  • 1. Data: 2011-10-13 18:28:45
    Temat: Splata kredytu w walucie
    Od: ksdrs <k...@n...ma>

    Witam i o prosze o porade/wskazowki.

    Mam kredyt mieszkaniowy w CHF (multibank). Skoro caly swiat ma parcie na
    oszczedzanie postanowilem pojsc za trendem i pomyslalem o splacaniu
    kredytu w walucie. Roznica w kursie CHF pomiedzy multi a pierwszym z
    brzegu kantorem internetowym wynosi 0,09 pln wiec przy racie 309CHF
    oszczedzam 27,81PLN - nie biorac pod uwage kursu z dnia poprzedniego bo
    zapewne przelew z kantoru do banku bedzie trwal conajmniej 1 dzien.

    Z tego co wyczytalem jedynym kosztem w banku jest podpisanie aneksu do
    umowy - 200PLN. Prowadzenie konta bez oplat.

    Czy majac bardzo podstawowe wiadomosci o analizie rynkow finansowych i
    pewne doswiadczenie na forexie (bilans raczej na 0 ze wzgledu na
    problemy z zapanowaniem nad emocjami;) ) jest sens bawic sie w to?
    Jakia platforme do kupna walut polecacie

    ksdrs

  • 2. Data: 2011-10-13 20:04:44
    Temat: Re: Splata kredytu w walucie
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > problemy z zapanowaniem nad emocjami;) ) jest sens bawic sie w to?
    > Jakia platforme do kupna walut polecacie

    korzystam z ratomatu i jest ok, wychodzę na swoje

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2011-10-13 21:29:31
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-10-13 20:28, ksdrs pisze:
    > Z tego co wyczytalem jedynym kosztem w banku jest podpisanie aneksu do
    > umowy - 200PLN. Prowadzenie konta bez oplat.

    Zdaje się, że od sierpnia aneks dotyczący zmiany waluty spłaty nie może
    być płatny... ale to niech potwierdzą spece od kredytów ;)

  • 4. Data: 2011-10-13 21:34:00
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 20:28:45 +0200, ksdrs <k...@n...ma> wklepał(-a):

> [...]
    >
    >Z tego co wyczytalem jedynym kosztem w banku jest podpisanie aneksu do
    >umowy - 200PLN. Prowadzenie konta bez oplat.

    Teraz zgodnie z ustawą nie ma opłaty. Zobacz też konto "Kantor" w Aliorze,
    przelew masz za 5 zł. Z tego co sprawdziłem, dziś różnica między kursem dla tego
    konta a Multi była też 9 gr. Musisz kursy sprawdzić w ciągu dnia, bo teraz
    strona Aliora pokazuje "normalny" kurs, który już taki fajny nie jest.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 5. Data: 2011-10-14 08:00:43
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "ksdrs" <k...@n...ma> napisał w wiadomości
> [...]
    > z zapanowaniem nad emocjami;) ) jest sens bawic sie w to?
    > Jakia platforme do kupna walut polecacie

    Czytałem z miesiąc temu w gazecie, że niektóre banki postanowiły zdobyć
    nowych klientów kusząc ich zamianą PLN na CHF u siebie i znacząco obniżyły
    spready. Któryś miał chyba 1%, inne 2..3 gdy typowy podobno rzędu 6%. Ale że
    mnie temat nie interesuje nie zapamiętałem sobie które to banki. Może ktoś
    wie.
    P.G.

  • 6. Data: 2011-10-14 09:10:50
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Spread liczony jako
    różnica pomiędzy kursami sprzedaży i kupna dzielone przez kurs sredni?

    Tak swoją drogą to wydaje mi sie, że w niektórych bankach spread nie
    jest "symetryczny" względem kursu tzw. średniego - bank podwyższa nieco kursy
    i kupna i sprzedaży.
    A może mylę się?

    -----