjach życia -- jak na razie, ale zamierzam to
    kontynuować, do czego mnie na tych ,,wakacjach'' namawiano, radząc
    mi, abym ,,porzucił wszelka nadzieję'')

    Sklep Electro.pl (w którym kupiłem ten smartfon) to tani sklep -- i co
    z tego, skoro ten sklep zmarnował mi masę czasu i stale mataczy a smartfon
    ma u dołu ekranu żółtą plamkę?...

    Całkiem fajne oprawki okularowe kosztują nawet 60 pln, ale takie,
    które mi przypadły do gustu kosztują 5, czy nawet 6 stów. :)

    Dlaczego? Nawet tytanowe nie są aż tak drogie?... Odpowiedź jest
    prosta -- bo na te drogie jest zbyt... A dlaczego? Bo po prostu
    są dobre, a nie każdy ma anielską cierpliwość, którą ja odznaczam
    się na co dzień, za co płacę wysoka cenę...

    Byle jakie buty można kupić za 2 czy 3 dychy -- Reeboka buty kosztują
    10 razy więcej. Te tanie są ładne, kolorowe, ciekawe, po prostu boskie
    czy nawet Boskie!!! Reeboka... Delikatnie ujmując... Nie porywają swym
    wyglądem... Są jakieś prozaiczne... Ale wystarczy wejść/wdrapać się na
    niemal pionową ścianę, aby zrozumieć, że te Reeboka nie zawiodą, podczas
    gdy te ładne potrafią rozpaść się, co poskutkować może złomotaniem nóg
    a nawet reszty ciała...

    Tak, wiem -- mam uszkodzony kręgosłup i mocno uszkodzone kolana, biodro,
    śródstopie...
    Ale akurat niedawno właziłem (na dodatek z tym rozwalonym uchem) niemal pionowo
    i błogosławiłem Reebokowi...

    A gdy stałem pod tym, na co wdrapywałem się, tuż obok mnie
    (1.5 metra obok mojej głowy) spadł fragment cegły...

    W byle jakich spodniach mogą puścić szwy lub może rozpaść się zamek
    rozporka -- mała strata, toż nie żyjemy na Anartktyce... (ponoć można
    tam uświadczyć minus 94 stopnie Celsjusza) Ale gdy rozpadnie się but,
    można za to zapłacić życiem...

    Po co komu kopanie się z koniem, czyli przykładowo współpraca z BZWBK,
    skoro może stosunkowo niewiele zapłacić i mieć święty spokój w PKO BP
    SA? Dla Neoniusza 100 pln miesięcznie to być może majątek, ale dla
    kogoś, kto pracuje zarobkowo -- to tyle co nic.

    -=-

    Ja jestem biedny (niemal skrajnie biedny) dlatego cenie sobie 100 pln
    miesięcznie **bardzo** wysoko, jednak dla normalnego człowieka (który
    zarabia i wydaje pieniądze na to, czego potrzebuje) to żaden majątek,
    dlatego potrafi zrzec się biegania po orzeszki czy wisienki, a nawet
    potrafi płacić bankom.

    1200 pln (jak ktoś tu napisał) to raczej niska pensja -- i raczej
    absolwenci uczelni liczą na zdecydowanie więcej? Wystarczy spróbować
    zaparkować samochód -- a przecież samochodów nikt nie kupuje po 5 pln
    (czy 50 pln) za sztukę; wystarczy sprawdzić, ile naprawdę kosztują
    dom czy mieszkania (niby stale tanieją) których przybywa w zastraszającym
    tempie (ponoć stale to tempo maleje a firmy budowlane plajtą, ale ja mam
    odmienne zdanie na ten temat, a zdanie to buduję w oparciu o rzeczywiste
    dane) aby zrozumieć, że 1200 pln miesięcznie to raczej naprawdę na
    rękę (gdy tymczasem pensje przypadają i na obie ręce, i na obie nogi,
    i na głowę) w obecnej Polsce...

    Warto też zauważyć, ile zarabiają ci, którzy wzywają do wyrzeczeń. :)
    Kardynał chyba bierze po 1200 na każdą swą kończynę oraz na dwie głowy,
    ale nie po 1200 pln a po 1200 euro. :) (niemal dokładnie 6*1200 euro miesięcznie)

    Można tez zobaczyć, z jakim rozmachem powstają dookoła nowe budowle -- aby
    wiedzieć, że jednak 1200 pln miesięcznie to mało.

    Tadeusz Mazowiecki (właśnie świętej pamięci) mówił u progu swego
    urzędowania na stanowisku premiera, iż dążyć będzie do tego, aby
    praca ludzka miała swe pokrycie w pieniądzach. Wtedy były to słowa
    zuchwałe -- naród zarabiał na wszystkie swe kończyny tyle, że na
    nic to nie starczało a wszelkie dobra pozyskiwano z pomocą cudów.
    Pensja przeciętnego Polaka wahała się wokoło 20 dolarów amerykańskich
    miesięcznie a ceny (liczone tymiż dolarami) wielu towarów (komputerów
    choćby, czy Polonezów) były w Polsce wyższe niż w USA... Praca Polaka
    wówczas nie była w ogóle opłacana? Można by to tak określić. :)

    W tych warunkach jednak wielu Polaków dorobiło się fortun -- jedni
    kupili coś ,,państwowego'' za przysłowiową złotówkę, inni po prostu
    ukradli (jak Kopania na uniwersytecie) jeszcze inni przywieźli
    z zagranicy lub dorobili się na nielegalnym handlu alkoholem
    czy papierosami...

    Ja, ciesząc się przychylną oceną ludzi, którzy niekoniecznie mnie
    lubili ,,prywatnie'', zarabiałem dużo zupełnie legalnie, co nie
    spodobało się Edwardowi Ozorowskiemu, arcybiskupowi, który swym
    postępowaniem (współpraca z Kopania) skutecznie przyczynił się do
    powstania trwałych uszkodzeń mojego kręgosłupa, wołają oficjalnie:

    -- Nie zabijaj!!!

    Wołać tak mógł, jako że był sowicie opłacany prze głupców takich jak ja. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Do tych, którzy uważają, że czarami doprowadziłem do przegranej
    Rydzyka w wyborach (chodzi o Hannę Gronkiewicz Waltz) lub
    w rozprawie dotyczącej Katynia -- za co zostałem ukarany przez Boga...
    Uraz akustyczny mego ucha lewego miał miejsce 03 października br. Jeśli
    już Bóg kogoś ukarał -- ukarał nie mnie urazem, ale pomścił mój uraz...
    A jeśli uraz był karą -- to chyba za to, że lenistwo sprawiło, iż
    zaniedbałem mą jałmużnę postną. ;) Mam tez nadzieję taką, że ten
    (powyższy) post Bóg uzna za jałmużnę wielkopostną i tym samym
    daruje mi grzechy, czyli przywróci mi poprawny słuch...
    (lekarze mówią, że prawie na pewno nie przywróci a brak słuchu
    to drobiazg wg orzeczeń, choć wg mnie to katastrofa i tragedia razem wzięte)

  • 24. Data: 2013-10-30 17:29:46
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > Monster Pentagramu kosztował mnie około 650 pln, gdy tymczasem porządny
    > smartfon kosztuje ze 2, a nawet 3 razy więcej. I co z tego, że ten
    > Monster jest aż tak tani, skoro rozwalił mi zdrowe (lewe) ucho

    Tak na wszelki wypadek,
    to może noś go (monstera) na zmianę w prawej i w lewej kieszeni
    - żebyś dodatkowo skoliozy bocznej się nie nabawił
    zaś w wolnej chwili jeszcze możesz .... poćwiczyć biceps :)

    Całkiem "porządny smartfon" i równie aero-gadatliwy
    nie kosztuje 2x wiecej - patrz choćby ZTE ;)

  • 25. Data: 2013-11-04 19:41:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" l4rc5n$k9k$...@n...news.atman.pl

    http://leszekc.w.tkb.pl/Castor/blaze.png
    http://leszekc.w.tkb.pl/Castor/Castor.ogg <-- niepozorny plik rozwalił mi ucho

    > to może noś go (monstera) na zmianę w prawej i w lewej kieszeni
    > - żebyś dodatkowo skoliozy bocznej się nie nabawił
    > zaś w wolnej chwili jeszcze możesz ....

    Mam skoliozę. I rotację kręgów -- ponoć od urodzenia,
    albo i od czasów poprzedzających moje urodziny.

    > poćwiczyć biceps :)

    W nadgarstkach są bicepsy? Jesteś tego pewien?
    To miedzy łokciami barkami/ramionami raczej trzeba ćwiczyć inaczej.

    > Całkiem "porządny smartfon" i równie aero-gadatliwy
    > nie kosztuje 2x wiecej - patrz choćby ZTE ;)

    Który model byś polecił?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    -- Pływania? Tego należy uczyć się od dziecka.
    -- W takim razie wezmę dziko na wychowanie i nauczę się pływania od niego. ;)

  • 26. Data: 2013-11-04 22:29:04
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > W nadgarstkach są bicepsy? Jesteś tego pewien?
    > To miedzy łokciami barkami/ramionami raczej trzeba ćwiczyć inaczej.

    Biorąc pod uwagę jego masę z tą "wypasioną baterią"
    można używać jako mini-hantla, lub narzędzie zaczepno-obronne
    - o ile celnie rzucasz ;)

    > Który model byś polecił?

    Skłaniam się ku V987 - to chyba nowy model
    choć kumpel jest b.zadowoly z wczesniejszego V967

    I ja jestem zadowolony ze swojego starszawego juz HTC
    ale niestety, pamieci ma mało, a niektórych aplikacji bankowych
    (żeby nie było off-topic) niestety nie daje sie przeniesc na karte SD
    - choćby taki WBK mobile :[ ... póki jeszcze "owocuje" ;)

  • 27. Data: 2013-11-22 00:01:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" l593j0$6mh$...@n...news.atman.pl

    > Biorąc pod uwagę jego masę z tą "wypasioną baterią"
    > można używać jako mini-hantla, lub narzędzie zaczepno-obronne
    > - o ile celnie rzucasz ;)

    Jeszcze go nie ubezpieczyłem. ;)

    > Skłaniam się ku V987 - to chyba nowy model

    Nie ma HSPA+ -- IMO mała/żadna strata.

    I cena raczej przystępna.

    Akumulator ma tylko 2.5 Ah, ale być może starcza na
    dłużej niż akumulator o pojemmności 4 Ah w Monsterze.

    Ciekawe, z czego ma szkło -- z GG czy z OGS, czy jeszcze inne.
    Chyba OGS.

> [...]

    > (żeby nie było off-topic) niestety nie daje sie przeniesc na karte SD
    > - choćby taki WBK mobile :[ ... póki jeszcze "owocuje" ;)

    Akurat tej apikacji nie szkoda, bo używanie jej jest raczej uciążliwe.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2013-11-26 02:19:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Post zawieruszył się, więc ślę teraz. :)

> [...]

    > (żeby nie było off-topic) niestety nie daje sie przeniesc na karte SD
    > - choćby taki WBK mobile :[ ... póki jeszcze "owocuje" ;)

    HTC to Chiny równoległe -- ZTE to kontynentalne?

    Monster to odchody -- skąd mam wiedzieć, że ZTE
    nie jest czyms podobnym do Pentagramu? 987 wygląda
    nieźle -- IMO Pentagram ze swymi Monsterami nie ma
    szansy na zbyt, jeśli ZTE nie jest równie złym
    producentem...

    ZTE V987 góruje nad Monsterem 430 niemal pod każdym względem,
    jeśli nie liczyć pojemności akumulatora i HSPA+, zas nad
    Monsterem X5 też góruje i jest znacznie od niego tańszy.

    -=-

    Być może jednak ZTE V987 ma HSPA+ -- jego chip ma,
    więc być może i cały snartfon także ma.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'