  • 1. Data: 2003-05-05 22:15:36
    Temat: Sprawa zwrotu omylkowego przelewu
    Od: "Emvu" <e...@p...fm>

    witam wszystkich

    jakis czas temu pisalem z prosba o rade: wyslalem przelew (dosc znaczna
    kwota) pod zly nr konta - jak odzyskac.
    sprawa ma ciag dalszy - zrobilem, tak jak radziliscie: zadzwonilem, gosc
    mowil, ze nic nie wie o tym, wiec wyslalem faxem prosbe o oddanie,
    podkreslajac, ze mam udokumentowane wykonanie przelewu. po kilku dniach gosc
    dzwoni, ze ma przelew, ale chce oddac tylko czesc, a jak sie nie zgodze to
    mi nic nie da, bo jego prawnik ma sposob, zeby z "nienaleznego" zrobic
    "nalezny".

    czy to jest mozliwe? zadzwonilem do jakiegos prawnika - zapytalem czy mozna
    zatrzymac taki przelew z jego "pomoca" - powiedzial ze tak - spisze z nim
    cos i to juz jego sprawa. Obawiam sie wiec ze ten gosc tez mogl tak zrobic i
    kasa mi przepada.

    jak oni to robia - czy mozna to jakos obejsc ?? moze ktos sie z czyms takim
    spotkal i wie o co chodzi

    bardzo licze na wasza pomoc
    Emvu

  • 2. Data: 2003-05-05 22:59:57
    Temat: Re: Sprawa zwrotu omylkowego przelewu
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 6 May 2003 00:15:36 +0200, "Emvu" <e...@p...fm> wrote:

> [...]
    >kasa mi przepada.
    >
    >jak oni to robia - czy mozna to jakos obejsc ?? moze ktos sie z czyms takim

    te pytania powinienes raczej skierowac na pl.soc.prawo - mysle, ze ci
    doradze.
    a tak swoja droga, mam nadzieje, ze nie bedziesz juz robic zadnych
    interesow z tym oszustem.
    i napisz jeszcze, co to znaczy "czesc". ile % chce ci ukrasc?

    G.

  • 3. Data: 2003-05-06 05:40:45
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

> [...]
    > interesow z tym oszustem.
    > i napisz jeszcze, co to znaczy "czesc". ile % chce ci ukrasc?

    tak - to ciekawe jest o jakie kwoty chodzi, ludziom odbija na punkcie zer
    :-) zwlaszcza z prawej strony
    nie ulega watpliwosci, ze jednak zadajesz sie z bandytami i wyszlo, ze
    predzej czy pozniej tak sie konczy chec dodatkowego pseudo-zarobku, bo sie
    tego zreszta spodziewales.
    logicznie rozumujac, masz chyba tylko dwa wyjscia:
    1- zgadzasz sie na wszystko
    2- zgloszenie rozbojnicze i kontrolowane odzyskiwanie forsy, czyli pod
    kontrola jakiegos organu zgdzasz sie - po to by po odzyskaniu czesci miec
    (jak sadze watle) podstawy do proby odzysku reszty
    pamietaj, ze sad nie uwzglednia argumentow:: "podpisalem, bo chcialem chocby
    czesc i mialem nadzieje, ze...." to sa zerowe i z gory przegrane arumenty :(
    i jakos szczerze watpie, czy jakis prokurator sie tym zainteresuje by brac w
    tym udzial od poczatku, a tylko to dawalo by ci jakas szanse na oczekiwany
    final, ale .... moze jednak warto zapytac, no i jednak chyba nie nizej jak
    prokuratora.

  • 4. Data: 2003-05-06 06:19:15
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Emvu" <e...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > kasa mi przepada.
    >
    > jak oni to robia - czy mozna to jakos obejsc ?? moze ktos sie z czyms

    Jeżeli do czegoś takiego dojdzie, to jest to ewidentne wyłudzenie, ale moim
    zdaniem powinieneś się z tym wybrać do prawnika i zgłosić ten fakt policji.

  • 5. Data: 2003-05-06 08:34:54
    Od: a...@o...pl

    > "Emvu" <e...@p...fm> wrote in message

    A czy bank przyjmujący przelew nie powinien sprawdzić, czy nr konta odbiorcy na
    przelewie odpowiada nazwie odbiorcy?! I jak się nie zgadza to po prostu nie
    realizować przelewu? BOŚ tak robi.

  • 6. Data: 2003-05-06 08:53:34
    Od: <M...@i...pw.edu.pl>

    ________

    On 6 May 2003 a...@o...pl wrote:

    > A czy bank przyjmujący przelew nie powinien sprawdzić, czy nr konta odbiorcy na
    > przelewie odpowiada nazwie odbiorcy?! I jak się nie zgadza to po prostu nie
    > realizować przelewu? BOŚ tak robi.

    Tak bylo kiedys. Teraz mozesz wpisac tam co Ci sie podoba- nie sprawdzaja
    tego.

  • 7. Data: 2003-05-06 09:49:04
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Użytkownik wrote:
    | Tak bylo kiedys. Teraz mozesz wpisac tam co Ci sie podoba- nie
    | sprawdzaja
    | tego.

    Niektóre sprawdzają.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 8. Data: 2003-05-06 10:00:09
    Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki)

    Dnia Tuesday, May 06, 2003 10:53 AM,
    osobnik >> M...@i...pw.edu.pl <<, napisał coś takiego:

    [...]
    > Tak bylo kiedys. Teraz mozesz wpisac tam co Ci sie podoba- nie
    > sprawdzaja tego.

    Nie byłbym tego taki pewny. Przynajmniej w mBanku. Nie dalej jak
    tydzień temu z firmy mojej zony poszła wypłata. Na "mój" numer konta,
    ale ona figurowała jako odbiorca. I pieniążki wróciły. Jak poinformowała
    mLinka, do tej pory się udawało (kilka wypłat przyszło), bo, fakt
    księgowania są elektroniczne, ale wybiórczo przeprowadzane są kontrole
    "analogowe", no i miałem pecha :-( Odrzucili.

    tymczasem,
    * * * * *
    A.